Graag een check of onderstaand systeem werkt (volgens mij is alles compatible maar ik kan iets gemist hebben). Uiteraard sta ik open voor suggesties.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zowel gamen als fotobewerking zullen de zwaarste processen zijn, vandaar 64gig intern geheugen
Wat mag het systeem gaan kosten?
1250 euro voor de hardware.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neel
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volgens mij alleen de standaard componenten, ik denk wel aan twee SSD's van 2TB dat is goedkoper dan 1 van 4TB
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ik wil geen microATX moederbord, ATX vind ik zelf veel prettiger werken en geeft meer ruimte voor koeling. RGB is absoluut verboden :-)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
stiller is beter aangezien het systeem in de woonkamer staat, liever een fan extra die op laag toeren draait dan een gierende enkele fan
Ga je overklokken?
Niet dat ik verwacht
Wat verwacht je van ons?
Zoals geschreven graag een validatie check (de tijd dat ik uren op tweakers zat ligt achter me dus alle details heb ik niet meer paraat)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zowel gamen als fotobewerking zullen de zwaarste processen zijn, vandaar 64gig intern geheugen
Wat mag het systeem gaan kosten?
1250 euro voor de hardware.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neel
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volgens mij alleen de standaard componenten, ik denk wel aan twee SSD's van 2TB dat is goedkoper dan 1 van 4TB
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ik wil geen microATX moederbord, ATX vind ik zelf veel prettiger werken en geeft meer ruimte voor koeling. RGB is absoluut verboden :-)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
stiller is beter aangezien het systeem in de woonkamer staat, liever een fan extra die op laag toeren draait dan een gierende enkele fan
Ga je overklokken?
Niet dat ik verwacht
Wat verwacht je van ons?
Zoals geschreven graag een validatie check (de tijd dat ik uren op tweakers zat ligt achter me dus alle details heb ik niet meer paraat)
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS | € 181,21 | € 181,21 |
| 1 | Videokaarten | ASUS Dual Radeon RX 7600 OC Edition 8GB GDDR6 V2 | € 279,- | € 279,- |
| 1 | Behuizingen | Aerocool CS-1103 | € 30,- | € 30,- |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF548C38BBK2-64 | € 204,53 | € 204,53 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master MWE 650 Bronze - V2 230V | € 70,47 | € 70,47 |
| 1 | Solid state drives | Crucial P3 Plus 2TB (Acronis-editie) | € 92,99 | € 92,99 |
| Totaal | € 1.057,20 | |||
There's no point in being grown up if you can't be childish sometimes.