Installeren macOS lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees026
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-04-2024
Mijn vriendin heeft perongeluk op haar macbook uit 2015 geformatteerd en haar OS eraf gegooid. Ik volg alle stappen en heb de schijf geformatteerd naar MacOS journal, maar als ik macOS sierra installeer gaat dit goed tot op het eind. Ik krijg dan de foutmelding:

'Er heeft zich een fout voorgedaan bij het voorbereiden van de installatie. Voer dit programma opnieuw uit.

Meerdere malen opnieuw gedaan, heeft natuurlijk geen nut.

Geen idee meer wat ik verkeerd doe... Alle hulp is welkom

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Mocht je nog een andere Mac apparaat hebben, gebruik deze dan om een install disk (usb stick) te maken.
overigens kan een 2015 macbook, als ik het me goed herinner, ook MacOS Big Sur aan.

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:35
Zie hier: https://support.apple.com/nl-nl/101578 (of lees even in het draadje hiernaast... daar hebben we het over vergelijkbare zaken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:36

nelizmastr

Goed wies kapot

geenwindows schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 10:35:
Mocht je nog een andere Mac apparaat hebben, gebruik deze dan om een install disk (usb stick) te maken.
overigens kan een 2015 macbook, als ik het me goed herinner, ook MacOS Big Sur aan.
Monterey zelfs. :)
Mees026 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 20:48:
Mijn vriendin heeft perongeluk op haar macbook uit 2015 geformatteerd en haar OS eraf gegooid. Ik volg alle stappen en heb de schijf geformatteerd naar MacOS journal, maar als ik macOS sierra installeer gaat dit goed tot op het eind. Ik krijg dan de foutmelding:

'Er heeft zich een fout voorgedaan bij het voorbereiden van de installatie. Voer dit programma opnieuw uit.

Meerdere malen opnieuw gedaan, heeft natuurlijk geen nut.

Geen idee meer wat ik verkeerd doe... Alle hulp is welkom
Gebruik internetrecovery maar dan met het goede opstartcommando voor de nieuwste macOS die wordt ondersteund.

Houdt option-command-R ingedrukt bij het aanzetten van de Mac en installer macOS monterey.

I reject your reality and substitute my own