Beste Forum Leden,
Ik ben een leek die wat hulp nodig heeft. Ik heb de volgende apparaten:
/f/image/jDJmwu8Ad5tOLVuZeW3h5BIJ.png?f=fotoalbum_large)
Ik ben er van bewust dat dit niet zomaar werkt met de gekochte apparatuur, maar ik kom er niet uit.
De experiabox v10 kan niet in bridge modus, waardoor ik ontzettend vastloopt. Het lukt mij helemaal niet om internet te krijgen op mijn Edgerouter. De Experiabox heeft wel internet, dus dat werkt in ieder geval.
Ik heb het volgende geprobeerd:
Experiabox
Setup voltooien.
Krijgt internet binnen vanuit KPN glasvezel kabel
Poorten 1 tot 4 werken en hebben intnernet.
IP adres worden uitgedeeld via DHCP
Edgerouter
Eerste keer setup voltooien met RJ45 kabel in eth0, na eerste restart kabel in eth1
WAN kabel aansluiten van Experiabox V10 naar eth0
Rj45 kabel aansluiten van eth1 naar laptop zodat ik verder kan met configureren. Hier in het dashboard van de Edgerouter doei k het volgende
-> DHCP - UIT
Nu loop ik ontzettend vast. Ik begrijp dat ik een handmatige IP moet invullen en verwijzen naar de Experiabox, maar ik heb geen idee welke adres dat is. Alles wat ik invul lijkt niet te werken.
Kan iemand mij in kleine stappen helpen om dit op te lossen.
- Maison
Ik ben een leek die wat hulp nodig heeft. Ik heb de volgende apparaten:
- Experiabox V10
- Edgerouter
- EdgeSwitch 24p
- 5 Ubiquiti UniFi access points
/f/image/jDJmwu8Ad5tOLVuZeW3h5BIJ.png?f=fotoalbum_large)
Ik ben er van bewust dat dit niet zomaar werkt met de gekochte apparatuur, maar ik kom er niet uit.
De experiabox v10 kan niet in bridge modus, waardoor ik ontzettend vastloopt. Het lukt mij helemaal niet om internet te krijgen op mijn Edgerouter. De Experiabox heeft wel internet, dus dat werkt in ieder geval.
Ik heb het volgende geprobeerd:
Experiabox
Setup voltooien.
Krijgt internet binnen vanuit KPN glasvezel kabel
Poorten 1 tot 4 werken en hebben intnernet.
IP adres worden uitgedeeld via DHCP
Edgerouter
Eerste keer setup voltooien met RJ45 kabel in eth0, na eerste restart kabel in eth1
WAN kabel aansluiten van Experiabox V10 naar eth0
Rj45 kabel aansluiten van eth1 naar laptop zodat ik verder kan met configureren. Hier in het dashboard van de Edgerouter doei k het volgende
-> DHCP - UIT
Nu loop ik ontzettend vast. Ik begrijp dat ik een handmatige IP moet invullen en verwijzen naar de Experiabox, maar ik heb geen idee welke adres dat is. Alles wat ik invul lijkt niet te werken.
Kan iemand mij in kleine stappen helpen om dit op te lossen.
- Maison