Uitbreiding pricewatch video aansluitingen moederborden

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-09 13:56
Even in het licht van de recent gepubliceerde APU review.

1. Welk probleem ervaar je?
Het is relatief lastig om in de pricewatch bij moederborden te filteren op video uit. Ik kan wel aanvinken dat ik een HDMI en/of een DP wil, maar niet hoeveel of hoeveel totaal.
Tegenwoordig heb je de keuze uit hdmi, dp en dp over usb-c voor veel monitoren.

2. Waarom is dat een probleem?
Lastig om het goedkoopste moederbord te zoeken met 3 digitale video outs erop, bijvoorbeeld.

3. Hoe vaak loop je er tegenaan?
Bij ieder forum topic in het DKA dat om zo'n moederbord vraagt vanwege het gebrek aan dGPU.

4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?
Nieuwe sliders in het "aansluitingen" menu.
Aantal DP, Aantal HDMI, Aantal USB-C, en voor mij persoonlijk de belangrijkste "aantal DP/HDMI totaal" waarbij DP over usb-c wat mij betreft ook meegerekend kan worden, maar hoeft niet. Je hebt allerlei verschillende samenstellingen van hdmi en dp op moederborden. Dus gewoon stapelen om snel alle moederborden te vinden waar je op een "moderne" manier 3 schermen aan kunt hangen zou top zijn

[ Voor 10% gewijzigd door youridv1 op 30-01-2024 13:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 14:54

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@youridv1 Aantal per poort wordt een rommeltje, met de huidige tools die we hebben (per poort een apart filter). Wat ik wel heb gedaan is een totaal aantal video-uit-filter toegevoegd, om precies te zijn onder Aansluitingen -> Totaal video-uitgangen. Hopelijk kan je hier wat mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-09 13:56
Niet perfect door het relatief grote aantal moederborden dat nog een VGA poort heeft. Zoektijd naar een moederbord met de juiste video out gaat hierdoor wel gedeeld door 10, dus ik kan er zeker wat mee :)
Kan altijd nog VGA aanvinken onder "geen"

[ Voor 9% gewijzigd door youridv1 op 26-02-2024 15:01 ]

Dit topic is gesloten.