Een half jaar terug hebben we 11 REC alpha panelen laten leggen op een dakkapel en 6x Meyer Burger Black 390 op het schuine dak onder dakkapel (ivm formaat ander paneel). Elk paneel is aangesloten op een Enphase IQ8MC. Bij installatie was de IQ8 net gelanceerd, de installateur heeft compatibiliteit geverifieerd bij Enphase en dit zou moeten werken. Tot half december werkte alles perfect, echter 1 voor 1 sneuvelden de omvormers aangesloten op de REC Alpha panelen. Na 2 kapotte omvormers heb ik het systeem uitgezet. Ineens geeft de compatibiliteitstool van Enphase aan dat de omvormers niet compatibel zijn met de REC Alpha panelen.
Nu is het voorstel van de installateur om alle omvormers te vervangen voor IQ7+ omvormers. Echter ik zie wat verhalen over clipping, heeft iemand hier ervaring mee? En wat zou een mooi alternatief zijn?
Nu is het voorstel van de installateur om alle omvormers te vervangen voor IQ7+ omvormers. Echter ik zie wat verhalen over clipping, heeft iemand hier ervaring mee? En wat zou een mooi alternatief zijn?