Wat zijn de consequenties van lege bios batterij??

Pagina: 1
Acties:
  • 2.025 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9704

Topicstarter
Ik heb hier dus een abit bx6 waar het bios batterijtje leeg van is, en die pc start dus niet meer op (zwart beeld constant brandend hd ledtje en knipperende cdrom led) maar nu heb ik er een nieuw batterijtje in gezet maar nu start die dus nog steeds niet op :?

Nu is mijn vraag is de bios chip nu leeg doordat de bios batterij een tijdje leeg heeft gestaan ? ik heb dit mobo een tijdje niet in gebruik gehad maar nu wil ik er een tweede systeempje mee gaan bouwen iemand een idee hoe ik m'n ouwe trouwe abit bx6 weer aan de praat slinger??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33372

in principe ben je enkel je cmos settings kwijt en de tijd als je batterij leeg is. Ook met een lege batterij kun je je systeem opstarten, maar is ie alle settings kwijt. Ik denk dat er meer aan de hand is met je mabo (ja, volgens abit is het nog steeds MAINBOARD ipv Motherboard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-05 07:52
Hoe weet je eigenlijk dat ie niet opstart door het bios batterijtje?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 07 september 2001 22:51 schreef Carel het volgende:
Hoe weet je eigenlijk dat ie niet opstart door het bios batterijtje?..
Dat is een conclusie die ik trok uit het niet meer opstarten van de pc,wat dus waarschijnlijk onzin is om dat ik dus net hoor dat hij zonder batterij spanning ook op zou moeten starten, misschien komt het wel omdat ik de bios chip er een keertje uit heb gehaald of omdat er een p3 700e opgezeten heeft via zo'n slotket, en dat daar door het een en ander beschadigd is, want ik las wel op de abit site dat een p3 coppermine niet op een bx6 kan,waar hij dus weel een aardig tijdje goed mee gewerkt heeft .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34692

Je pc kan inderdaad opstarten zonder bios batterij, hij komt tijdens het opstarten, vlak na de geheugenscan de melding geven dat de ide aparaten niet juist zijn, je moet die dan even manueel gaan ingeven (of alles op auto zetten) en dan boot hij verder perfect op. Volgende keer dat je je pc weer aan en uit zet heb je hetzelfde probleem.

Als het is zoals jij zegt dat je een zwart scherm hebt en de hd leds die gaan branden en verder geen biep errors??!!
dan zou het wel eens kunnen zijn dat je mobo naar de knopjes is. heb het onlangs ook voorgehad maar was wel met een pc van 5jaar oud.

Ik weet dat de kost een beetje hoog is maar ik zou proberen een nieuw mobo te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zaterdag 08 september 2001 11:12 schreef Cordobasdi het volgende:
een zwart scherm hebt en de hd leds die gaan branden en verder geen biep errors??!!
dan zou het wel eens kunnen zijn dat je mobo naar de knopjes is.
Ja wel biep errors! maar die hoor ik niet omdat ik m'n speakertje niet heb aangesloten. ieder geval bedankt dat je je brein effies opgeofferd hebt voor dit probleem,zoiets weet ik altijd wel te waarderen Thanx!!! :)
Pagina: 1