Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8
Verwijderd
Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh
Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....
niet gekOp vrijdag 07 september 2001 22:27 schreef Dr.Q het volgende:
dag mede tweakers, een maat van mij heb een p4 1,5 op 1,7
lopen met de volgende hware:
P4 1,5 @ 1,7 Ghz
Geheugen Infineon Rambus 4,5 NS pc800
MB MSI 850 pro 2
HDD 40 Western Digital 7200 RPM
Asus 50X CD ROM
Live Platinum 5.1
Elsa Gladiac Ultra
12x10x32 Lite on
Nou gaf die Freak me zijn Sisoft sandra membench score even.
Ik was even sprakeloos, check die insane score....
[afbeelding]
zijn er nog mensen met hogere scores?
tja heb dan ook een bxje
Ik geloof overigens niet dat 't fake is, als het wel zo is heeft 'ie er goed bij stil gestaan (tel bijvoorbeeld de vier MB/s waardes in het onderste venster op en deel ze door vier, dan krijg je afgerond 2432MB/s, zoals het rode balkje aangeeft).
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Heeft een goede fake niet, maar waarom voor zoiets oppervlakkigs deze moeite doenOp zaterdag 08 september 2001 00:08 schreef HlpDsK het volgende:
Sinds wanneer moet een fake fouten bevatten?
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
Zou ik ook doen. Als je gaat faken moet je het ook goed doen vind ik.Op zaterdag 08 september 2001 00:18 schreef abbadon het volgende:
[..]
Heeft een goede fake niet, maar waarom voor zoiets oppervlakkigs deze moeite doen
Verwijderd
Rambus blaast alle memscores moeiteloos weg en komt redelijk in de buurt van de 2000.... Dat je een beetje tweaked en 2432 haalt is best mogelijk... als het fake zou zijn had ik iig hogere waarden opgegeven.
Zogenaamde realistische waarden... er zijn zat nummers weer te geven maar de meeste hangen toch met verschillende beveiligingen in elkaar... gironummers zijn namelijk uitsluitend deelbaar door 11 (althand vroeger, nu is er een andere GGD) zodat girocodes die je intypte en niet deelbaar door 11 waren direct als vals door de mand vielen.
In dit concrete geval, er is dus niet 1 waarde getweaked als het fake was, maar alle logische samenhangende waarden. Fakers die daarop letten zijn erg zeldzaam.
Volgens mij zijn dit dus reeele waarden. Rambus IS gewoon sneller geheugen en de p4 heeft in dat opzicht iig GEEN zwakke plek.
ik ben met deze maat van me het systeem wezen bouwen bij zŽn zaak en ik heb hem de rimms erin zien stoppen. daarna hebben we het getest, overgeklokt en deze scores gehaald.
dus alle huilende kindertjes die alleen maar zeiken over neppe dingen: ga maar eens naar de fobis met sisoft sandra, vraag aan Jan of ie hem installeert en see for your self !
blaat.......
Verwijderd
Idd, nu zijn ze een beetje boos dat intel lekker supergoed is en dan zijn al die ultra-amd gozertjes pissed off met hun 400mb scoreOp zaterdag 08 september 2001 00:57 schreef chimo het volgende:
ok, ik word strontziek van nep-tweakers die alleen komen replien dat iets nep is.
ik ben met deze maat van me het systeem wezen bouwen bij zŽn zaak en ik heb hem de rimms erin zien stoppen. daarna hebben we het getest, overgeklokt en deze scores gehaald.
dus alle huilende kindertjes die alleen maar zeiken over neppe dingen: ga maar eens naar de fobis met sisoft sandra, vraag aan Jan of ie hem installeert en see for your self !
blaat.......
nou, niet alleen AMD gozertjes hebben 400mb hoorOp zaterdag 08 september 2001 01:02 schreef iefje het volgende:
[..]
