Goedemiddag ik hoop dat ik hier wat hulp kan krijgen met een probleem wat ik heb.
Ik heb 2 identieke computers:
.I7-9700 CPU met corsair water koeling
.RTX 4070 GPU
.Corsair 16gb ram
.Gigabyte Z390 moederbord
.NVMe samsung SSD
Nou heb ik met 1 computer het probleem dat ik met veel spellen FPS issues krijg , zelfs oudere games van 6 jaar oud die de ander met gemak afspeelt.
Ook zijn de laad tijden bijna 3x zo lang op die computer.
Wat ik heb geprobeerd;
.Windows Reinstall
.GPU wisselen met elkaar
.Geheugen wisselen
.Geheugen test
.SSD Test
.CPU test met cinebench.
Het wisselen van de memory en gpu bleef hetzelfde resultaat geven, de computer had nog steeds dezelfde issues, heb ook voor de zekerheid nog een ssd en memory check gedaan daar kwam er ook uit dat ze prima werken.
Nou heb ik via Cinebench de CPU's getest en kwamen de resultaten terug, "snelle pc" heeft een 2x zo hogere score bij multicore en single core rendering. (multicore 6000 vs 11000 / single core 600 vs 1100)
Dus mijn conclusie is min of meer dat er iets met de CPU performance is waardoor de computer slecht presteert in games en langere laadtijden veroorzaakt.
Ik heb wel al thermal pasta besteld om te kijken of dat iets gaat uit maken.
Ik hoop dat jullie nog advies / tips hebben om dit probleem op te lossen.
Alvast bedankt!
Ik heb 2 identieke computers:
.I7-9700 CPU met corsair water koeling
.RTX 4070 GPU
.Corsair 16gb ram
.Gigabyte Z390 moederbord
.NVMe samsung SSD
Nou heb ik met 1 computer het probleem dat ik met veel spellen FPS issues krijg , zelfs oudere games van 6 jaar oud die de ander met gemak afspeelt.
Ook zijn de laad tijden bijna 3x zo lang op die computer.
Wat ik heb geprobeerd;
.Windows Reinstall
.GPU wisselen met elkaar
.Geheugen wisselen
.Geheugen test
.SSD Test
.CPU test met cinebench.
Het wisselen van de memory en gpu bleef hetzelfde resultaat geven, de computer had nog steeds dezelfde issues, heb ook voor de zekerheid nog een ssd en memory check gedaan daar kwam er ook uit dat ze prima werken.
Nou heb ik via Cinebench de CPU's getest en kwamen de resultaten terug, "snelle pc" heeft een 2x zo hogere score bij multicore en single core rendering. (multicore 6000 vs 11000 / single core 600 vs 1100)
Dus mijn conclusie is min of meer dat er iets met de CPU performance is waardoor de computer slecht presteert in games en langere laadtijden veroorzaakt.
Ik heb wel al thermal pasta besteld om te kijken of dat iets gaat uit maken.
Ik hoop dat jullie nog advies / tips hebben om dit probleem op te lossen.
Alvast bedankt!