Lekkage schoorsteen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni12345
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 27-02-2024
Goedeavond.
Ik ben hier beland door te zoeken naar schoorsteen reparatie. Ik heb een enorme lekkage van mijn schoorsteen. Ik denk dat dit komt omdat de voegen en de stenen bovenop de schoorsteen slecht en oud zijn. Ook denk ik dat de voegen aan de zijkant kapot zijn en niet meer functioneren. Ook lijkt het lood niet heel erg goed meer te zijn. Nu was mijn idee om dit weekend de bovenkant schoon te maken en vervolgens dicht te maken met cement en afdichten met bison textielband en waterproof seal. Dit wou ik ook doen bij het lood op de pannen en onderkant van de schoorsteen zodat het daar niet meer door kan lekken. Dan wil ik kijken of ik de zijkanten kan impregneren zodat daar een nieuwe waterafstotende laag op komt, maar nu is mijn vraag als ik dit doe en hem hopelijk waterdicht krijf en dan ook de onderzijde dicht maak is her dan niet gevaarlijk dat als de schoorsteen nog nat is dat dat vocht schade aan richt ondanks dat beide kanten afgesloten zijn ? En is dit plan dat ik heb überhaupt wel een goed plan of is dit helemaal niet mogelijk? Ik heb echt even iemand zijn mening nodig die er meer verstand van heeft dan deze zorgmedewerker met een klein beetje ervaring in de bouw. Im hoor graag wat ik anders zou kunnen doen om het te repareren. Zie de foto's voor de lekkage op de wand op de schouw op zolder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kz9ln1rT7YFc8-Ha0BiCRzbU_60=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WFHbYUdASrNASUdopEvBsaE5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rqdxDIoyDvCvvrVESsDO6zUfs0c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BTyKaIzIKP6yOvTRqyflzWyY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:11
Gebruik je die schoorsteen nog ergens voor @Giovanni12345 ?
Zo nee, zou ik dat bovenste stukje gewoon lekker weghalen, geen lekkage meer, geen koudebrug meer.

Dat vocht verdwijnt wel weer, dat kan gewoon door de stenen en het stucwerk naar binnen toe verdampen.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:34

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Even een eigen draadje gegeven :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:36
Beste is verwijderen.

En anders volledig renoveren.
- lood vervangen 1 steen diep
- voegen opnieuw
- topplaat opnieuw
- impregneren

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:49

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

pentaw1nz schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 18:33:
Beste is verwijderen.

En anders volledig renoveren.
- lood vervangen 1 steen diep
- voegen opnieuw
- topplaat opnieuw
- impregneren
Mee eens.

Het is een heel gedoe om er te komen, ladders, waarschijnlijk zelfs een steiger nodig. Lapmiddelen moet je hier echt niet toepassen. Volledig en goed renoveren, of anders weghalen.