Idd, nu zijn ze een beetje boos dat intel lekker supergoed is en dan zijn al die ultra-amd gozertjes pissed off met hun 400mb score
accepteer gewoon, klaar!
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

http://www.hothardware.com/hh_files/Motherboards/p4t(3).htm
lijkt me toch dat er iets niet helemaal klopt
mja, misschien hebben ze de standaard settings in de bios gebruikt. en nog iets: in sisoft kun je dingen als MMX, SSE en SSE2 en/disablen, scheelt een hoopOp zaterdag 08 september 2001 01:48 schreef Bamibal het volgende:
toch raar hoor zeker als ik kijk naar deze overclockte PIV
maar dan heb je dus geen reeele scoreOp zaterdag 08 september 2001 01:58 schreef chimo het volgende:
[..]
mja, misschien hebben ze de standaard settings in de bios gebruikt. en nog iets: in sisoft kun je dingen als MMX, SSE en SSE2 en/disablen, scheelt een hoop
Moet je voor de grap eens de distributed.net client (koetje) installeren op een Pentuim4. En dan die score hier posten dan kunnen alle "ultra-amd gozertjes" heeeeel hard lachen, want dat kan een P4 echt nietOp zaterdag 08 september 2001 01:02 schreef iefje het volgende:
[..]
Idd, nu zijn ze een beetje boos dat intel lekker supergoed is en dan zijn al die ultra-amd gozertjes pissed off met hun 400mb score
m.a.w een P4 met rambus heeft voor en nadelen (duuuh

kijk maar die sse2 balkjes zijn uit een cpu multimediabench
vraag me af wat dat te maken heeft met een memory benchmark
tot zover de formaliteiten.
Nah, deze score is echt, ik heb de .BMP hier liggen. Ik zie wel dat SSE2 aanstaat, de scores zullen anderwijs gezien nog steeds errug hoog zijn met FPU/ALU in standaard bench..
for reference mijn KX133 slot-a chipset haalt op 124 fsb met me ram op 163 cas 222 555/715...........
Ik stel voor om bijvoorbeeld eventjes een andere memtest te doen, als die ook een stuk hoger uitvalt weten we genoeg, maar welke bench is daat nou goed voor, niet memtest lijkt mij, of wel ?..
Verwijderd
Wel eens de memscores gezien van een P4 op 4x133 met een multiplier van 14 en rambus op PC1066????
Komt hier nog overheen....
Verwijderd
ahh is waarschijnlijk fakeOp vrijdag 07 september 2001 22:27 schreef Dr.Q het volgende:
dag mede tweakers, een maat van mij heb een p4 1,5 op 1,7
lopen met de volgende hware:
P4 1,5 @ 1,7 Ghz
Geheugen Infineon Rambus 4,5 NS pc800
MB MSI 850 pro 2
HDD 40 Western Digital 7200 RPM
Asus 50X CD ROM
Live Platinum 5.1
Elsa Gladiac Ultra
12x10x32 Lite on
Nou gaf die Freak me zijn Sisoft sandra membench score even.
Ik was even sprakeloos, check die insane score....
[afbeelding]
zijn er nog mensen met hogere scores?
ALU
FPU
SSE2
Dit zegt volgens mij ALLES. hij heeft de bench app getweeaked voor de hoogste scores zet er dan ALU en FPU ook bij.
En Mem benches zeggen GEEN BAL
Alleen in erg zeldzame apps.
Want AMD XP 1800+ verslaat de P4 2,0 met de veel mindere PC2100 bandbreedte. en kan vaak ge OC'ed worden naar 1800Mhz echte Mhz.
Dus dat geilen op mem score is verspilde energie aangezien je er in reallife geen bal aan hebt.
Test zo'n meer dan 20 APPS/games dat geeft pas performance aan. Tenminste als je tijd hebt want zo'n weinig zeggende memtest is gauw gedaan.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Verwijderd
Maarre mem bandbreedte hongerige apps zoals Q3A en 3Dmark2K1
hebben daar wel voordeel bij. Zet maar eens een Tb op een FSB van 160 en DDR op snelste settings.
