Hallo, ik wou graag jullie inbreng om hoe verder te gaan met de volgende casus.
In het kort heb ik een product gekocht; deze is binnen de retour periode significant goedkoper aangeboden door de verkoper. I.p.v. het product direct te retourneren en opnieuw te kopen tegen de lagere prijs heb ik contact opgenomen met de klantenservice om te vragen om coulance en het verschil terug te krijgen.
De verkoper geeft aan dat ze mij een waardebon ter waarde van het verschil kunnen aanbieden.
Nu enige tijd later en na navraag waar mijn waardebon blijft geven ze aan dat ik geen coulance ontvang omdat er een nooit eerder genoemde periode van 14 dagen verstreken is; en ze kunnen alleen binnen die periode coulance bieden.
Het product is nu niet meer voor de lagere prijs verkrijgbaar en mijn retourperiode is nu ook verstreken.
De lange versie:
28-12-2023 Ik koop een nieuwe stofzuiger bij een Nederlandse elektronica gigant (voor €701.59)
22-01-204 Bij de verkoper start een grote kortingsactie waar veel van hun producten meedoen, de door mij gekochte stofzuiger wordt nu verkocht voor €585.41
23-01-2024 Ik stuur een bericht naar de klantenservice van de verkoper
De afwijking in de door mij genoemde prijs is doordat ik een kortingscode van €10 heb toegepast bij de bestelling.
29-01-2024
Ik reageer op de laatste mail van de verkoper
Vandaag ontving ik de volgende reactie
Ik vind dit een bijzonder vervelende gang van zaken.
Ik heb met de beste bedoelingen de klantenservice aangeschreven om tot een oplossing te komen die ons beide tijd en geld bespaart en heb het gevoel dat ik nu aan het lijntje ben gehouden tot ik het product niet meer kon retourneren en opnieuw kopen voor een lagere prijs.
Aan de ene kant ben ik blij met het product dat ik gekocht heb en ben ik me bewust dat ik het voor een bepaalde prijs gekocht heb.
Aan de andere kant heb ik het gevoel dat deze partij niet zuiver handelt door mij dingen toe te zeggen en dit niet na te komen.
Het voelt voor mij nu ook meer als een principe kwestie dan dat ik me echt druk maak over het geld (al is dat natuurlijk mooi meegenomen)
Wat vinden de Tweakers, stel ik me aan en moet ik dit naast me neerleggen?
Moet ik verder met de klantenservice is gesprek gaan?
Moet ik andere stappen ondernemen?
In het kort heb ik een product gekocht; deze is binnen de retour periode significant goedkoper aangeboden door de verkoper. I.p.v. het product direct te retourneren en opnieuw te kopen tegen de lagere prijs heb ik contact opgenomen met de klantenservice om te vragen om coulance en het verschil terug te krijgen.
De verkoper geeft aan dat ze mij een waardebon ter waarde van het verschil kunnen aanbieden.
Nu enige tijd later en na navraag waar mijn waardebon blijft geven ze aan dat ik geen coulance ontvang omdat er een nooit eerder genoemde periode van 14 dagen verstreken is; en ze kunnen alleen binnen die periode coulance bieden.
Het product is nu niet meer voor de lagere prijs verkrijgbaar en mijn retourperiode is nu ook verstreken.
edit:
Ter verduidelijking; er geldt een retourtermijn van 30 dagen, de verkoper schijnt intern een periode van 14 dagen aan te houden waarin ze normaliter dit prijsverschil vergoeden.
Ter verduidelijking; er geldt een retourtermijn van 30 dagen, de verkoper schijnt intern een periode van 14 dagen aan te houden waarin ze normaliter dit prijsverschil vergoeden.
De lange versie:
28-12-2023 Ik koop een nieuwe stofzuiger bij een Nederlandse elektronica gigant (voor €701.59)
22-01-204 Bij de verkoper start een grote kortingsactie waar veel van hun producten meedoen, de door mij gekochte stofzuiger wordt nu verkocht voor €585.41
23-01-2024 Ik stuur een bericht naar de klantenservice van de verkoper
De afwijking in de door mij genoemde prijs is doordat ik een kortingscode van €10 heb toegepast bij de bestelling.
Dezelfde dag ontvang ik de volgende reactieHet door mij aangekochten product is momenteel significant goedkoper verkrijgbaar bij jullie.
Ik heb €691.59 betaald, momenteel staat hij bij jullie op de site voor €585.41, een verschil van €106.18
Gezien ik nog in de retour periode overwoog ik om mijn artikel te retourneren en opnieuw te bestellen.
Het leek me redelijk om jullie eerst een berichtje te sturen en te vragen of jullie dit voor mij kunnen regelen zonder dat het product heen en weer gestuurd hoeft te worden.
Ik hoor graag van jullie wat jullie hier voor mij in kunnen betekenen.
