Poorten gesloten voor Nicotine+ (Soulseek)

Pagina: 1
Acties:
  • 560 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10 15:47
Knip prive

[ Voor 100% gewijzigd door StopEcocide op 31-01-2024 13:53 ]

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice πŸ’šπŸŒπŸ’š

Beste antwoord (via StopEcocide op 30-01-2024 13:45)

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:18
Kan je ff een screenshot van dat tweede venster maken, als je bij Appnaam een applicatie hebt geselecteerd?
Verwacht dat daar dan een extra venster komt.

Bij LAN-host moet je het 192.168.2.*** nummer van je PC invullen.

Hier staat het wel aardig uitgelegd:
https://portforward.com/zte/h220n/

Application Name: willekeurig (of Soulseek als die erbij staat, voor herkenbaarheid)
Start port: 2234
End port: 2234
Start mapping port: 2234
End mapping port: 2234

[ Voor 38% gewijzigd door matthijst op 30-01-2024 09:22 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:02
Zit je router achter een modem? In dat geval zul je ook op het modem die poorten moeten openen en forwarden naar je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
Sito schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 08:11:
Zit je router achter een modem? In dat geval zul je ook op het modem die poorten moeten openen en forwarden naar je router.
Bedankt voor je mega-snelle reactie! Ik dacht dat router en modem hetzelfde waren... Kennelijk dus niet?

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice πŸ’šπŸŒπŸ’š

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Tweede schermpje: IP adres van je PC waarnaar soulseek moet invullen.
En dan bij Applicatie ofwel Soulseek kiezen, of iets waar je zelf naam kan kiezen.
Poortnummer invullen en klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:02
StopEcocide schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 08:13:
[...]

Bedankt voor je mega-snelle reactie! Ik dacht dat router en modem hetzelfde waren... Kennelijk dus niet?
Dat ligt eraan. Meestal levert je internetprovider een modem en router in één device. Helaas vallen de instellingsmogelijkheden en WiFi sterkte vaak tegen, waardoor mensen hun eigen router er achter hangen en de doos van de ISP puur als doorgeefluik gebruiken, al dan niet in bridge-mode.

Als je in dat geval je poorten wil openen, zul je ze in zowel het modem/router, als de losse router moeten doen. Ik kon uit je OP niet opmaken of je ook zo’n setup had, maar die aanname deed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
Knip prive

[ Voor 94% gewijzigd door StopEcocide op 31-01-2024 13:56 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Kan je ff een screenshot van dat tweede venster maken, als je bij Appnaam een applicatie hebt geselecteerd?

Application Name: willekeurig (of Soulseek als die erbij staat, voor herkenbaarheid)

[ Voor 38% gewijzigd door matthijst op 30-01-2024 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StopEcocide
matthijst schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:13:

Oh, wat een opluchting! Na veel pogingen en frustratie is het me gelukt. Heel erg bedankt (iedereen)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ontzettend grappig om te zien dat je op de foto van de DHCP instellingen een aantal dingen zwart hebt gemaakt. Cijfertjes van IP-adressen die de halve wereld gebruikt en waar niemand iets aan heeft.

Subnetmask is zoals bij zovelen gewoon 255.255.255.0, je LAN IP-adres en je DNS zijn gewoon 192.168.2.254 (zoals te zien in de adresbalk van je browser). Kortom, niet nodig bij interne IP-adressen.

Vervolgens plaats je dan weer een schermafbeelding met het externe IP-adres wat je niet weggepoetst hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
sypie schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 19:39:
Ontzettend grappig om te zien dat je op de foto van de DHCP instellingen een aantal dingen zwart hebt gemaakt. Cijfertjes van IP-adressen die de halve wereld gebruikt en waar niemand iets aan heeft.

Subnetmask is zoals bij zovelen gewoon 255.255.255.0, je LAN IP-adres en je DNS zijn gewoon 192.168.2.254 (zoals te zien in de adresbalk van je browser). Kortom, niet nodig bij interne IP-adressen.

Vervolgens plaats je dan weer een schermafbeelding met het externe IP-adres wat je niet weggepoetst hebt...
Whoops! Ben ik even een n00b… Ik heb dus kennelijk gevoelige info gedeeld? Foto’s zijn inmiddels uit mijn map verwijderd. Laat alsjeblieft even weten als er nog iets gedaan moet worden. Hopelijk heb ik geen al te grote fout gemaakt. (Ik heb ook niet al te veel verstand op het digitale vlak) Bedankt voor het melden!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
Knip prive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Neu, goed gedaan zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Jammer dat je de vraag etc. leeghaalt (anders dan voor specifieke IP-adressen etc.). Zo is het topic niet meer nuttig voor anderen met gelijksoortige vragen.. Dan kan dit wel dicht ook, niet meer zinvol.

Een volgende keer wil je gegevens zoals IP-adressen die je niet publiek wilt delen, sowieso niet online zetten.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.