Beste Tweakers,
Na een heel aantal uren zoeken en proberen besloten om een topic aan te maken, het lukt mij niet om met een Windows 11 Pro client de lokale microfoon te forwarden naar een Windows Server 2019 RDS server.
Wat ik al geprobeerd heb:
GPEDIT:
Computer configuration > Administrative Templates > Windows Components > Remote Desktop Services > Remote Desktop Session Host > Device and Resource Redirection
Allow audio recording redirection enabled op zowel client als server
Allow audio and video playback redirection enabled op zowel client als server
Do not allow supported Plug and Play device redirection disabled op zowel client als server
Geverifeerd dat de Remote Desktop Services UserMode Port Redirector draait en gestart wordt
REGEDIT:
Computer > HKEY_LOCAL_MACHINE > SYSTEM > CurrentControlSet > Control > Terminal Server > WinStations > RDP-Tcp>fDisableAudioCapture deze op waarde 0 gezet.
CLIENT:
In de RDP client remote audio recording op record from this computer gezet.
Privacy settings gecontroleerd deze staat op toestaan. (Deze staat ook aan op de server).
Getest op zowel een laptop met ingebouwde microfoon als met een desktop met een USB webcam microfoon.
Ook geprobeerd naar een Windows 2022 RDS Server, deze werkt helaas ook niet.
Hij ziet helemaal geen invoerapparaat:
:fill(white):strip_exif()/f/image/FvnUq0urEWurbPmqQZfdr5bN.png?f=user_large)
Iemand een idee hoe dit op te lossen is?
Na een heel aantal uren zoeken en proberen besloten om een topic aan te maken, het lukt mij niet om met een Windows 11 Pro client de lokale microfoon te forwarden naar een Windows Server 2019 RDS server.
Wat ik al geprobeerd heb:
GPEDIT:
Computer configuration > Administrative Templates > Windows Components > Remote Desktop Services > Remote Desktop Session Host > Device and Resource Redirection
Allow audio recording redirection enabled op zowel client als server
Allow audio and video playback redirection enabled op zowel client als server
Do not allow supported Plug and Play device redirection disabled op zowel client als server
Geverifeerd dat de Remote Desktop Services UserMode Port Redirector draait en gestart wordt
REGEDIT:
Computer > HKEY_LOCAL_MACHINE > SYSTEM > CurrentControlSet > Control > Terminal Server > WinStations > RDP-Tcp>fDisableAudioCapture deze op waarde 0 gezet.
CLIENT:
In de RDP client remote audio recording op record from this computer gezet.
Privacy settings gecontroleerd deze staat op toestaan. (Deze staat ook aan op de server).
Getest op zowel een laptop met ingebouwde microfoon als met een desktop met een USB webcam microfoon.
Ook geprobeerd naar een Windows 2022 RDS Server, deze werkt helaas ook niet.
Hij ziet helemaal geen invoerapparaat:
:fill(white):strip_exif()/f/image/FvnUq0urEWurbPmqQZfdr5bN.png?f=user_large)
Iemand een idee hoe dit op te lossen is?
[ Voor 3% gewijzigd door pennenlikker op 30-01-2024 09:54 ]
Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip