Toon posts:

AMD 750 en Geforce 2 MX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb hier een Duron 800 op een AMD750 bordje van Gigabyte. Hierop zit een Geforce 2 MX 64MB *(hercules).
Nu haal ik met 3d mark 2000 echter een bedroevende score (1500 punten), terwijl ik op mijn P3 450 een dikke 3800 punten haal met dezelfde videokaart. Beide systemen hebben 256 MB geheugen (zijn dezelfde chips op een ander mobo).

nu wil ik weten, kan het zijn dat mijn AMDchipset niet compatible is met (alle) functies van mijn Geforce kaartje,
weet dat oudere borden van AMD er nog wel eens om lagen te zeiken

Verwijderd

Op de website van AMD staan AGP Miniport drivers, die moet je gebruiken voor een goede werking van je hele AGP-gebeuren

Verwijderd

Topicstarter
je bent geweldig (ook als het niet werkt)

Verwijderd

Ik weet het :P

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

gebruik eens de search, denk aan:
- NVIDIA detonators
- VIA drivers/bugs
- DirectX
- Geforce settings
- AGP settings (interleave, sideband)

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 23:19 schreef StratoFarmer het volgende:
gebruik eens de search, denk aan:
- NVIDIA detonators(welke versie je ook neemt, moet altijd hoger zijn dan 1500)
- VIA drivers/bugs(D'r zit een AMD Northbridge op, geen VIA)
- DirectX(3DMark 2001 werkt alleen op DirectX 8, of je nou 8.0 of 8.1 neemt, score maakt vrijwel niks uit
- Geforce settings(Standaard settings is zat)
- AGP settings (interleave, sideband)(Idem)

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Op vrijdag 07 september 2001 23:19 schreef StratoFarmer het volgende:
...
- VIA drivers/bugs
...
VIA drivers?! Op een AMD chipset bord?? jaja en met kyro II drivers gaat je geforce 3 ook sneller |:(

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 23:32 schreef AMDude het volgende:

[..]

VIA drivers?! Op een AMD chipset bord?? jaja en met kyro II drivers gaat je geforce 3 ook sneller |:(
Eh, best wel.
Ik heb gisteren ViperII drivers op m'n Geforce3 gezet, score ging van 5300 naar 10.000 3DMarks :7

Verwijderd

Topicstarter
ehh, TweakGuy, het is dat je me de juiste oplossing gegeven heb, maar als je goed gelezen had, staat er dat ik benchmark met 3d MARK 2000 en niet met 2001, maar ja dat maakt niet zoveel uit. die AGP driver heeft geholpen.

verder lijkt het weer lekker zinnig te worden als ik de laatste replies zie. De enige hardware die je kunt veranderen door de drivers te vervangen zijn voor zover ik weet Riser modempjes.... en geen videokaarten.

Gooi dit topic trouwens maar dicht, ik heb mijn oplossing al en er zal verder weinig zinnigs in komen denk ik zo.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:24
Op vrijdag 07 september 2001 23:40 schreef TweakGuy het volgende:

[..]

Eh, best wel.
Ik heb gisteren ViperII drivers op m'n Geforce3 gezet, score ging van 5300 naar 10.000 3DMarks :7
K*T, weer ieman die zich vergist in mijn "Savage Detonator" :)
Pagina: 1