Graphical glitches tijdens gamen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vadimidk
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 29-01-2024
Hallo, Allemaal

Sinds vorige week vrijdag heb ik graphical glitches ondervonden tijden het gamen. Het varieert van zwarte vlekken op terrain(niet continu) tot het crashen van het systeem als ik iets wil opstarten wat op Unreal draait.
Als ik naar de plaatje kijk krijg ik het gevoel dat mijn gpu aan het begeven is.

Heel soms crashed het systeem niet en krijg ik de volgende fout melding:
LowLevelFatalError [File:C:\works\Pal-UE-EngineSource\Engine\Source\Runtime\D3D12RHI\Private\D3D12Util.cpp] [Line: 868] CurrentQueue.Device->GetDevice()->GetDeviceRemovedReason() failed at C:\works\Pal-UE-EngineSource\Engine\Source\Runtime\D3D12RHI\Private\D3D12Submission.cpp:910 with error 887A0006)"

Met spellen zo als BF, Apex, Terraria, League heb ik daar totaal geen last van en als ik niet game heb ik daar ook geen last van.
Na van alles geprobeerd te hebben ben ik een beetje buiten raad. Ik hoop dat iemand mij een beetje informatie kan verstreken waar het misschien aan licht.
Helaas heb ik niet een extra GPU of pc tot mijn beschikking om te testen of mijn gpu aan het begeven is al ben ik bang van wel .

Specs
CPU: Ryzen 7 3700x.
GPU: RX 5700XT Red Devil.
MB: B450: Tomahawk max.
Ram: Ballistix 2x8gb 3200mhz.

Wat ik al geprobeerd heb.
-Stress test uitgevoerd Furmark & 3dmark (alles verliep goed).
-Drivers geinstalleerd oudere & nieuwe(ook via ddu geprobeerd).
-Alle updates uitgevoerd PC & games.
-De foutmelding proberen op te lossen door meerdere dingen te proberen.

[Streamable: 20240128_184230]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ez4sxRC9HD-HqQtxXZDDg4r12cs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o40CWyenNgDQFSSbgB8FPhiO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Vadimidk op 29-01-2024 17:12 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:46
Ik vermoed dat je videogeheugen stuk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven1506
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 27-05 13:45
Dit was bij mij het begin van het einde van mijn gpu toen ik nog een AMD had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fontini
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-09 20:48
Mocht je handig genoeg zijn dan zou je eens kunnen proberen je gpu van een nieuwe laag koelpasta te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:11

Cheezus

Luiaard

Kijk eens wat er gebeurd als je het geheugen van je videokaart lager klokt. Je kan dit bijvoorbeeld met MSI Afterburner instellen. Mogelijk werkt de kaart nog prima bij een underclock van 10-tallen MHz wat geen significante impact heeft op de performance (of, als je nog garantie hebt kun je hiermee aantonen dat het geheugen het probleem is).