Beeld van Onkyo naar Samsung tv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rpmwillems
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18-11-2024
Beste mensen,

Ik heb al vanalles gevonden op dit forum, maar ik krijg het niet voor elkaar alles werkend te krijgen.

Ik heb de volgende setup:
Versterker: Onkyo TX-NR474
Televisie: Samsung QN85C
Wii console
Nintendo Switch
Playstation (toekomst)

Als ik het goed begrepen heb, moet er vanuit de versterker een HDMI kabel ARC naar de tv. Deze zit dan dus vanuit de "out" van de versterker naar de ARC in HDMI van de TV.
De Wii en Switch zitten op een ingang van de versterker (switch via HDMI en de Wii via een analoge ingang.

Echter krijg ik het niet voor elkaar om het beeld van de Wii of Switch op de tv te krijgen. Overigens kan ik wel het geluid van de Wii horen maar krijg dus geen beeld.
Ik kan op de tv ook geen bron kiezen.

Ik vind me best wel een noob om het te vragen, normaal ben ik best wel handig met dit soor dingen.
PS. het menu van de versterker krijg ik dus ook niet zichtbaar op de tv.

Kan iemand mij helpen, ik heb intussen kortsluiting in mijn hoofd.
Alvast bedankt voor je moeite.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:48

FeaR

In GoT we trust

rpmwillems schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 20:10:
Ik kan op de tv ook geen bron kiezen.
Daar zit al iets niet goed. De TV moet staan op de HDMI Input waar de Denon op aan is gesloten. Dat je wel geluid hebt maakt dat de Denon wel op de goede input staat. Dat de ene console analoog aan is gesloten maakt niet uit, de Onkyo converteert analoog naar digitaal (HDMI Out).

[ Voor 27% gewijzigd door FeaR op 30-01-2024 21:23 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rpmwillems
FeaR schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 21:01:
[...]

Daar zit al iets niet goed. De TV moet staan op de HDMI Input waar de Denon op aan is gesloten. Dat je wel geluid hebt maakt dat de Denon wel op de goede input staat. Dat de ene console analoog aan is gesloten maakt niet uit, de Onkyo converteert analoog naar digitaal (HDMI Out).
Nu heb ik HDMI 3 (dat is de ARC aansluiting) op input gezet. Nu kan ik de Onkyo wel selecteren, echter gaat nu het geluid van de tv niet meer via de versterker. En we kijken Netflix, Videoland, KPN, enz via de televisie. Dus dat geluid wil ik ook via de Onkyo beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

rpmwillems schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 22:02:
[...]
Nu heb ik HDMI 3 (dat is de ARC aansluiting) op input gezet. Nu kan ik de Onkyo wel selecteren,...
Zo hoort het te werken.
...echter gaat nu het geluid van de tv niet meer via de versterker. En we kijken Netflix, Videoland, KPN, enz via de televisie. Dus dat geluid wil ik ook via de Onkyo beluisteren.
HDMI ARC geconfigureerd in de Denon en Samsung? Dat is wat je wilt gebruiken voor audio van interne apps over de Denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonweb
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-07 15:41
Heb je de receiver recent aangeschaft en gaat het om een gebruikt exemplaar?
De Onkyo recievers staan bekend om HDMI board issues. Kan zijn dat jouw model daar ook last van heeft. Dit heeft te maken met de DTS chip. Hier is veel op het internet over te vinden. Wellicht helpt deze info om de oorzaak te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

ramonweb schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:03:
De Onkyo recievers staan bekend om HDMI board issues. Kan zijn dat jouw model daar ook last van heeft. Dit heeft te maken met de DTS chip. Hier is veel op het internet over te vinden. Wellicht helpt deze info om de oorzaak te vinden.
De problemen met het HDMI board en/of de DTS chip waren van enkele generaties eerder. Dat probleem speelt naar mijn weten niet meer bij de generatie die TS heeft. Tevens heeft TS gemeld dat alles werkt qua beeld en geluid van externe bronnen, alleen HDMI ARC (nog) niet. Lijkt mij een instelling of een setup waarbij HDMI CEC/ARC niet lekker werkt. In ieder geval niet te wijten aan een defect board, dan zou er helemaal geen beeld en geluid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rpmwillems
FeaR schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 22:53:
HDMI ARC geconfigureerd in de Denon en Samsung? Dat is wat je wilt gebruiken voor audio van interne apps over de Denon.
Als ik de TV als ARC configureer, dan kan ik deze HDMI ingang niet meer gebruiken als als bron ingang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rpmwillems
ramonweb schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:03:
Heb je de receiver recent aangeschaft en gaat het om een gebruikt exemplaar?
Het is al een ouder exemplaar, maar zoals FeaR al aangaf heeft deze niet die HDMI board issues.
Pagina: 1