Ik ben nieuw met pc's. Ik wil mij eerste game pc kopen en bouwen, ik ga er vooral op gamen. De game die ik voornamelijk ga spelen is Fortnite in 1920x1080 resolutie. Wat ik wil kopen:
AMD Ryzen 7 7700X Boxed cpu
MSI B650 Gaming Plus WiFi moederbord
Gigabyte GeForce RTX 4060 Windforce OC 8G gpu
Montech X3 Mesh Zwart behuizing
Scythe Fuma 3 koeler
G.Skill Trident Z5 Neo RGB F5-6000J3038F16GX2-TZ5NR geheugen
be quiet! Pure Power 11 voeding
Lexar NM790 (met heatsink) 1TB solid state drives
Ik wil max 1400 euro er aan uitgeven. Ik ga niet overklokken. Op dit moment heb ik een laptop dus geen onderdelen om mee te nemen. Ik heb geen grote merk voorkeuren maar dacht wel dat de AMD cpu de beste prijs/kwaliteit verhouding had en het zelfde met de gpu.
Voor de behuizing heb ik gekeken of alles past qua afmetingen en daarnaast lijken alle onderdelen met elkaar te kunnen.
Mijn vraag aan jullie is of ik gezien de fans in de behuizing nog wel een extra fan nodig heb, of er nog iets verandert moet worden omdat het niet goed samen werkt en of ik het later makkelijk kan upgraden. Alvast bedankt.
Groeten, Daan
AMD Ryzen 7 7700X Boxed cpu
MSI B650 Gaming Plus WiFi moederbord
Gigabyte GeForce RTX 4060 Windforce OC 8G gpu
Montech X3 Mesh Zwart behuizing
Scythe Fuma 3 koeler
G.Skill Trident Z5 Neo RGB F5-6000J3038F16GX2-TZ5NR geheugen
be quiet! Pure Power 11 voeding
Lexar NM790 (met heatsink) 1TB solid state drives
Ik wil max 1400 euro er aan uitgeven. Ik ga niet overklokken. Op dit moment heb ik een laptop dus geen onderdelen om mee te nemen. Ik heb geen grote merk voorkeuren maar dacht wel dat de AMD cpu de beste prijs/kwaliteit verhouding had en het zelfde met de gpu.
Voor de behuizing heb ik gekeken of alles past qua afmetingen en daarnaast lijken alle onderdelen met elkaar te kunnen.
Mijn vraag aan jullie is of ik gezien de fans in de behuizing nog wel een extra fan nodig heb, of er nog iets verandert moet worden omdat het niet goed samen werkt en of ik het later makkelijk kan upgraden. Alvast bedankt.
Groeten, Daan