Ruis in CD weergave

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dell123
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-02-2024
Heb een paar identieke CD/versterker combisetjes van Sharp.Alle 3 zelfde vermogensopgave ,2 met ouderwetse dikke voeding,1 nieuwer model uit zelfde serie met een semi digitale versie versterker.In alle 3 zit dezelfde CD speler.
Nu valt me op dat met het aanvangen van een zachte passage ,eigenlijk voornamelijk met klassiek,er een soort ruis optreedt bij de modellen met de dikke voeding .Het lijkt het meest op het soort flieberige op en neergaande ruis dat je vroeger waarnam bij een slecht ontvangen radiozender.Het is zeker geen brom zoals wel eens kan hebben uit een versterker.Had express een 2e apparaat met dikke voeding van MP gehaald voor een test,maar die heeft dus het identieke probleem,de semi-digitale versie heeft dit probleem niet,maar klinkt helaas minder.
Wat zorgt er voor zo'n storing?
Verdere storingen zijn er niet,de voeding is alleen licht hoorbaar.De drie CD spelers functioneren foutloos.

Sharp xl 200 2 stuks,en één XL 201.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vermoedelijk condensators binnenin die de geest beginnen te geven. Die dingen zijn wat, 35 jaar oud ofzo? Zit nog een cassette in zo te zien ook, das antiek spul.
En was toen al niet hoogdravend spul ofzo, geen van drieën.

Ik zou ze lekker alle drie bij de afvalstoffen inzameling inleveren, dit willen ze bij de kringloop nog niet eens meer hebben.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dell123
Nee geen cassettedeck en nee niet oud,bouwjaar 2010-2012.
Dus ik weet niet welke modellen je het over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldstuff
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 30-09 09:36
Dell123 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 00:11:
Dus ik weet niet welke modellen je het over hebt.
Deze verwarring veroorzaak je zelf door niet de juiste typenrs te vermelden.

Vertel wat meer over je testscenarios. Je hebt andere apparaten getest, maar betekent dit dat je ook andere kabels hebt gebruikt? Het kan ook aan de opname liggen, zijn er muziekstukken met "zachte passages" waar je de ruis niet hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dell123
Alle 3 getest onder gelijke condities ,kabels,speakers .
Bij de semidig. variant hoor je niets ,op mijn grote losse componenten stereo hoor je ook niets.
Zachte passages op klassieke CD's lijken dus veel meer van dit euvel te lijden te hebben en dan dus alleen bij die 2 met gewone voeding.
Pagina: 1