Het grote Tesla Redwood topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-08 08:41
Er wordt al jaren gehint op een $ 25.000,- (€ 25.000,-) kostende Tesla voor de massa. De geruchten worden steeds sterker en concreter. Dit lijkt me een mooie plek om alle info samen te brengen en te bespreken.

Voorlopige (onbevestigde) informatie:Mogelijk eerste plaatjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0dXAokcnZfOhuLddn8b2-1TKyQM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CXh1GkGPxjhxDvvtAqYu1ElG.png?f=fotoalbum_large

Door Tesla gelekt design in 2022, in hoeverre gaat het hier op lijken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iyvC5Niw0nL9hWV8Fue6o0DHlNk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fPv98lieGLQX8rzk6yNmLKeA.jpg?f=fotoalbum_large

15-02-2024 is dit timelapse drone filmpje van Giga Berlijn op Youtube geplaatst. Bij 19:37 minuten wordt onderstaand beeld getoond. Is dit een Tesla? Zo ja, dan zou het een Redwood model kunnen zijn. De auto is kleiner dan de Model Y die erachter staat en de daklijn loopt ook anders. Al kan ik me niet voorstellen dat je zo'n auto buiten op een modderig terrein achterlaat, in het zicht van drones.....tenzij je wilt dat men het oppikt en er over gaat speculeren...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cQvEaCQVxinQoWVeJS2SD7slCzk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3ZgYUhpzzcdNoo28GqLp2ZLJ.jpg?f=user_large

Herkomst projectnaam Redwood:
Net als Redwood zijn Highland (projectnaam Tesla Model 3 update 2023) en Juniper (projectnaam Tesla Model Y update 2024) steden in de Amerikaanse staat Californië, daarnaast is er een belangrijke link tussen Tesla en Redwood Materials van oprichter J.B. Straubel, die voorheen oprichter en CTO van Tesla was en met zijn huidige materiaal (Lithium-ion) recycling bedrijf hofleverancier van Tesla is

Concurrentie:
  • VW ID2
  • Renault 5 E-Tech
  • Volvo EX30

[ Voor 101% gewijzigd door nietwijk op 06-03-2024 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
05-04-2024 schrijft Reuters dat de plannen voor de productie van een betaalbare Tesla geannuleerd zijn.
Er zou in dit segment teveel concurrentie vanuit China zijn. Tesla zou zich gaan richten op zelf-rijdende robotaxi's op hetzelfde platform.

Elon Musk reageert op X: "Reuters is lying (again)"

Als het waar is dan kan Tesla vooralsnog fluiten naar het plan om in 2030 20 miljoen auto's per jaar te produceren.

Het besluit om te stoppen met de H422/NV91 zou februari 2024 genomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:17

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Is het binnen Tesla gebruikelijk om met dergelijke code's te werken? En dan ook nog eentje voor extern en eentje voor intern? Voor hetzelfde geld gaat het hier slechts om een paar subprojectjes die afgeschoten zijn.

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
TwOkkie schreef op woensdag 17 april 2024 @ 21:20:
[...]

Is het binnen Tesla gebruikelijk om met dergelijke code's te werken? En dan ook nog eentje voor extern en eentje voor intern? Voor hetzelfde geld gaat het hier slechts om een paar subprojectjes die afgeschoten zijn.
Ik weet niet hoe het bij Tesla werkt, maar heb als engineer binnen een R&D organisatie wel vergelijkbare ervaringen. Als je een nieuw product ontwikkelt gebeurt dat binnen een project met een projectnummer. Het artikel krijgt in de tussentijd een (koos)naam/werknaam van de bedenker/medewerkers/projectleider. Zodra je samples gaat bestellen voor een prototype geef je de leverancier ook weer een referentie mee. Dat kan het projectnummer zijn, maar ook een inkoopordernummer. Als het product uiteindelijk in serieproductie gaat kiest productmanagement/verkoop een naam/productcode die goed in de markt ligt. Deze wijkt vaak weer af van de werknaam. Daarnaast hebben subcomponenten, als bijvoorbeeld een (nieuw te ontwikkelen) aandrijflijn ook weer eigen namen.