Dus je briefje typen in Word, nee, die wordt niet echt sneller.
In Q3A demo is intel sneller in orde 200Fps waar het geen ruk uitmaakt.
In Q3A NV15demo is AMD sneller in orde 50 Fps Waar het wel wat uit maakt ivm FPS drops.
AMD is nu AL sneller in FLASK mede door data prefetch.
En de SSE2 unit voeden met code die weinig klokpulsen nodig heeft is niet reallife maar puur synthetisch.
3DS MAx heeft al voldoende aan SDR dus PC2100 en DUAL PC800 heeft SSE2 unit en de FPU unit niks extra's te bieden
Daar speeld de FPU/SSE2 unit implementatie 'n rol.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Verwijderd
Verwijderd
over die versie gaat het. Zit overigens ook SSE optimalisaties in. Ooit al eens een XP 1.5 GHz tov een P4 1.5 GHz gezet ? of mijn op 1800 MHz tegen een P4 1800 MHz ? lachuh. Een 2.2 GHz P4 haalt zelfs belachelijke scores in verhouding met m'n XPOp zondag 04 november 2001 16:06 schreef mike2bier het volgende:
XP sneller in FLASK??
Moet je versie met SSE2 optimalisatie eens proberen.
Op zondag 04 november 2001 16:06 schreef mike2bier het volgende:
XP sneller in FLASK??
Moet je versie met SSE2 optimalisatie eens proberen.
mpeg4 encoding Flask V0.6 (MPEG 3)
DivX 4.02b codec
Compression: 100
Data Rate: 1500 Kbit
720x480 Pixel, 25 fps
no Audio
The new Divx 4.02 codec, used together with Flask Mpeg 0.6, caused quite a stir - the AMD Athlon XP 1800+ beats the Intel Pentium 4/2000, knocking the ex-gold medallist out of its top position.
This category of benchmarks is subject to change. Tom's Hardware has knowledge that the new DivX codec 4.5 is almost ready for release and Flask Mpeg is also working diligently on a new version of its code. A new version of this software can easily change the outcome for both CPUs. It's likely that more performance can be squeezed out of either processor by optimization.
Maybee
nb. Het is gebenched in win XP.
Verwijderd
volgens mij loopt een P4 1,5@1,7 GHz op een FSB van 113 (452) wat een theoretische bandbreedte geeft van 3616 mb/s, dus wat dat betreft kan het wel. Kijk eens naar het plaatje, de scorebalken staan in verhouding met elkaar, dus als hij gefaked is, zouden die langer moeten zijn. Zo vallen fakers vaak door de mand.
Verder weet ik ook wel dat die memmory scores in real-world scores geen reet voorstellen, maar ik vind dat er hier wel verdacht vaak fake geroepen wordt als iemand erg hoge scores haal in benchmarks. Ik heb hier idd ook wel fake platen langs zien komen, maar de conclusie wordt vaak wel erg snel getrokken.
Verwijderd
Verwijderd
kijk eens naar de scores van een systeem op factory settings, en van een getweakt systeem, bij mij gingen de memscores behoorlijk omhoog.
Verwijderd
P4 s423 (
512 MD RDRAM capable of running @PC1066
P4T i850 voltage mod
Swiftech TEC
Asus GF3
etc.
Wil de P4 @ 4x133 of hoger laten lopen. MP is instelbaar.
Misschien leuk voor de frontpage?
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
ik zat ernaast toen we het getest hebben
Verwijderd
Soms wordt ik idd ook erg treurig als ik het niveau van tweakers.net in ogenschouw neem.
Maarre, niemand neemt de handschoen op?
Da's dus de reden waarom niemand het zou geloven als het iemand betrof met een AMD.
