Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoeman
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19-04 09:58
Ik heb een Medion Erazer Defender P10 waar ik zelf 16gb ram in heb geklikt (vond 8 erg weinig) De laptop draait als een zonnetje met elk programma en elke game die ik tot nu toe getest heb.
Behalve met discord.

Op het moment dat ik discord opstart crashed eigenlijk alles wat geluid maakt. Stel er draait een youtube filmpje dan stopt de volledige playback en krijg ik dit ook niet meer aan de praat tot ik mijn laptop opnieuw opstart. Idem met spotify.

Als ik dan direct na het herstarten van de laptop discord opstart blijft het geluid wel werken. Het probleem dat ik dan krijg is dat het erg moeilijk lijkt te zijn voor discord om mijn input/output devices te herkennen. Maakt daarmee ook niet uit hoe het aangesloten is (kabel, bluetooth of gewoon de boxen/mic vd laptop zelf) Andere voice apps werken gewoon prima (zoals bijv teams)

Ik heb geprobeerd discord opnieuw te installeren, drivers te updaten en het diagnose programma van medion zelf laten draaien, zonder resultaat. Helaas is dit soort troubleshooting niet mijn sterke punt en ben ik er via google ook niet uitgekomen. Iemand die weet waar het aan zou kunnen liggen?

Mocht er meer info nodig zijn hoor ik dat graag.

Medion Erazer Defender P10
I5-10300H
16GB DDR4
RTX 3060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 06-06 16:27
Gebeurd het ook als je de web versie van Discord gebruikt?
Zo niet, gebeurd het wel zodra je (in de web versie van Discord) een voice kanaal in gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoeman
Bedankt voor je reactie! Dat heb ik idd nog niet getest.
Ik heb nu, dankzij iemand anders, een nieuwere realtek driver gevonden. Medion had deze niet, en windows kon hem niet vinden, dus op een andere manier tevoorschijn getoverd. En het lijkt er nu (na een paar keer de laptop en discord opnieuw opgestart te hebben) dat het werkt.

Mocht het toch weer mis gaan probeer ik de web versie van discord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoeman
@Duke of Savage Het probleem kwam na de update terug in de discord app.
Heb het nu een paar keer geprobeerd in de browser en dat geeft (nog) geen problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:26
Staat er toevallig iets in de eventviewer als dit gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoeman
@SiErRa
Faulting application name: AUDIODG.EXE, version: 10.0.22621.2506, time stamp: 0xc4f60986
Faulting module name: MBAPO264.dll, version: 2.1.2.0, time stamp: 0x5fe44be5
Exception code: 0xc0000005
Fault offset: 0x00000000000728a4
Faulting process ID: 0x0xB64
Faulting application start time: 0x0x1DA539619A5C98D
Faulting application path: C:\WINDOWS\system32\AUDIODG.EXE
Faulting module path: C:\WINDOWS\System32\MBAPO264.dll
Report ID: dfbe875d-4064-4214-819e-da6d07db9d8b
Faulting package full name:
Faulting package-relative application ID:

Dit zie ik van de crash van vanochtend en zie ik ook eerdere dagen terugkomen in de log.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 20:07

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Exception code 5 is een access violation foutmelding. Als je de discord eens als Admin opstart, heb je dan ook het probleem? (Rechtsklikken en kiezen voor Run as Admin, of Starten als Beheerder).

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoeman
Lijkt nu deze eerste keer zo te werken iig! Ik zal het vandaag/morgen nog een aantal keren proberen. Kijken of het blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 20:07

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik vermoed dan zo maar eens dat je ergens een register key hebt staan die alleen door een beheerder gebruikt mag worden. Je zou dit kunnen oplossen door uit te vlooien welke key dit is en daar dan de rechten op aan te passen. Je kunt met SysInternal tools kijken welke register keys door Discord geopend worden en waar de access violation plaatsvind. Die key kun je dan opsnorren in RegEdit en daar dan de rechten voor aanpassen. Als je de app niet iedere keer als Admin wilt moeten opstarten. In principe is dit natuurlijk niet zoals het zou moeten werken.

Heb je misschien de drivers voor de geluidskaart als Admin geïnstalleerd terwijl dat niet nodig was? Of onder een ander account?

Fijn dat het werkt in ieder geval. Vergeet niet even het antwoord te markeren voor anderen met hetzelfde probleem ;)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoeman
Ik zal dat eens uitzoeken! Voor nu bij dat het lijkt te werken iig. Bedankt!
Pagina: 1