Hallo Tweakers,
ik hoop dat jullie de gouden tip hebben inzake het volgende; chatgpt weet wel iets, maar biedt geen werkend antwoord helaas.
- ik heb een dataset met 60 rijen en 5 kolommen; de data begint in cel A2. De cellen A2-E2 bevatten de data van 1 account.
- nu wil ik, liefst automatisch, 60 (nieuwe) documenten maken waarin de data van 1 account opnieuw gepresenteerd wordt, in een iets ander format. Even als voorbeeld:
Ik ben echt een newb met excel macro's/automatiseringen en na een paar uur kutten met de code van ChatGPT nog geen steek verder. Als iemand hier even mee wil kijken, zou ik dat natuurlijk ontzettend waarderen!
bij voorbaat dank!
bijlage: de niet-werkende output van chatgpt
...
ik hoop dat jullie de gouden tip hebben inzake het volgende; chatgpt weet wel iets, maar biedt geen werkend antwoord helaas.
- ik heb een dataset met 60 rijen en 5 kolommen; de data begint in cel A2. De cellen A2-E2 bevatten de data van 1 account.
- nu wil ik, liefst automatisch, 60 (nieuwe) documenten maken waarin de data van 1 account opnieuw gepresenteerd wordt, in een iets ander format. Even als voorbeeld:
- a2 moet naar c2
- b2 moet naar c3
- c2 moet naar c4
- d3 moet naar c6
- e4 moet naar c7
Ik ben echt een newb met excel macro's/automatiseringen en na een paar uur kutten met de code van ChatGPT nog geen steek verder. Als iemand hier even mee wil kijken, zou ik dat natuurlijk ontzettend waarderen!
bij voorbaat dank!
bijlage: de niet-werkende output van chatgpt
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| Sub CreëerNieuweDocumenten() Dim origineelWerkblad As Worksheet Dim nieuweWerkmap As Workbook Dim nieuweWerkblad As Worksheet Dim rij As Long Dim bestandsnaam As String ' Koppel het oorspronkelijke werkblad aan de variabele Set origineelWerkblad = ThisWorkbook.Sheets(1) ' Loop door elke rij in het oorspronkelijke werkblad For rij = 2 To 62 ' Maak een nieuw werkboek aan Set nieuweWerkmap = Workbooks.Add ' Koppel het nieuw gecreëerde werkblad aan de variabele Set nieuweWerkblad = nieuweWerkmap.Sheets(1) ' Kopieer de gegevens naar het nieuwe werkblad volgens je specificaties nieuweWerkblad.Cells(2, 3).Value = origineelWerkblad.Cells(rij, 1).Value nieuweWerkblad.Cells(3, 3).Value = origineelWerkblad.Cells(rij, 2).Value nieuweWerkblad.Cells(4, 3).Value = origineelWerkblad.Cells(rij, 3).Value nieuweWerkblad.Cells(6, 3).Value = origineelWerkblad.Cells(rij, 4).Value nieuweWerkblad.Cells(7, 3).Value = origineelWerkblad.Cells(rij, 5).Value ' Creëer de bestandsnaam op basis van de gegevens in kolom A bestandsnaam = "Pad\Naar\Opslag\Locatie\" & origineelWerkblad.Cells(rij, 1).Value & ".xlsx" ' Sla het nieuwe werkboek op met de gecreëerde bestandsnaam nieuweWerkmap.SaveAs bestandsnaam ' Sluit het nieuwe werkboek zonder op te slaan nieuweWerkmap.Close False Next rij End Sub |
...