Webcam voor Windows 10 Ent. en MacOS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamnielsm
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 31-01-2024
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar (en benieuwd of er iemand is die ervaring heeft met) een webcam voor gebruik op zowel Windows (momenteel 10 Enterprise) als macOS (13.x/14.x). Ik wil dat de webcam op zowel Windows als macOS goed werkt. Ik gebruik voornamelijk Teams voor meetings. Het liefst 4K (maar is geen vereiste) en het liefste ook met USB-C aansluiting. Prijs is niet relevant.

Groeten, Niels

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:10

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Kijk naar de pricewatch en zoek naar de webcams. Ze doen het allemaal met Windows en Mac.
Wil je de best camera kwaliteit, neem dan de Logitech Brio

De vraag is wel even wat je met 4k moet voor meetings. Meestal komen de streams niet eens met 720p door.
Een fullHD cam is dan wel goed genoeg.

categorie: Webcams

[ Voor 11% gewijzigd door Hann1BaL op 30-01-2024 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:44
4K? Voor die postzegel die Teams levert? Niet doen, lekker een full HD cam nemen. Als prijs niet relevant is dan zou ik de Logitech Brio ook aanraden. Ik heb een goedkopere variant gekocht maar daar spijt van gehad, de kwaliteit haalt het niet, ook al beweert hij full HD te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamnielsm
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 31-01-2024
Dank. Ik zag de Brio 4K idd ook al voorbij komen. Het liefste zou ik 'm op zowel de ThinkPad als op mijn MacBook met USB-C aan willen sluiten, maar ik lees dat dat dus niet kan (vanwege USB).

Weten jullie hoe de Brio met donkere achtergronden werkt? De muren zijn namelijk best donkergroen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:44
Lees ook even goed alle reviews voor dergelijke apparaten, ik zie hele verschillende meningen voorbij komen. Voor al dat soort camera's geldt dat je met een dergelijke kleine sensor geen fantastische kwaliteit beeld moet verwachten, dan kan het alleen maar meevallen. Ze zijn ook erg afhankelijk van hoeveel licht je beschikbaar hebt.
Als je een MacBook hebt zal je toch wel gewend zijn aan een verloopje of twee... USB-A naar USB-C is niet een heel grote uitdaging. Maar deze lijkt een USB-C aansluiting te hebben: uitvoering: Logitech Brio 505