VraagjeOverDeOU schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 14:53:
Ik vroeg mij af of het mogelijk is om de bachelor CS diploma versneld te halen door meer vakken te volgen en dit zelf te kunnen plannen zoals dat bij de WGU kan in de V.S., staat de Open Universiteit dit toe?
Ik kan fulltime studeren en zou het niet erg vinden om 80 uur per week aan de bak te gaan. Ik heb mijn jonge jaren zitten verspillen en wil wat tijd terugpakken.
Thanks!

80 uur per week studeren is in mijn beleving niet realistisch. Met 40 ben je echt al een heel eind, ook fulltime.
Tegelijkertijd, veel OU studenten zitten rond de 20 studieuur per studiepunt. Daarmee kun je redelijk berekenen hoe veel tijd je ongeveer nodig zou hebben voor gegeven aantal EC.
Tegelijkertijd, het kán ook meerwaarde bieden wel te studeren én te werken en netto zou dat in gevallen juist waardeverhogend kunnen werken.
Studietempo bij de OU bepaal in de basis zelf, veel doen nominaal 30 EC per jaar, maar genoeg die 60 of meer EC per jaar doen. Hou bij informatica wel rekening met vaste tentamenweken én vaste roostering van vakken.
Studieadviseur mailen is zeker nuttig, je zou ook op de OU Discord van de faculteit informatica/informatiemanagement kunnen vragen. (Ik heb wel een linkje voor je als je wil. If so, graag via DM.)
Ná Scaoll. - Don’t Panic.