Er wordt al jaren gehint op een $ 25.000,- (€ 25.000,-) kostende Tesla voor de massa. De geruchten worden steeds sterker en concreter. Dit lijkt me een mooie plek om alle info samen te brengen en te bespreken.
Voorlopige (onbevestigde) informatie:
/f/image/CXh1GkGPxjhxDvvtAqYu1ElG.png?f=fotoalbum_large)
Door Tesla gelekt design in 2022, in hoeverre gaat het hier op lijken:
:strip_exif()/f/image/fPv98lieGLQX8rzk6yNmLKeA.jpg?f=fotoalbum_large)
15-02-2024 is dit timelapse drone filmpje van Giga Berlijn op Youtube geplaatst. Bij 19:37 minuten wordt onderstaand beeld getoond. Is dit een Tesla? Zo ja, dan zou het een Redwood model kunnen zijn. De auto is kleiner dan de Model Y die erachter staat en de daklijn loopt ook anders. Al kan ik me niet voorstellen dat je zo'n auto buiten op een modderig terrein achterlaat, in het zicht van drones.....tenzij je wilt dat men het oppikt en er over gaat speculeren...
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3ZgYUhpzzcdNoo28GqLp2ZLJ.jpg?f=user_large)
Herkomst projectnaam Redwood:
Net als Redwood zijn Highland (projectnaam Tesla Model 3 update 2023) en Juniper (projectnaam Tesla Model Y update 2024) steden in de Amerikaanse staat Californië, daarnaast is er een belangrijke link tussen Tesla en Redwood Materials van oprichter J.B. Straubel, die voorheen oprichter en CTO van Tesla was en met zijn huidige materiaal (Lithium-ion) recycling bedrijf hofleverancier van Tesla is
Concurrentie:
Voorlopige (onbevestigde) informatie:
- Merk: Tesla
- Model: onbekend (vaak genoemd als Model 2)
- Codenaam: Redwood (Bron: Reuters 25-01-2024)
- Platform: NV9X (Bron: Reuters 25-01-2024)
- Start productie: juni 2025 (Bron: Reuters 25-01-2024)
- Productielocatie: Texas, Berlijn, Mexico (Bron: Reuters 06-11-2023, Reuters 25-01-2024)
- Accucapaciteit instapper: 53 kWh
- Bereik instapper: 400 km
- Aantal zitplaatsen: onbekend
- Afmetingen: onbekend
- Gewicht: onbekend
- Carrosserievorm : compacte crossover of hatchback (Bron: Reuters 25-01-2024)
- Deuren: mogelijk “falcon wing doors”
/f/image/CXh1GkGPxjhxDvvtAqYu1ElG.png?f=fotoalbum_large)
Door Tesla gelekt design in 2022, in hoeverre gaat het hier op lijken:
:strip_exif()/f/image/fPv98lieGLQX8rzk6yNmLKeA.jpg?f=fotoalbum_large)
15-02-2024 is dit timelapse drone filmpje van Giga Berlijn op Youtube geplaatst. Bij 19:37 minuten wordt onderstaand beeld getoond. Is dit een Tesla? Zo ja, dan zou het een Redwood model kunnen zijn. De auto is kleiner dan de Model Y die erachter staat en de daklijn loopt ook anders. Al kan ik me niet voorstellen dat je zo'n auto buiten op een modderig terrein achterlaat, in het zicht van drones.....tenzij je wilt dat men het oppikt en er over gaat speculeren...
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3ZgYUhpzzcdNoo28GqLp2ZLJ.jpg?f=user_large)
Herkomst projectnaam Redwood:
Net als Redwood zijn Highland (projectnaam Tesla Model 3 update 2023) en Juniper (projectnaam Tesla Model Y update 2024) steden in de Amerikaanse staat Californië, daarnaast is er een belangrijke link tussen Tesla en Redwood Materials van oprichter J.B. Straubel, die voorheen oprichter en CTO van Tesla was en met zijn huidige materiaal (Lithium-ion) recycling bedrijf hofleverancier van Tesla is
Concurrentie:
- VW ID2
- Renault 5 E-Tech
- Volvo EX30
[ Voor 101% gewijzigd door nietwijk op 06-03-2024 09:04 ]