Ik ben op zoek naar een nieuw moederbord op het AM5-platform en ik twijfel tussen twee opties waarbij ik niet helemaal in kaart kan brengen wat nou de belangrijkste verschillen zijn. Wat ik zoek in een moederbord is dit:
- AM5-platform
- Minimaal 1x PCI-e 5.0 x16 lanes
- Minimaal 1xM.2 (PCI-e 5.0 x4)
- Goede Audiochip
- Onder de €300,-
De opties die ik tegenkom zijn deze twee
Optie 1: ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI
Optie 2: MSI X670E GAMING PLUS WIFI
Bij die van ASUS lees ik goede reviews maar ook dat de Bios problemen kan geven waaronder het traag opstarten van de PC en deze komt ook met aardig wat bloatware.
Bij die van MSI lees ik eigenlijk nergens nog een review want deze is ook pas gereleased. In het verleden heb ik zelf een betere ervaring met MSI moederborden maar ik weet niet of de audiochip op dit moederbord goed is.
Het prijsverschil tussen beide moederborden is een paar tientjes dus daar hoeft het niet aan te liggen. Ik weet alleen niet welk moederbord de beste specificaties heeft. Kan iemand mij hierbij helpen?
- AM5-platform
- Minimaal 1x PCI-e 5.0 x16 lanes
- Minimaal 1xM.2 (PCI-e 5.0 x4)
- Goede Audiochip
- Onder de €300,-
De opties die ik tegenkom zijn deze twee
Optie 1: ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI
Optie 2: MSI X670E GAMING PLUS WIFI
Bij die van ASUS lees ik goede reviews maar ook dat de Bios problemen kan geven waaronder het traag opstarten van de PC en deze komt ook met aardig wat bloatware.
Bij die van MSI lees ik eigenlijk nergens nog een review want deze is ook pas gereleased. In het verleden heb ik zelf een betere ervaring met MSI moederborden maar ik weet niet of de audiochip op dit moederbord goed is.
Het prijsverschil tussen beide moederborden is een paar tientjes dus daar hoeft het niet aan te liggen. Ik weet alleen niet welk moederbord de beste specificaties heeft. Kan iemand mij hierbij helpen?