Waarop ik reageer:Dank je wel voor je bericht betreft de retournering van je recente aankoop. We begrijpen je wens om hetzelfde product opnieuw aan te schaffen voor de lagere prijs die momenteel van toepassing is.
Om deze situatie soepel op te lossen en je tegemoet te komen, willen we je graag een voucher aanbieden ter waarde van het prijsverschil. Deze voucher kan je gebruiken bij je volgende aankoop.
We hopen dat deze oplossing aan je verwachtingen voldoet. Mocht je verdere vragen hebben of als er iets anders is waarmee we kunnen helpen, laat het ons dan alsjeblieft weten.
Bedankt voor je begrip en medewerking. We kijken ernaar uit om je in de toekomst weer van dienst te zijn.
En daarop krijg ik de volgende reactie (die al enigszins vaag is maar waarschijnlijk is het policy dat ze op alles moeten reageren of zo)Bedankt voor de snelle reactie.
Ik kom graag in jullie winkels, dus dit lijkt mij een goede oplossing.
Hierna is er radiostilteBedankt voor je e-mail.
Hartelijk dank voor je terugkoppeling.
We waarderen het dat je de tijd hebt genomen om ons op de hoogte te stellen. Jouw feedback is waardevol voor ons, en het stelt ons in staat om onze service te verbeteren.
Als je verdere vragen hebt of als er iets is waar we je mee kunnen helpen, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We staan klaar om ervoor te zorgen dat alles naar tevredenheid wordt opgelost.
Nogmaals bedankt en we kijken ernaar uit om je in de toekomst weer van dienst te zijn.
29-01-2024
Ik reageer op de laatste mail van de verkoper
Reactie van de verkoper een paar uur later:Ik vroeg me af wanneer en hoe ik het *winkel-naam* tegoed kan verwachten te ontvangen.
Uitgaande van de goedheid van de klantenservice heb ik daar op gereageerd metBedankt voor je mail omtrent een prijsverschil op je aankoop.
Voordat ik de e-voucher kan aanmaken moet ik eerst wat verifiëren. indien je de e-voucher wenst te ontvangen kan je toestel niet retourneren. Hierbij wil ik je ook vragen om de schermafbeeldingen waarop het prijsverschil te zien alsnog te verzenden. De eerder verzonden foto's kan ik namelijk niet openen.
Alvast bedankt.
Indien je in de tussentijd nog verdere vragen hebt, aarzel dan niet om ons te contacteren.
30-01-2024Ik zal het toestel niet retourneren en begrijp dat dat niet meer mogelijk is om het toestel te retourneren wanneer ik de e-voucher heb ontvangen.
Zie bijgevoegd een screenshot van jullie website op 23-01 j.l. waarbij de prijs €585.41 betreft, en mijn factuur waar op staat dat ten tijden van mijn aankoop het product €701.59 heeft gekost.
**Bijgevoegd, factuur en screenshot met beschreven informatie**
Vandaag ontving ik de volgende reactie
Waarop ik weer reageer metBedankt voor je e-mail.
Wij kunnen geen prijsverschil aanvragen als er meer dan 14 dagen verstreken zijn na uw besteldatum van 28-12-23. Onze excuses voor het ongemak.
Heb je verder nog vragen? Ik help je graag.
Hierop ontving ik de reactieIk zou jullie graag willen verzoeken de voorgaande berichten met mij terug te lezen.
Er is mij al een voucher ter hoogte van het prijsverschil toegezegd door jullie in eerdere communicatie onder dit Referentienummer.
Ik heb het product niet binnen de retour periode teruggezonden omdat jullie mij deze tegemoetkoming hebben toegezegd.
Ik zou dan ook graag deze voucher van jullie ontvangen.
Bij het nalezen van de voorgaande berichten kom je niet in aanmerking voor het prijsverschil. Het was meer als 14 dagen van je besteldatum en het prijsverschil.
Onze excuses voor het ongmak.
Heb je nog vragen? Ik help je graag.
Ik vind dit een bijzonder vervelende gang van zaken.
Ik heb met de beste bedoelingen de klantenservice aangeschreven om tot een oplossing te komen die ons beide tijd en geld bespaart en heb het gevoel dat ik nu aan het lijntje ben gehouden tot ik het product niet meer kon retourneren en opnieuw kopen voor een lagere prijs.
Aan de ene kant ben ik blij met het product dat ik gekocht heb en ben ik me bewust dat ik het voor een bepaalde prijs gekocht heb.
Aan de andere kant heb ik het gevoel dat deze partij niet zuiver handelt door mij dingen toe te zeggen en dit niet na te komen.
Het voelt voor mij nu ook meer als een principe kwestie dan dat ik me echt druk maak over het geld (al is dat natuurlijk mooi meegenomen)
Wat vinden de Tweakers, stel ik me aan en moet ik dit naast me neerleggen?
Moet ik verder met de klantenservice is gesprek gaan?
Moet ik andere stappen ondernemen?