In de meterkast hangt een Hager groepenkast met 2 aardlekschakelaars.
Achter nummer 1; 4 groepen en een kookgroep.
Achter nummer 2; 4 groepen (waarvan 1 verdeeld is over de tuin en airco) een stroomonderbreking (?) En dan de PV groep.
Er is fysiek geen ruimte meer op de rail voor bijvoorbeeld een extra aardlekschakelaar om daar achter weer groepen te plaatsen.
Nu komt er met een paar maanden een laadpaal,en het liefst heb ik de tuin en de airco ieder op een aparte groep. Teven wil ik bij de laadpaal een KWh meter plaatsen.
Dit betekent dus 3 groepen er bij, achter een aardlekschakelaar.
Kan dit met zo'n los groepenkastje (waar haalt die z'n spanning vandaan)?
Of is een complete nieuwe kast een betere oplossing?
Alles moet wel gewoon veilig en volgons de richtlijnen. zijn.
Zou ik een lege kast kunnen kopen, en de stoppen/schakelaars kunnen overzetten en aanvullen?
Ik kan eventueel hulp inroepen van een bevriende electromonteur, maar wil zelf alvast voorwerk doen.
Kabels trekken en aansluiten is geen probleem, alleen nog nooit "in" de groepkast gewerkt.
Achter nummer 1; 4 groepen en een kookgroep.
Achter nummer 2; 4 groepen (waarvan 1 verdeeld is over de tuin en airco) een stroomonderbreking (?) En dan de PV groep.
Er is fysiek geen ruimte meer op de rail voor bijvoorbeeld een extra aardlekschakelaar om daar achter weer groepen te plaatsen.
Nu komt er met een paar maanden een laadpaal,en het liefst heb ik de tuin en de airco ieder op een aparte groep. Teven wil ik bij de laadpaal een KWh meter plaatsen.
Dit betekent dus 3 groepen er bij, achter een aardlekschakelaar.
Kan dit met zo'n los groepenkastje (waar haalt die z'n spanning vandaan)?
Of is een complete nieuwe kast een betere oplossing?
Alles moet wel gewoon veilig en volgons de richtlijnen. zijn.
Zou ik een lege kast kunnen kopen, en de stoppen/schakelaars kunnen overzetten en aanvullen?
Ik kan eventueel hulp inroepen van een bevriende electromonteur, maar wil zelf alvast voorwerk doen.
Kabels trekken en aansluiten is geen probleem, alleen nog nooit "in" de groepkast gewerkt.
8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland