HD met glazen platters ??

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-02 07:39
ik heb een tijdje geleden op tweakers gelezen dat een fabrikant met glazen platters bezig was, weet jij welke fabrikant deze techniek al toepast in zijn hardeschijven ?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ibm gebruikt dat als het goed is al vanaf de 75GXP.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Van glas?? Das nieuw voor mij!

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Ik heb hier een IBM 36ZX U2W SCSI schijf, die had ook al glazen platters (nog voor de 75GXP dus) ...

PC Specs

Verwijderd

Is al niet zo nieuw meer hoor.

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 11:45

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Die hele ouwe maxtor bigfoot had van die glimmende "ijzeren" platen..... erg cool om als spiegel te gebruiken :)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
toen heette het echt nog quantum hoor.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-04 11:35
Op vrijdag 07 september 2001 23:54 schreef smvs het volgende:
toen heette het echt nog quantum hoor.
IDD :P

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 22:37 schreef CrashOne het volgende:
Van glas?? Das nieuw voor mij!
Glas is lichter, dus het moment is lager, dit betekent dat er een hogere snelheid kan worden gehaald emt minder energie.

• Hein
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-11-2025
Als de schijf op een constante snelheid draait maak het moment toch niet veel meer uit?

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 08 september 2001 11:22 schreef Hein het volgende:
Als de schijf op een constante snelheid draait maak het moment toch niet veel meer uit?
Lijkt mij ook, gewicht maakt alleen uit met "acceleren" toch?

Verwijderd

Op zaterdag 08 september 2001 12:41 schreef Aikon het volgende:

[..]

Lijkt mij ook, gewicht maakt alleen uit met "acceleren" toch?
Klopt, maar dan heb je dus een minder zware motor nodig om de boel een beetje snel op gang te krijgen. Dus als de boel eenmaal op gang is zit je niet met een veelstezware motor. En een minder zware motor betekent minder warmte & trilling en kleiner magnetisch veld.

Verder d8 ik dat de grote voordelen van glas juist het supergladde oppervlak (veel gladder als die alu&nogwat legering) en de betere stijfheid waren. Door het supergladde oppervlak kunnen de koppen weer wat dichter bij het oppervlak zodat de datadichtheid weer omhoog kan worden geschroefd en door de grotere stijfheid buigen ze minder door zodat ze weer dunner kunnen worden gemaakt (daardoor zijn ze dus lichter, want qua dichtheid maakt het weinig uit geloof ik).

• I.R. Overclocked
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-05-2025

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Toshiba notebook hd's hebben ze ook al een paar jaar

*I.R. gebruikt de search: 'point ' was geen geldig woord, veranderd naar 'point'

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 08 september 2001 12:53 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Klopt, maar dan heb je dus een minder zware motor nodig om de boel een beetje snel op gang te krijgen. Dus als de boel eenmaal op gang is zit je niet met een veelstezware motor. En een minder zware motor betekent minder warmte & trilling en kleiner magnetisch veld.

Verder d8 ik dat de grote voordelen van glas juist het supergladde oppervlak (veel gladder als die alu&nogwat legering) en de betere stijfheid waren. Door het supergladde oppervlak kunnen de koppen weer wat dichter bij het oppervlak zodat de datadichtheid weer omhoog kan worden geschroefd en door de grotere stijfheid buigen ze minder door zodat ze weer dunner kunnen worden gemaakt (daardoor zijn ze dus lichter, want qua dichtheid maakt het weinig uit geloof ik).
Das duidelijk, tnx :)

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-02 07:39
bedankt allemaal voor jullie reacties ik weet weer wat meer over hardeschijven.

groeten,

hilbren

Verwijderd

Op zaterdag 08 september 2001 13:02 schreef ir_overclocked het volgende:
Toshiba notebook hd's hebben ze ook al een paar jaar
Ja, ben ik ook sinds een ,maand of 3 achter... Heb mijn Toshiba laptop een beetje laten vallen. Toen kwam dr allemaal glas uit donderen... (Toen ik hem weer opraapte).

:'(

Verwijderd

Zou me verbazen als dat uit je hd kwam... die laptop hd's zijn tenslotte ook gewoon dicht, en hij moet wel heel erg bruut gevallen zijn wil de behuizing van een hd kapot gaan.
Pagina: 1