Ola, mede-tweakers,
Wij gebruiken ImageMagick om command-line aanpassingen aan plaatjes te doen. Nu is het verzoek om van een plaatje 2 afgeronde hoeken te maken, linksboven en rechtsonder. (Leaf-shape)
Het is mij door te Googlen en testen gelukt om deze op alle 4 de hoeken te krijgen, maar ja: ik heb er maar 2 nodig.
Via deze pagina dacht ik eindelijk het "eureka" moment gevonden te hebben, maar ook dat werkt niet. Sommige parameters worden namelijk verkeerd geïnterpreteerd (versieverschil?) of hij verwacht iets wat ik niet kan geven.
Een andere versie die ik heb geprobeerd is deze:
Hoe dan ook, ik krijg het, na lang spelen en husselen maar niet voor elkaar. Kan iemand mij een duwtje geven in de juiste richting?
Wij gebruiken ImageMagick om command-line aanpassingen aan plaatjes te doen. Nu is het verzoek om van een plaatje 2 afgeronde hoeken te maken, linksboven en rechtsonder. (Leaf-shape)
Het is mij door te Googlen en testen gelukt om deze op alle 4 de hoeken te krijgen, maar ja: ik heb er maar 2 nodig.
Via deze pagina dacht ik eindelijk het "eureka" moment gevonden te hebben, maar ook dat werkt niet. Sommige parameters worden namelijk verkeerd geïnterpreteerd (versieverschil?) of hij verwacht iets wat ik niet kan geven.
code:
resulteert in 1
| magick thumbnail.gif ( +clone -alpha extract -draw "fill black polygon 0,0 0,100 100,0 fill white circle 100,100 100,0" -gravity northwest -composite -flip -gravity southwest -composite -flop -gravity northeast -composite -rotate 180 -gravity southeast -composite ) -alpha off -compose CopyOpacity -composite rounded_corners.png |
code:
terwijl de "rounded_corners" juist de output moet zijn.1
2
| convert: image sequence is required `-composite' @ error/mogrify.c/MogrifyImageList/8047. convert: no images defined `rounded_corners.png' @ error/convert.c/ConvertImageCommand/3354. |
Een andere versie die ik heb geprobeerd is deze:
code:
1
| convert thumbnail.gif ( +clone -alpha extract ( -size 15x15 xc:black -draw "fill white circle 15,15 15,0") -gravity northwest -composite -flip -gravity southwest -composite -flop -gravity northeast -composite -rotate 180 -gravity southeast -composite ) -alpha off -compose CopyOpacity -composite rounded_corners.png |
Hoe dan ook, ik krijg het, na lang spelen en husselen maar niet voor elkaar. Kan iemand mij een duwtje geven in de juiste richting?