Toon posts:

C600 met onder Linux max 64 Mb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Gigabyte mainboard met een Celeron 600 erop. Van dit zelfde mainboard heb ik er inmiddels al 3 getest met exact dezelfde specs. Echter hoeveel geheugen ik er ook op prik telkens bij het opstarten de goede waarde maar onder Redhat 6.1 max 64 Mb.

Vreemd ? Niet reageren. Niet vreemd ? Graag een verklaring en wellicht een oplossing ..

Groet,

Tom

Verwijderd

Je kunt bij het opstarten als optie mem=512M als optie meegeven waarbij 512 de hoeveelheid is die je dan zou hebben. In geval van lilo kun je in de /etc/lilo.conf de optie append="mem=512M" mee kunnen geven.
Lijkt me meer een vraag voor NOS.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Op vrijdag 07 september 2001 23:06 schreef tdings het volgende:
Ik heb een Gigabyte mainboard met een Celeron 600 erop. Van dit zelfde mainboard heb ik er inmiddels al 3 getest met exact dezelfde specs. Echter hoeveel geheugen ik er ook op prik telkens bij het opstarten de goede waarde maar onder Redhat 6.1 max 64 Mb.

Vreemd ? Niet reageren. Niet vreemd ? Graag een verklaring en wellicht een oplossing ..

Groet,

Tom
installeer eens een nieuwere versie van RedHat (7.1 - Seawolf) bijvoorbeeld :)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn dank is groot voor de reacties maar ik kan me niet voorstellen dat dit probleem wordt opgelost door een andere versie van Redhat 7.1. Niet dat jullie ongelijk hebben maar het is toch te gek voor woorden dat dit probleem zich voordoet bij Redhat 6.1 ?!

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Nee dit is logisch, oude slackware had precies het zelfde probleem.