Cell waarde kopieren wanneer checkbox 'checked' is

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorro Loco
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16-09-2024
Mijn vraag
Ik heb een prijslijst gemaakt met checkboxen. Deze checkboxen geven waardes: Waar/onwaar en tellen vervolgens de totaal prijs van deze lijst bij elkaar op. Dit werkt perfect.

Nu wil ik de hele lijst +/- 50 checkboxes kunnen printen.
Ik wil alleen de aangevinkte rijen laten printen.
Dus onder de checklist heb ik een print sectie gemaakt. Ik ben dus opzoek naar een formule/techniek waarmee de aangevinkte rijen worden overgenomen naar dat print gedeelte in de zelfde werkmap.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik helaas een oude office 2010

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb het geprobeerd met vert.zoeken etc. Maar dat is volgens mij niet de correcte formule. Hij laat dan telkens maar 1 rij zien omdat alle gecheckte rijen op 'waar' staan.

Iemand een idee hoe dit te doen is?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 15:47

g0tanks

Moderator CSA
Moet het per se een aparte sectie zijn? Je kan ook de lijst filteren op WAAR en dan printen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorro Loco
@Go-Around je bedoelt filter instellen en filteren op waar? Dan krijg ik geen mooi overzicht.
Het mooiste zou zijn als ik de regels naast de gecheckte boxes kan overnemen/tonen in een ander gebied in de werkmap..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 15:47

g0tanks

Moderator CSA
Snorro Loco schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:01:
@Go-Around je bedoelt filter instellen en filteren op waar? Dan krijg ik geen mooi overzicht.
Waarom niet?
Snorro Loco schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:01:
Het mooiste zou zijn als ik de regels naast de gecheckte boxes kan overnemen/tonen in een ander gebied in de werkmap..
Dat kan met De functie FILTER - Microsoft Ondersteuning

[ Voor 7% gewijzigd door g0tanks op 29-01-2024 12:05 ]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:19
Naast de filterknop heb je tegenwoordig ook een FILTER functie in Excel die je een matrix teruggeeft met je gefilterde rijen

Bijvoorbeeld
code:
1
=FILTER(A2:E50;A2:A50=TRUE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorro Loco
Filter functie is niet het geen dat ik wil gebruiken.
Ik wil dat de regels die gecheckt zijn getoond worden op een ander gedeelte.
Zodat ik daar netjes een opmaak van een totaalprijs/prijsvoorstel kan maken.

Ik heb het bovenstaande geprobeerd, maar dan gooit hij opmaak van het bestand door elkaar, checkboxes over elkaar heen etc. Niet de gewenste uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorro Loco
De filter waar jij naar verwijst is niet beschikbaar in Excel 2010. Als ik intyp =Filter of de formules gegeven als voorbeelden gebruik geeft hij aan dat deze niet bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-05 19:57
Snorro Loco schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:14:
[...]

De filter waar jij naar verwijst is niet beschikbaar in Excel 2010. Als ik intyp =Filterb of de formules gegeven als voorbeelden gebruik geeft hij aan dat deze niet bestaan.
2010.. hoor even wat je zegt. Update maar software van 14 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorro Loco
@Montaner Ik wist niet dat het verboden was hier vragen te posten voor oudere software? Deze versie bevalt me overigens prima voor het geen wat ik daar normaal in doe. Lekker on-topic blijven kerel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:57
je kunt met Visual Basic een scriptje proberen te maken die je lijst afgaat en elke waar onder elkaar in een losse worksheet zet. Deze vervolgens uitprinten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorro Loco
@tritimee thanks, zal daar eens induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorro Loco
Gooi het topic maar op slot. Ik heb een oplossing gevonden via google en wat vrienden. Dank jullie voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Is het voor jou een probleem om als workaround Excel Online of Google Spreadsheets te gebruiken in combinatie met de functie FILTER?

[ Voor 6% gewijzigd door Cheesy op 29-01-2024 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Snorro Loco schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:22:
Gooi het topic maar op slot. Ik heb een oplossing gevonden via google en wat vrienden. Dank jullie voor de reacties.
Zou constructief zijn als je de oplossing hier post, dan hebben mogelijk mensen in de toekomst er ook wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorro Loco
@Cheesy

Ik maak dit voor mijn werkgever. Die wil gemakkelijk een prijslijst maken en werkt met excel helaas. Ik kan dit dus niet in een ander programma maken. De printlijst/overzicht dient voor administratie. Dat printen heb ik nu opgelost door het anders in te richten. Dan maar meerdere paginas. Heb hier al te lang aangezeten.
Pagina: 1