Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poppymieke
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-07-2024
Ik kocht een dik jaar geleden een reflecta scanner X33 voor dia's en en negatieven. Ik koos specifiek voor dit toestel omdat het klein is en los van een computer gebruikt kan worden omdat je er een SDkaartje insteekt.
Het toestel heeft een tijd tot mijn voldoening gewerkt. Maar nadat ik hem enkele maanden niet meer gebruikte, loopt het nu goed mis. De scanner lijkt een probleem te hebben met het opslaan van de ingescande foto's.
Ik kreeg achtereenvolgend volgende problemen:
- het toestel leek normaal te werken maar als ik het SD-kaartje in de laptop steek, staat er niks op
- ik krijg de foutmelding dat de SDkaart vol is, zelfs als er geen SDkaart in het toestel steekt
- Ik kan het negatief niet scannen en er staat een slotje op de foto

Ik heb verschillende SD-kaartjes geprobeerd en heb de kaartjes ook op andere apparaten gebruikt om te zien of ze daar wel werken en dat gaat allemaal goed. Het ligt niet aan de kaartjes.
Ook niet aan mijn computer want die doet het met andere dingen die ik op de kaartjes zette wel goed.

Ik kan ook geen gescande foto's opladen op de computer als ik de usbkabel van het toestel in de computer steek (ik heb dat nooit eerder op die manier gedaan maar vermits die mogelijkheid voorzien is heb ik dat nu toch eens uitgeprobeerd).

Iemand ervaringen met dit toestel en een idee wat er aan de hand is? Of soortgelijke problemen met dit toestel gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:44
Voor de zekerheid: heb je het SD kaartje (mits mogelijk) in de scanner zelf geformatteerd? Daarmee sluit je uit dat een ander apparaat wellicht het verkeerde format heeft gebruikt op jouw SD kaartjes.

Scanners van dit type zijn eigenlijk kleine digitale camera's in een behuizing die het laden van dia's, negatieven e.d. toelaat, met een lichtbron om deze (egaal) te verlichten. Lekker snel, maar qua kwaliteit niet altijd ideaal. Omdat ze redelijk goedkoop verkocht worden (vanaf 119 euro voor een simpeler model als ik even snel kijk) denk ik dat je niet heel veel kan verwachten qua levensduur.

Het klinkt een beetje alsof de scanner problemen heeft met het SD slot, danwel softwarematig, danwel hardwarematig. Je kan even kijken of er rotzooi in is gekomen en je zou eens kunnen proberen (als die optie er is) om het apparaat een soort algehele reset te geven. Iets van 'terug naar factory settings'. Als beide niets uithaalt of niet mogelijk is, dan klinkt het alsof je een nieuwe nodig hebt.

Edit: 'dik een jaar geleden' klinkt alsof je geen garantie meer hebt... maar je kan natuurlijk de vraag eens stellen bij Reflecta zelf: https://reflecta.de/en/contact

[ Voor 7% gewijzigd door Archer_VC10 op 29-01-2024 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Niet toevallig het kaartje op zijn kop er in gedaan? Bij die reflecta scanner moet het SD kaartje er net anders om in dan in veel andere apparatuur. Dus met de label naar beneden en pinlayout naar boven.
En heb je de schrijf beveiling op de SD kaartjes wel gecontroleerd ?

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poppymieke
GiLeX schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:50:
Niet toevallig het kaartje op zijn kop er in gedaan? Bij die reflecta scanner moet het SD kaartje er net anders om in dan in veel andere apparatuur. Dus met de label naar beneden en pinlayout naar boven.
En heb je de schrijf beveiling op de SD kaartjes wel gecontroleerd ?
Echt? Zou het dat zijn? Ga ik eens proberen!

Edito: ik voel me zo'n idioot! Dat lijkt het te zijn !!!! OMG, echt waar, uren ben ik daar mee bezig geweest... . En als je dan een foutmelding zou krijgen, maar niet dus. Heel hartelijk bedankt!

[ Voor 18% gewijzigd door poppymieke op 29-01-2024 19:44 . Reden: oplossing toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poppymieke
Archer_VC10 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:36:
Voor de zekerheid: heb je het SD kaartje (mits mogelijk) in de scanner zelf geformatteerd? Daarmee sluit je uit dat een ander apparaat wellicht het verkeerde format heeft gebruikt op jouw SD kaartjes.

Scanners van dit type zijn eigenlijk kleine digitale camera's in een behuizing die het laden van dia's, negatieven e.d. toelaat, met een lichtbron om deze (egaal) te verlichten. Lekker snel, maar qua kwaliteit niet altijd ideaal. Omdat ze redelijk goedkoop verkocht worden (vanaf 119 euro voor een simpeler model als ik even snel kijk) denk ik dat je niet heel veel kan verwachten qua levensduur.

Het klinkt een beetje alsof de scanner problemen heeft met het SD slot, danwel softwarematig, danwel hardwarematig. Je kan even kijken of er rotzooi in is gekomen en je zou eens kunnen proberen (als die optie er is) om het apparaat een soort algehele reset te geven. Iets van 'terug naar factory settings'. Als beide niets uithaalt of niet mogelijk is, dan klinkt het alsof je een nieuwe nodig hebt.

Edit: 'dik een jaar geleden' klinkt alsof je geen garantie meer hebt... maar je kan natuurlijk de vraag eens stellen bij Reflecta zelf: https://reflecta.de/en/contact
Ik kocht het apparaat in juni 2022. Zou nog garantie moeten opzitten dus ...

Ik heb de kaart in de scanner zelf geformateerd.
Ik vrees eigenlijk ook iets hardwareachtigs ...
Er is nergens ene optie om te resetten helaas ...

Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Ook niet heel toevallig de SD-kaart geblokkeerd met het schuifje wat er op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poppymieke
sypie schreef op maandag 29 januari 2024 @ 19:28:
Ook niet heel toevallig de SD-kaart geblokkeerd met het schuifje wat er op zit?
Nope, uitvoerig getest ;)

[ Voor 30% gewijzigd door poppymieke op 29-01-2024 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 11
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 13-07 10:53
heb je al gebrobeer de ssd kaar te formateren in het apperaat en van plaats de ssd er uit hallen de stekker geruiken om hwt op je lapotop of pc tekrijge dit werkt wel voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

@Jasper 11 het probleem is allang opgelost zie een paar reacties terug...

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Pagina: 1