Het zal best mogelijk zijn op een P4, maar dan inderdaad met andere settings in sandra. Je kunt inderdaad SSE2 aanzetten bij alle settings (zoals deze persoon dat ook gedaan had) en dan kun je inderdaad verwachten dat je hogere scores krijgt.
Ikzelf heb nog nooit op een P4 die testen gedaan, dus ik kan niet zeggen of dit realistisch is ja of nee.
Zal wel mogelijk zijn.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Verwijderd
Het is dus niet fake, maar komt er wel op neer dat het er mooier uitziet dan het waard is .... SiSoft zegt niks, in het echt blijven je applicaties even traag lopen (sorry kon het niet laten om dat te zeggen).Op zondag 04 november 2001 17:31 schreef chimo het volgende:
het is niet fake, stop bitching
ik zat ernaast toen we het getest hebbendussuuuuh, mensen die gaan huilen dat het nep is en niet kan, talk to my hand please...
als je graag synthetische benchmarks draait, doe zo verder zou ik zeggen ... voor mensen die liever échte performance meten is er wel weer ergens een andere thread dan
Alleen real SSE2 code is vaak minder Bandbreedte dependend dan deze synthetische test.
en normal gebruiken ze ALU/FPU test die blijkbaar minder scoort
'N P4 hoort 'n aanzienlijk hoge bandbreedte score te genereren omdat de CPU en geheugen daar speciaal voor zijn ontwikkeld en dat is zijn sterke punt wat in veel huidige soft niet nodig is op wat exotische software na en SSE2 software releases gaat ook niet zo snel op wat drivers na.
Ik vind 3Dmark200X al over hyped laat staan 'n memtestje die aantoond hoe goed zijn bandbreedte niet is alleen merk je er vaak weinig van in reallife op wat apps na.
Nu is de Athlon ook beter op de memorybandbreedte aangepast en is het vershil en geaardheid verkleind. SSE/Data prefetch
Klopt precies.. ik kan met mijn p1 166 een score krijgen dat er bij sysoft sandra staat: Intel Pentium MMX 2.64GhzOp vrijdag 07 september 2001 22:42 schreef Penaa het volgende:
Ik geloof dat die scores makkelijkek gefaked konden worden......ik geloof met die speedhack voor half-life. Het klinkt raar, maar er staat mij zoiets bij.
en dan zo'n superhoge score, en dat geld ook voor het geheugen, en de HD.
Gewoon speedhack.exe 1 schuifje terug en je zou kunnen halen wat die maat van de topic poster ook heeft gehaald.

en dat komt doordat het een sse2 benchmark is, en niet de 'standaard' memory benchmark
Hier de 'standaard':
die foto's zijn dus NIET fake maar gewoon rambus
Verwijderd
Waarom is een AthlonXP 1800+ toch sneller als een 2GHz P4? Wat nou, ultra-amd gozertjes? AMD = goedkoop & snel. Een betere combinatie is er toch niet te krijgen? Bovendien is DDR nog altijd goedkoper dan RD...Op zaterdag 08 september 2001 01:02 schreef iefje het volgende:
[..]
ah ja goedkoper, Rd ram heeft voor die paar tientjes veel meer prestatie dan DDR(heb ze zelf beideOp zondag 04 november 2001 22:59 schreef EviL_SiqKNeSS het volgende:
[..]
Waarom is een AthlonXP 1800+ toch sneller als een 2GHz P4? Wat nou, ultra-amd gozertjes? AMD = goedkoop & snel. Een betere combinatie is er toch niet te krijgen? Bovendien is DDR nog altijd goedkoper dan RD...
is wel wat meer dan "een paar tientjes" hoorOp maandag 05 november 2001 06:59 schreef Kev0867 het volgende:
[..]
ah ja goedkoper, Rd ram heeft voor die paar tientjes veel meer prestatie dan DDR(heb ze zelf beideen ben zeer tevreden over RD-ram)