Moederbord keuze: ASUS ROG Strix B650E-F of MSI X670E GAMING

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarsV
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:51
Ik ben op zoek naar een nieuw moederbord op het AM5-platform en ik twijfel tussen twee opties waarbij ik niet helemaal in kaart kan brengen wat nou de belangrijkste verschillen zijn. Wat ik zoek in een moederbord is dit:

- AM5-platform
- Minimaal 1x PCI-e 5.0 x16 lanes
- Minimaal 1xM.2 (PCI-e 5.0 x4)
- Goede Audiochip
- Onder de €300,-

De opties die ik tegenkom zijn deze twee

Optie 1: ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI
Optie 2: MSI X670E GAMING PLUS WIFI

Bij die van ASUS lees ik goede reviews maar ook dat de Bios problemen kan geven waaronder het traag opstarten van de PC en deze komt ook met aardig wat bloatware.

Bij die van MSI lees ik eigenlijk nergens nog een review want deze is ook pas gereleased. In het verleden heb ik zelf een betere ervaring met MSI moederborden maar ik weet niet of de audiochip op dit moederbord goed is.

Het prijsverschil tussen beide moederborden is een paar tientjes dus daar hoeft het niet aan te liggen. Ik weet alleen niet welk moederbord de beste specificaties heeft. Kan iemand mij hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:46

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven1506
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 24-04 17:08
Ik heb dat asus moederbord sinds een paar weekjes. Wat betreft de bloatware is dit Armoury crate. Je kan er in de bios voor kiezen om dit niet te installeren. Ook bij je windows install vraagt hij je er nog eens om. Heb er zelf niet zo last van. Wat betreft het langzaam opstarten, klopt inderdaad. Dit heeft te maken met het clocken van je ddr5 ram heb ik begrepen. Daardoor duurt het even 15 seconden ongeveer voor hij naar je bios scherm gaat. Ik heb er geen last van. Hoevaak start je je pc nou op? Met fast boot kan je het overigens verhelpen met als mogelijke consequentie wel mogelijke crashes. Ik ben in elk geval blij met het bord. Voor de MSI kan ik weinig zeggen helaas