Google chrome locatie klopt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flum91
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 02-09 11:02
Sinds een tijd geeft geeft google chrome niet mijn juiste locatie. Chrome denkt dat mijn PC in een park bij het capitol in Washington D.C. staat. Terwijl hij echt op een kamertje in Eindhoven staat.

Nou denk ik dat het aan mijn google account ligt want als ik op dezelfde computer uitlog in chrome weet hij opeens wel dat de PC in Eindhoven staat. Het zelfde gebeurt als ik in firefox in en uitlog.

Ik heb geen VPN (meer) geïnstalleerd. En heb, omdat ik ten einde raad ben, alles in mijn account en PC kwa locatie delen toestemming gegeven.

Heeft iemand een angle die ik nog kan proberen?

Edit: Nou verwijder ik net een oude VPN extensie uit chrome die ik al een jaar niet heb gebruikt en opeens is mijn locatie wel Eindhoven... Heel apart.

[ Voor 11% gewijzigd door Flum91 op 28-01-2024 21:54 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:21

Reptile209

- gers -

De meeste PC's en laptops zijn niet voorzien van een GPS-ontvanger, dus moet de locatie indirect bepaald worden. Dat kan bijvoorbeeld via de wifi waarmee je bent verbonden (als dat door Google op een of andere manier aan een locatie te koppelen is, en dat zal verrassend vaak wel lukken). Tweede optie is om te kijken naar de locatie waar het IP van je internetverbinding is geregistreerd. Afhankelijk van je internet-provider is dat bijvoorbeeld het hoofdkantoor of een speciekere regio. En met een VPN zal het vaak het "exit point" van de VPN-verbinding zijn. Als daar een stukje software van was blijven hangen, zal dat de reden zijn dat hij met iets in de VS terugkwam. Mooi dat je het zelf gevonden, opgelost én hier teruggekoppeld hebt!

Zo scherp als een voetbal!