Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexrotterdam
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 06-03 12:34
Beste lezers,

ik beoog een Smartphone te kopen
met o.a. volgende specificaties:

32 GB 5" Quad Core 4 GB RAM

Beeldschermresolutie 1280 x 720Type schermIPS-LCD

Accu/batterij capaciteit in mAh 4000 mAhDeze kan gekocht worden met Android 10 of 12.
meerprijs 12 ca. €30

Ben een leek, heb wat gegoogled, kon niet beoordelen wat de belangrijkste pluspunten van
Android 12 zijn en of dit relatief wat eenvoudiger toestel de meerprijs voor Android 12 waard is.

Heeft iemand tips/uitleg/suggestie aub?

m.v.g.
Alex

[ Voor 9% gewijzigd door alexrotterdam op 29-01-2024 10:17 ]

Beste antwoord (via alexrotterdam op 29-01-2024 11:33)

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:48
alexrotterdam schreef op zondag 28 januari 2024 @ 13:01:
Beste lezers,

ik beoog een Ulefone Armor X7 Pro Smartphone te kopen
Ervaringsdeskundige hier....
Mijn vorige telefoon was dit model. Speciaal gekocht omdat ik een stevige telefoon wilde die ik mee kon nemen op mijn trailruns zonder het risico dat ie kapot zou gaan door vallen of water.
De Ulefone is robuust. Je kan er bij wijze van spreken een spijker mee in de muur slaan.
Ook niet onbelangrijk: waterdicht.
Helaas zijn de specs niet om naar huis te schijven en heeft de software/hardware combi wat vervelende fouten.
  • Kompas is onbruikbaar, waardoor navigatiesoftware (Komoot) niet lekker werkt.
  • Camera is leuk voor goed belichte opnames op een paar meter, maar verder waardeloos
  • Bluetooth is twijfelachtig, mijn horloge was regelmatig de verbinding kwijt.
en aangezien er geen update-beleid is, worden bovenstaande problemen ook niet opgelost.

Dus, een aardige telefoon, maar de minpunten hebben mij doen besluiten om toch een andere telefoon e kopen. Dan maar wat voorzichtiger zijn :-)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:35
Android 10 is EoL, laatste update in maart 2023 uitgekomen zag ik 🙃
Die zou ik dus sowieso overslaan 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
De Ulefone Armor X7 Pro is van 2020. Die is vrij oud om nu nog te kopen. Op de website van Ulefone zie ik ook geen Android 12 versie. Wellicht is het gewoon de Android 10 versie met de update naar Android 12 al uitgevoerd. Is de recente Ulefone Armor X12 Pro geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexrotterdam
Dank voor uw reactie
X12 is 5,5 inch. Ik zoek 4,5-5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:12

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit betreft aankoopadvies, schopje naar het juiste topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:14
Android versies blijven over het algemeen 5 jaar ondersteunt qua API's, en elk jaar komt er een nieuwe versie uit.
In 2023 is Android 14 uitgekomen, dus een telefoon met Android 10 blijft in ieder geval nog 1 jaar goed werken met apps, maar daarna loop je de kans dat apps stoppen te werken.
Een telefoon met Android 12 kan dus nog 3 jaar mee zonder problemen te verwachten.
Dus ik denk dat het die meerprijs zeker waard is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
alexrotterdam schreef op zondag 28 januari 2024 @ 13:01:
Beste lezers,

ik beoog een Ulefone Armor X7 Pro Smartphone te kopen
Ervaringsdeskundige hier....
Mijn vorige telefoon was dit model. Speciaal gekocht omdat ik een stevige telefoon wilde die ik mee kon nemen op mijn trailruns zonder het risico dat ie kapot zou gaan door vallen of water.
De Ulefone is robuust. Je kan er bij wijze van spreken een spijker mee in de muur slaan.
Ook niet onbelangrijk: waterdicht.
Helaas zijn de specs niet om naar huis te schijven en heeft de software/hardware combi wat vervelende fouten.
  • Kompas is onbruikbaar, waardoor navigatiesoftware (Komoot) niet lekker werkt.
  • Camera is leuk voor goed belichte opnames op een paar meter, maar verder waardeloos
  • Bluetooth is twijfelachtig, mijn horloge was regelmatig de verbinding kwijt.
en aangezien er geen update-beleid is, worden bovenstaande problemen ook niet opgelost.

Dus, een aardige telefoon, maar de minpunten hebben mij doen besluiten om toch een andere telefoon e kopen. Dan maar wat voorzichtiger zijn :-)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexrotterdam
Hallo TheOmen, dank voor het delen van je ervaring! ... o.b.v. heb ik besloten nog even verder te zoeken.
Welke telefoon heb je na de Ulefone gekocht? en is dat ook een 'compacte' (max. 5inch?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
alexrotterdam schreef op maandag 29 januari 2024 @ 11:35:
Hallo TheOmen, dank voor het delen van je ervaring! ... o.b.v. heb ik besloten nog even verder te zoeken.
Welke telefoon heb je na de Ulefone gekocht? en is dat ook een 'compacte' (max. 5inch?)
Ik ben uiteindelijk voor een veilige optie gegaan, een refurbished Pixel 6.
Geen gedoe met brakke bluetooth of sensoren, een deugdelijk update beleid en een prima camera.
Qua formaat zo groot als de ulefone, maar dan met meer screen en minder bezel en een stuk dunner....

En, hij zou waterdicht moeten zijn maar dat ga ik niet vrijwillig testen😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EpicKip
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12:15
Als het toestel exact hetzelfde is op de android versie na, zou je hem in theorie zelf moeten kunnen updaten naar android 12. Dan is het dat extra geld niet waard.

Let wel op! Ik ben totaal niet bekend met dit toestel of zelfs dit merk, dit kan dus een uitzondering zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexrotterdam
allen nogmaals dank voor de reacties.
omdat ik (op dit moment) geen passende 4,5-5 inch kan vinden
heb ik een budget phone 6,3inch , Android 13 gekocht.
nu nog een broek kopen met grote zakken ;-)
Pagina: 1