Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice πππ
Vraag
Beste antwoord (via StopEcocide op 30-01-2024 13:45)
Verwacht dat daar dan een extra venster komt.
Bij LAN-host moet je het 192.168.2.*** nummer van je PC invullen.
Hier staat het wel aardig uitgelegd:
https://portforward.com/zte/h220n/
Application Name: willekeurig (of Soulseek als die erbij staat, voor herkenbaarheid)
Start port: 2234
End port: 2234
Start mapping port: 2234
End mapping port: 2234
[ Voor 38% gewijzigd door matthijst op 30-01-2024 09:22 ]
Haters everywhere but I donβt really care
Alle reacties
Bedankt voor je mega-snelle reactie! Ik dacht dat router en modem hetzelfde waren... Kennelijk dus niet?Sito schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 08:11:
Zit je router achter een modem? In dat geval zul je ook op het modem die poorten moeten openen en forwarden naar je router.
Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice πππ
En dan bij Applicatie ofwel Soulseek kiezen, of iets waar je zelf naam kan kiezen.
Poortnummer invullen en klaar.
Dat ligt eraan. Meestal levert je internetprovider een modem en router in één device. Helaas vallen de instellingsmogelijkheden en WiFi sterkte vaak tegen, waardoor mensen hun eigen router er achter hangen en de doos van de ISP puur als doorgeefluik gebruiken, al dan niet in bridge-mode.StopEcocide schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 08:13:
[...]
Bedankt voor je mega-snelle reactie! Ik dacht dat router en modem hetzelfde waren... Kennelijk dus niet?
Als je in dat geval je poorten wil openen, zul je ze in zowel het modem/router, als de losse router moeten doen. Ik kon uit je OP niet opmaken of je ook zoβn setup had, maar die aanname deed ik.
[ Voor 94% gewijzigd door StopEcocide op 31-01-2024 13:56 ]
Application Name: willekeurig (of Soulseek als die erbij staat, voor herkenbaarheid)
[ Voor 38% gewijzigd door matthijst op 30-01-2024 09:22 ]
Oh, wat een opluchting! Na veel pogingen en frustratie is het me gelukt. Heel erg bedankt (iedereen)!matthijst schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:13:
Kan je ff een screenshot van dat tweede venster maken, als je bij Appnaam een applicatie hebt geselecteerd?
Subnetmask is zoals bij zovelen gewoon 255.255.255.0, je LAN IP-adres en je DNS zijn gewoon 192.168.2.254 (zoals te zien in de adresbalk van je browser). Kortom, niet nodig bij interne IP-adressen.
Vervolgens plaats je dan weer een schermafbeelding met het externe IP-adres wat je niet weggepoetst hebt...
Whoops! Ben ik even een n00bβ¦ Ik heb dus kennelijk gevoelige info gedeeld? Fotoβs zijn inmiddels uit mijn map verwijderd. Laat alsjeblieft even weten als er nog iets gedaan moet worden. Hopelijk heb ik geen al te grote fout gemaakt. (Ik heb ook niet al te veel verstand op het digitale vlak) Bedankt voor het melden!!!sypie schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 19:39:
Ontzettend grappig om te zien dat je op de foto van de DHCP instellingen een aantal dingen zwart hebt gemaakt. Cijfertjes van IP-adressen die de halve wereld gebruikt en waar niemand iets aan heeft.
Subnetmask is zoals bij zovelen gewoon 255.255.255.0, je LAN IP-adres en je DNS zijn gewoon 192.168.2.254 (zoals te zien in de adresbalk van je browser). Kortom, niet nodig bij interne IP-adressen.
Vervolgens plaats je dan weer een schermafbeelding met het externe IP-adres wat je niet weggepoetst hebt...
Jammer dat je de vraag etc. leeghaalt (anders dan voor specifieke IP-adressen etc.). Zo is het topic niet meer nuttig voor anderen met gelijksoortige vragen.. Dan kan dit wel dicht ook, niet meer zinvol.
Een volgende keer wil je gegevens zoals IP-adressen die je niet publiek wilt delen, sowieso niet online zetten.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Dit topic is gesloten.