Deze vraag is al een aantal keer gesteld, en ik heb de oude topics ook bekeken. Toch durf ik hem voor mijzelf ook te stellen
. Op het gebied van PC gaming ben ik een complete nieuweling, aangezien ik al sinds de Playstation 2 niet meer op een PC heb gegamed.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De prio ligt bij het gamen. Daarnaast ook de huis/tuin/keuken zaken, maar dus echt vooral gamen. Ik speel een vrij brede range aan games; COD, FIFA, Madden, Skyrim, Minecraft, Baldurs Gate, van alles wat dus.
Het liefste ga ik voor hoge fps en goede graphics. Zo kwam ik op 1440p, maar ik weet niet of dat dan aansluit op wat ik hier boven heb genoemd.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is maximaal €1500,-. Liefst minder, maar ik kan het begrijpen wanneer dit niet mogelijk is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een toereikende monitor die zelfs 4K aankan, en randapparatuur heb ik verder niet nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb nog niks aangeschaft, en ik zal alles wel nodig hebben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, niet per se. Ik ben er wel achter dat de Ryzen 5 7600 een goeie processor is voor het geld, maar mochten er betere opties zijn in dezelfde prijsklasse kan dat natuurlijk ook!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De enige 'eis' die ik heb is de behuizing. Dat wordt een NZXT H9 Flow Zwart. Deze hoeft niet betaald te worden, wat weer kan schelen in het verdere budget
.
Ga je overklokken?
Daar ga ik niet van uit.
Wat verwacht je van ons?[i]
Tips, aankoopadvies en eventueel aanvulling op de producten die ik hier onder op mijn verlanglisjt heb staan. Mochten mijn verwachtingen op het gebied van settings en kwaliteit aangepast moeten worden, hoor ik dat ook graag. Dan weet ik in ieder geval wat ik kan verwachten voor het budget!
Nogmaals; ik heb vrij weinig kennis van bepaalde onderdelen, stroomtoevoer etc. Dus alle hulp is welkom!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De prio ligt bij het gamen. Daarnaast ook de huis/tuin/keuken zaken, maar dus echt vooral gamen. Ik speel een vrij brede range aan games; COD, FIFA, Madden, Skyrim, Minecraft, Baldurs Gate, van alles wat dus.
Het liefste ga ik voor hoge fps en goede graphics. Zo kwam ik op 1440p, maar ik weet niet of dat dan aansluit op wat ik hier boven heb genoemd.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is maximaal €1500,-. Liefst minder, maar ik kan het begrijpen wanneer dit niet mogelijk is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een toereikende monitor die zelfs 4K aankan, en randapparatuur heb ik verder niet nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb nog niks aangeschaft, en ik zal alles wel nodig hebben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, niet per se. Ik ben er wel achter dat de Ryzen 5 7600 een goeie processor is voor het geld, maar mochten er betere opties zijn in dezelfde prijsklasse kan dat natuurlijk ook!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De enige 'eis' die ik heb is de behuizing. Dat wordt een NZXT H9 Flow Zwart. Deze hoeft niet betaald te worden, wat weer kan schelen in het verdere budget
Ga je overklokken?
Daar ga ik niet van uit.
Wat verwacht je van ons?[i]
Tips, aankoopadvies en eventueel aanvulling op de producten die ik hier onder op mijn verlanglisjt heb staan. Mochten mijn verwachtingen op het gebied van settings en kwaliteit aangepast moeten worden, hoor ik dat ook graag. Dan weet ik in ieder geval wat ik kan verwachten voor het budget!
Nogmaals; ik heb vrij weinig kennis van bepaalde onderdelen, stroomtoevoer etc. Dus alle hulp is welkom!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B650M GAMING X AX (rev. 1.0) | € 178,69 | € 178,69 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte AORUS Radeon RX 6750 XT ELITE 12G | € 484,88 | € 484,88 |
| 1 | Waterkoeling | Cooler Master MasterLiquid ML360L Illusion Zwart | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast RGB KF560C36BBEAK2-32 | € 133,90 | € 133,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM650 (2023) | € 81,65 | € 81,65 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 83,90 | € 83,90 |
| Totaal | € 1.288,31 | |||