Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetjunk
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07-12-2024
Hallo allemaal, bij het openen van een RAW bestand, opent Camera Raw 14.4 de foto. Maar ik krijg dan dit beeld. De foto wordt zo weergegeven. Kan iemand mij vertellen hoe dit kan? Of eigenlijk: hoe krijg ik de foto normaal in beeld?
Alvast hartelijk dank.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FeoHdaVZuZKz1WGT4xUzLfq3FNs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ptexdZiX9q6MF1fx5a0Zothl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:14
Lijkt een bekend probleem te zijn: link

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Gadgetjunk Updaten naar versie 16.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetjunk
@Greatsword thanks, gelukt!
Alleen nu krijg ik de volgende melding.
Hoe kan ik er voor zorgen dat dit is verholpen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ZtVYpnm3QBi_FKP_pl9kQCo2B0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uU4FENkW6sX8oaDgB8J2MYtZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgetjunk
Zou het ook kunnen dat mijn laptop van 12 jaar oud te oud is, waardoor mijn videokaart het allemaal niet aan kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:59

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Gadgetjunk schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 15:01:
Zou het ook kunnen dat mijn laptop van 12 jaar oud te oud is, waardoor mijn videokaart het allemaal niet aan kan?
Lijkt me niet zo'n probleem voor RAW-bestanden van een 15 jaar oude camera. Zijn de drivers van je laptop allemaal up to date?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:02
Kan je eens opsommen wat voor laptop je gebruikt, welke grafische kaart, welk besturingssysteem, welke software(versie) enzovoorts? Mijn insteek zou zijn om de software eens helemaal langs te gaan, alles bijwerken (OS, drivers, Camera Raw e.d.) en als dat niet werkt eventueel opnieuw (kaal) installeren om uit te sluiten dat er qua software iets misgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:22

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

SnoeiKoei schreef op maandag 5 februari 2024 @ 11:01:
[...]

Lijkt me niet zo'n probleem voor RAW-bestanden van een 15 jaar oude camera. Zijn de drivers van je laptop allemaal up to date?
Volgens mij heeft de leeftijd van de RAWs er niet zo heel veel meer te maken. Je software, die dus wel recent is, probeert blijkbaar bewerkingen te doen op je cpu waar die niet tegen kan. Dus kan volgens mij ook best liggen aan de leeftijd van je cpu.

Heb je niet een nieuwer systeem waar je het op kunt testen met dezelfde bestanden?

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:59

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

sys64738 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 11:09:
[...]

Volgens mij heeft de leeftijd van de RAWs er niet zo heel veel meer te maken. Je software, die dus wel recent is, probeert blijkbaar bewerkingen te doen op je cpu waar die niet tegen kan. Dus kan volgens mij ook best liggen aan de leeftijd van je cpu.

Heb je niet een nieuwer systeem waar je het op kunt testen met dezelfde bestanden?
In combinatie met de gebruikte software zou kunnen idd maar er is geen laptop-CPU uit 2012 die heel normale raws (van een camera die toen allang niet nieuw meer was) niet aankon. Daarom adviseer ik eerst naar drivers te kijken. Alternatieve software zou mijn volgende stap zijn. Als TS een nieuwer systeem heeft staan is er vast geen issue nee :)

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Pagina: 1