ISA of PCI modem

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:50
Het is vast een domme vraag, maar ik heb nooit met modems gewerkt.
Ik moet nu voor iemand internet in orde maken op een P166 met 64MB ram, leuk en aardig maar wat voor modem moet ik kopen. PCI zal de CPU waarschijnlijk te zwaar belasten (al installeerden ze op mijn stageplek PCI modems in een P133), maar een ISA modem kost weer 50 piek meer (Dynalink gaan we maar vanuit) of is een Extern modem veel beter?

Het is echt een lompe vraag, maar ik wil voorkomen dat ik ipv elke avond op GoT elke avond bij die mensen zit te pielen met dat internet.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
maakt niet uit, zolang je er maar voor zorgt dat je geen softwarematig modem / of winmodem koopt. dat trekt je pc waarschijnlijk niet. koop gewoon een hardwarematig modem met een rockwell chipset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
koop idd een hardwarematige.. kost ong. 85 piek (softmodem ong. 50). Een externe of ISA is nog beter.. die werken gewoon _altijd_ en onder elk OS.. die pci modems werken volgens mij alleen goed onder windows..

maar zo'n rockwell is dus wel geschikt voor zo'n p166. Een soft- of winmodem (motorola chipset dacht ik) is echt bagger.. tijdje geleden bij iemand zn p233mmx zo'n ding geprobeerd te installeren maar ik kreeg de meest vreemde errors. Toen maar een met rockwell chipset gekocht en die werkte in 1 keer goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Je kunt het best een PCI hardware modem kopen.
Neem in geen geval soft- of winmodems, deze belasten de toch al langzame processor zeer zwaar.
ISA is ook goed maar soms iets lastiger te installeren. (IRQ toewijzing e.d.)

Misschien kun je ook even bij vrienden/kennissen informeren of er niemand is die zijn/haar modem wegdoet i.v.m. overstap op kabel of ADSL internet.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Had de dynalink 1456PM 56K Voice/Fax modem op het ook, kost 59,- bij Informatique (kwam mij uit omdat ik daar nog wat moet bestellen), deze heeft een Conexant/Rockwell chipset dus waarschijnlijk een goede?

iig bedankt voor de reacties, helaas doet niemand in mijn omgeving zijn/haar modem weg, het zijn niet van die heavy internetters namelijk :7

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Softwarematige modems hebben een processor nodig met mmx , hardwarematige modems kun je in principe al op een 486 gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-07 23:12
Die Dynalink 1456PM 56K Voice/Fax/Modem intern PCI is dus een software modem. De drivers van zo'n modem maken gebruik van MMX en er is dus grote kans dat 't niet zal werken, want je maakt geen vermelding of 't een p166 MMX betreft.

Je kan beter een extern modem kopen voor op de seriele poort. De UART (compoort) zal al wel een 16550 zijn neem ik aan? Als er een 16450 in zit, is ie weer te langzaam voor een modem. Maar ik denk dat je je daar eigenlijk geen zorgen over hoeft te maken, de 16550 is eigen standaard vansf de pentium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:25

ThaHandy

Discovery Channel

jah externe werkt altyd gewoon, ik kreeg mijn hardware modempje nie aan de praat...hupatee externe dan maar en interpretten dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2023

freddifish

schnappi !

bij een extern modem is bij een oude PC je seriele poort soms te traag, moet wel UART 16650 zijn ;)

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff voor de duidelijkheid, want Rockwell heet nu Conexant. Je hebt 3 soorten modems:
HSF: Word software matig aangestuurd en softwarematig gebruikt. Is er in ISA (PCTel) en in PCI vorm. Wordt ook door pctel, motorola, lucent en US Robotics gemaakt.
HCF: Wordt software matig aangestuurd, maar voor de verder rest hardwarematig, is alleen in pci vorm.
ACF: helemaal hardwarematig, is er in ISA, PCI en Externe vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Weet zo ook niet of het een MMX is of niet, ik zal diegene waarvoor hij is zo is opbellen en anders moet tie maar 140 voor een ISA of een externe neerleggen.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadd
  • Laatst online: 20-07 18:49
40 voor een isa met een beetje zoeken kan je zon kreng echt hardwaremodem voor een tientje of minder kopen. Desnoods neem je een 33k6 die liggen op elke computerbeurs voor minder dan een tientje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-08 15:59

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik raad een externe aan, die kan je ook nog is op een adere pc gebruiken (switch ofzo) en je kan hem 'resetten'

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:25

Predator

Suffers from split brain

Als je voor intern gaat:
PCI hardware matig. Neem zeker geen ISA

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Denk dat het (moet nog ff overleggen, maar goed hij wil fatsoenlijk internet :)) dan toch maar een externe wordt.

Dynalink 1456EC 56K Voice/Fax/Modem extern SER

Deze wordt ondersteund door Windows 95 (althans volgens de site van Dynalink) dus dat moet wel goed gaan.

Bedankt voor de adviezen iig :)

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1