Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-04 23:03

Dalie

vleeseter

Topicstarter
Naar aanleiding van een probleem die ik had bij mijn nieuw afgesloten Trined glasvezel abonnement maak ik dit bericht om anderen te helpen.

In combinatie met Asus RT-AX88U kreeg ik bij live TV kijken telkens zwart beeld en foutmelding S815.
De TV stream pauzeren en terugspoelen werkte gek genoeg wel. Na lang zoeken op internet het probleem kunnen vinden.

Oplossing: in Asus router bij LAN --> IPTV --> Multicasting inschakelen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EUqSfh1aoGPvTSvq7uEFvW7so3g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tyeAwPpWVLzgIAe4nGS7Eqc2.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb verder geen vraag maar deze draad aangemaakt om anderen te helpen.
Zoals in andere threads aangegeven is het zappen extreem traag! Dit heb ik nog niet kunnen verhelpen helaas.

Hierbij nog een foto van de speedtest als een extraatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qU9baHmX97IR5-_Sh5bcvq5xm0c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UBXrFovGbspffq0lc6phlGGr.png?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door Dalie op 31-01-2024 20:22 ]

Blaat het niet, dan schaapt het niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 20:47
Dalie schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:39:
De TV stream pauzeren en terugspoelen werkte gek genoeg wel.
Voor 'live TV' wordt gebruik gemaakt van multicast. Voor restart/replay ga je dan automatisch naar unicast. Technisch gezien dus goed verklaarbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:06

nelizmastr

Goed wies kapot

Vergeet ook niet te controleren of igmp snooping actief is. Dit moeten je switches tussen router en tv box ook ondersteunen, dan heb je de best mogelijke ervaring bij multicast tv.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynamic
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 11-02-2024
Kan iemand mij helpen met deze instelling.
Ik heb een melding S815 en weet niet hoe dat te verhelpen, ondanks bovenstaande berichten.
ik kan nergens LAN vinden .... dus ook niet de volgende stap

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-04 23:03

Dalie

vleeseter

Topicstarter
dynamic schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 18:04:
Kan iemand mij helpen met deze instelling.
Ik heb een melding S815 en weet niet hoe dat te verhelpen, ondanks bovenstaande berichten.
ik kan nergens LAN vinden .... dus ook niet de volgende stap

Bvd
Eerst naar je router gaan (dus niet je modem) en dan in menu zoeken naar 'iptv' of zoeken naar 'multicast'

Blaat het niet, dan schaapt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilviaD
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 15-05-2024
Weet je misschien ook waar ik dat kan instellen op de door trined geleverde modem/router EG8147X6 van Huawei. Ik krijg nl. dezelfde foutmelding maar kan Multicasting inschakelen niet vinden. Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-05 16:35
Ik heb dit ook gehad, maar dit moet in principe prima werken met standaard instellingen van deze router. Heb je de TV - ontvanger direct verbonden met de router?

[ Voor 3% gewijzigd door RielN op 26-07-2024 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toussi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-05 19:16
Voor mij lukt het niet met bovenstaande instelling :( Heb je ook nog een vlan ingesteld of niet? Ik zie namelijk op de site van Trined dat ze voor TV vlan 4 gebruiken en voor internet vlan 6. Helaas kan ik op mijn Asus BE-98 geen vlan 4 en multicastrouting tegelijk instellen.
Pagina: 1