Hue zonsondergang laatste instelling

Pagina: 1
Acties:

• RonG
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-11 13:45
Hoi!

Ik heb mijn Hue lampen buiten op schema staan, bij zonsondergang. Echter, ik wil dat ze op 75% lichtsterkte blijven staan. Ik kan maar niet vinden waar ik dit kan instellen, weet iemand dit? Ze gaan altijd op 100% zodra ze aan gaan en ik zet ze iedere dag dan handmatig terug... Dan is het idee van automatisering ook een beetje weg.

Eén post is genoeg => samengevoegd

[ Voor 6% gewijzigd door Septillion op 29-01-2024 09:10 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:18
Scene aanmaken met de buitenverlichting op 75% en bij zonsondergang die scene laten inschakelen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• RonG
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-11 13:45
Xander schreef op zondag 28 januari 2024 @ 18:02:
Scene aanmaken met de buitenverlichting op 75% en bij zonsondergang die scene laten inschakelen.
Yes gelukt, thanks!!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:59
Volgens mij moet je zelf een scene maken waarbij de lampen op 75% helderheid staan. In de automatisering geef je dan aan dat die scene geactiveerd moet worden als de zon onder gaan. Je kunt ook kijken of Philips zelf al een scene heeft voor de setting die je zoekt. Onder de 'Natuurlijk licht' scene vallen een stuk of vijf andere scenes van fel naar gedimd gedurende het tijdstip van de dag.

Ik neem even aan dat je de app van Philips Hue zelf gebruikt. Als je Apple HomeKit gebruikt kan je wel de helderheid van bepaalde lampen aangeven zonder eerst een scene te moeten selecteren.

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-11 22:59
Nog een tip: je kan een bewegingssensor buiten hangen en de lampen bij een trigger naar 100% laten gaan als beveiligingslicht. En dan na enkele minuten terug naar de oude scene. Nog effectiever door een koud licht scene aan te maken met met veel wit en blauw. Erg onaangenaam voor inbrekers. En ben je zelf thuis, in de tuin dan zet je de bewegingssensor uit in de app.