Of het werkelijk in de ijskast staat zullen we komende tijd vast gaan merken. Ik verwacht uiterlijk 8 augustus uitsluitsel tijdens de presentatie van de robocar die op hetzelfde platform gebouwd zou moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Vandaar dus dat ik het noemen van wat willekeurige referentienummers nou niet echt overtuigend bewijs vind dat het hier om het hele "Redwood" project zou gaan. Voor velen lijkt dit echter het bewijs dat Reuters daadwerkelijk correcte interne informatie heeft. Als je in zulk detail verslag uitbrengt, dan moet het wel kloppen. Zoiets.

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
TwOkkie schreef op donderdag 18 april 2024 @ 12:14:
Vandaar dus dat ik het noemen van wat willekeurige referentienummers nou niet echt overtuigend bewijs vind dat het hier om het hele "Redwood" project zou gaan. Voor velen lijkt dit echter het bewijs dat Reuters daadwerkelijk correcte interne informatie heeft. Als je in zulk detail verslag uitbrengt, dan moet het wel kloppen. Zoiets.
Ik denk dat het noemen van wat codes of een naam als “redwood” geen teken is dat je weet hoe het zit. Reuters noemt concretere zaken dan dat en niet bepaald voor de eerste keer. Er zijn genoeg mensen die de informatie wel kunnen verifiëren. Daarnaast hebben ze hun naam hoog te houden. Als ze altijd maar wat zouden roepen hebben ze geen bestaansrecht. Hoe het precies zit weet ik niet en daarom is dit draadje juist zo interessant. In dit stadium blijft het bij geruchten, totdat Tesla met officiële informatie naar buiten komt, of juist niet…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

nietwijk schreef op donderdag 18 april 2024 @ 13:18:
Reuters noemt concretere zaken dan dat
Maar alles wat ze noemen is met een slag om de arm of "according to sources familiar with the matter" wat het erg lastig maakt om ze op waarheid te beoordelen. Nog lastiger wordt het om ze aan te pakken als het je schade berokkent, ze kunnen zich immers altijd nog beroepen op dat ze hun best hebben gedaan en bronnen mag - nee, moet - je beschermen. En terecht overigens. Maar het geeft ze ook de vrijheid om dit soort nieuws te publiceren terwijl ze intern helemaal niet zo overtuigd zijn van het waarheidsgehalte.
Er zijn genoeg mensen die de informatie wel kunnen verifiëren.
Ik heb ze nog niet gezien. "Er zijn genoeg mensen die de informatie kunnen ontkrachten" is net zo waar.
Daarnaast hebben ze hun naam hoog te houden.
Kwa Tesla en EV in het algemeen hebben ze echter nogal een naam dat ze graag op het negatieve en sensationele focussen, met vaak claims die moeilijk te verifieren zijn, maar wel veel ophef veroorzaken.

Voor Fanboys (ik noem het maar even zo, voordat anderen dat gaan doen) heeft Reuters een behoorlijk slechte naam als het om deze categorie nieuws gaat. Misschien dat ze het op het gebied van de wereldpolitiek goed doen, maar hier lijken ze eerder ingefluisterd te worden door gevestigde belangen.
Hoe het precies zit weet ik niet en daarom is dit draadje juist zo interessant. In dit stadium blijft het bij geruchten, totdat Tesla met officiële informatie naar buiten komt, of juist niet…..
Ik weet het ook echt niet en ben ook heel benieuwd naar de onderbouwing van Musk en nog meer naar wat er de komende tijd gepresenteerd gaat worden.

offtopic:
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of er binnen Reuters iemand short is gegaan voor de publicatie van dit artikel. De koersval zal toch geen verrassing voor ze zijn geweest.

[ Voor 9% gewijzigd door TwOkkie op 18-04-2024 13:53 ]

[J|O|R] <- .signature.gz

Pagina: 1