USB-C hub/dock

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 00:05
voor een wellicht ietwat vreemde usecase ben ik op zoek naar een USB-C hub die 10Gbps (of meer) transfer heeft naar de host en dan ook minimaal 65W of meer PD power delivery can leveren vanuit de hub naar de flaptop

de hub moet minimaal 2 USB 3.0 type A poorten hebben en minimaal 1 USB-C 10 gbps ook een additionele USB-C plug die PD power input heeft. het belangrijkste echter: een externe DC voeding aansluiting (18 a 20V)

een HDMI poort o.i.d. voor een scherm is leuk maar niet nodig. Gewicht/formaat is een klein beetje een factor.

links/ervaringen zijn erg gewenst want ik vind maar niks, haast heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10:50
Hmm, je verteld weinig over die bijzondere usecase. En ook vrij weinig over wat je wel gevonden hebt en waar je tegenaan loopt.

Check anders het Dockingstation topic. TS staat wel informatie. Hoef ik het hier niet te herhalen.

Edit: is die DC voeding van 18V wat het bijzonder maakt? Waarom is dit voor jou zo belangrijk?

[ Voor 17% gewijzigd door ZatarraNL op 28-01-2024 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvdl2000
de usecase is een mobiele IRL livestream die DMV een laptop met USB-C PD voeding kan ontvangen wat hij ook hoe dan ook nodig zal hebben anders gaat de mobiele livestream zijn bedoelde looptijd van +/- 8 uur niet halen. de IRL livestream krijgt beeld vanaf een capture card (wellicht zelfs 2) waar dus HDMI ingevoerd wordt. 1 capture card heeft USB-C en de andere heeft USB-A al zijn die wel weer te adapten naar USB-A of C maar net wat handig is.

de 18V voeding, ik wil niet afhankelijk zijn van alleen powerbanks en netvoedingen, met 18V kan ik simpele Makita accu gereedschap accu's gebruiken waar ik overigens meer dan genoeg van heb om de laptop meerdere dagen te voeden.

de irl stream krijgt natuurlijk via wifi internet tethered vanaf 2 telefoons en eventueel een wifi netwerk on site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvdl2000
dankzij zatarraNL zijn vermeldingen wat dieper hier op het forum gaan kijken en al 2 gevonden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:15
Wat is er nu zo speciaal? Je maakt hoopt kabaal om niets

- je wilt power delivery over usb c
- je wilt 1x usb c in
- Je wilt 2x usb a in
- je wilt hem dc voeden ???

Dat laatste wordt het enige lastige... Koop dan gewoon een omvormer voor je laptop als je perse Makita wilt gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hommer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 15:23
HP dock? 120W G4 of de kleinere G5.

Die voed je normaal met een 100W/150W laptop adapter die 19.5V doen. Moet je alleen nog even aan het hobbiën om een verloopstekkertje van je Makita accu's naar een HP plug te maken.

t.k.a. sig space t.e.a.b.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10:50
Ik zie dat de meeste docks van I-tec 20v input vragen. Geen idee of dat werkt met 18V. Als dat wel werkt, dan heeft I-tec een behoorlijke line-up, waar jouw vraag vast beantwoord moet kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvdl2000
ZatarraNL schreef op zondag 28 januari 2024 @ 19:18:
Ik zie dat de meeste docks van I-tec 20v input vragen. Geen idee of dat werkt met 18V. Als dat wel werkt, dan heeft I-tec een behoorlijke line-up, waar jouw vraag vast beantwoord moet kunnen worden.
daar lijkt het idd wel op, was geen enkele i-tec tegen gekomen voorheen. vreemd maar waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvdl2000
99ruud99 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 18:40:
Wat is er nu zo speciaal? Je maakt hoopt kabaal om niets

- je wilt power delivery over usb c
- je wilt 1x usb c in
- Je wilt 2x usb a in
- je wilt hem dc voeden ???

Dat laatste wordt het enige lastige... Koop dan gewoon een omvormer voor je laptop als je perse Makita wilt gebruiken.
dat laatste is juist het belangrijkste... omvormer voor de laptop.... dat is juist de andere optie die ik ook al in gedachten had maar doe het liever gewoon via een DC aansluiting in de dock omdat dit gewoon een nettere oplossing is omdat ik beperkt ben in de paden de laptop in.... en als ik een netvoeding aan de laptop kan laten en puur het 230V inpluggen als dat even beschikbaar is om dan gelijk een battery bank ook weer wat op te laden.... zou mooi zijn.

hoop kabaal? sinds wanneer is een topic starten een hoop kabaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:15
Sorry hoop kabaal bedoel ik je 2e post, hoop tekst zonder overzicht.

Kabaal was niet het juiste woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvdl2000
hommer schreef op zondag 28 januari 2024 @ 19:18:
HP dock? 120W G4 of de kleinere G5.

Die voed je normaal met een 100W/150W laptop adapter die 19.5V doen. Moet je alleen nog even aan het hobbiën om een verloopstekkertje van je Makita accu's naar een HP plug te maken.
die G4 is wellicht wat lomp (enige nadeel tot dusver) en die voeding kan ik desnoods een tussenstekker in maken voor de makita accu aansluiting, enige wat ik dan wel er in ga bouwen is een extra schakeling die de makita accu van het systeem afsluit als de 230 er op staat. en als klap op de vuurpijl is er een advertentie met meerdere van deze docks hier op tweakers..... dus bedankt voor het meedenken en linken dames en heren! exact waar ik op had gehoopt _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hommer
Wel even opletten; die HP docks doen maar een beperkt wattage over USB C (weet zo niet hoeveel).
De G4 wordt normaal gebruikt voor de wat zwaardere laptops (bijv Z Book) die meer vermogen nodig hebben. De kabel naar de laptop is dan ook dubbel; power+USB-C. Bij de G5 is het enkel USB-C.
Ik heb ze hier wel liggen, laat maar weten als je wat meer plaatjes/info nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvdl2000
hommer schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:24:
Wel even opletten; die HP docks doen maar een beperkt wattage over USB C (weet zo niet hoeveel).
De G4 wordt normaal gebruikt voor de wat zwaardere laptops (bijv Z Book) die meer vermogen nodig hebben. De kabel naar de laptop is dan ook dubbel; power+USB-C. Bij de G5 is het enkel USB-C.
Ik heb ze hier wel liggen, laat maar weten als je wat meer plaatjes/info nodig hebt.
de G4 120W ziet er naar uit alsof die voldoet aan de wensen. maar met dubbel bedoel je dan 2 usb-c kabels naar de laptop? hoeveel power en data kan die G4 dan gooien over 1? denk dat er een klein misverstand is, want die 240 of 280w van die uitvoering is totaal overkill en ook niet de uitvoering die gewest is.

[ Voor 9% gewijzigd door Tvdl2000 op 29-01-2024 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hommer
De dubbele kabel van de G4 zijn twee verschillende kabels; USB-C + HP-power plug, geen dubbele USB.
De afbeelding onder overview hier laat de dubbele aansluiting zien. Die afbeelding laat ook een variant zien met een enkele USB-C aansluiting. Die heb ik zelf nog nooit gezien (nog nooit nodig gehad).

De tekst suggereert 120W over de USB-C connector, de specs verder naar onder stellen echter 20V/5A wat 100W is. Ik neem aan dat het hier gaat om creatieve markelting want de 120W slaat waarschijnlijk op de 19V/6.15A adapter die er bij zit.

Beantwoord dat je vraag?

Pagina: 1