Hi,
Ik heb een vraag over netwerken, IP-adressen etc. waar ik zelf niet zoveel (zeg maar niets) van weet.
Mijn netwerk bestaat uit een Mac Mini aan een Ziggo router, een Apple Airport Time Machine en 2 Raspberry Pi's (met op 1 ervan Pi-hole). Via WIFi diverse iPads en iPhone's.
Ik gebruik een VPN (PIA) en zie in het menu (waar je de VPN kan in- en uitschakelen) 3 velden:
1. VPN SERVER: Land
2. IP: 213.*knip*
3. VPN IP: 222.22.222.222
Het IP-adres onder nr. 2 zou normaal mijn IP-adres zijn en die onder 3 het externe IP-adres.
Het vreemde is echter dat mijn IP-reeks ligt in de lijn van 198.168.x.x.
Ik krijg wel response als ik naar het IP-adres 213.*knip* ping.
Als ik vanaf mijn Mac een terminal open en het commando arp -a draai zie ik de diverse Dives maar geen één met het IP-adres 213.*knip*
Iemand een idee hoe ik kan achterhalen waar dat IP-adres vandaan komt?
Ik heb een vraag over netwerken, IP-adressen etc. waar ik zelf niet zoveel (zeg maar niets) van weet.
Mijn netwerk bestaat uit een Mac Mini aan een Ziggo router, een Apple Airport Time Machine en 2 Raspberry Pi's (met op 1 ervan Pi-hole). Via WIFi diverse iPads en iPhone's.
Ik gebruik een VPN (PIA) en zie in het menu (waar je de VPN kan in- en uitschakelen) 3 velden:
1. VPN SERVER: Land
2. IP: 213.*knip*
3. VPN IP: 222.22.222.222
Het IP-adres onder nr. 2 zou normaal mijn IP-adres zijn en die onder 3 het externe IP-adres.
Het vreemde is echter dat mijn IP-reeks ligt in de lijn van 198.168.x.x.
Ik krijg wel response als ik naar het IP-adres 213.*knip* ping.
Als ik vanaf mijn Mac een terminal open en het commando arp -a draai zie ik de diverse Dives maar geen één met het IP-adres 213.*knip*
Iemand een idee hoe ik kan achterhalen waar dat IP-adres vandaan komt?
[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 30-01-2024 08:01 ]