Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannickkloren
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21-02-2024
Ik ben op zoek naar een nieuwe tv voor mijn slaapkamer. Ik kijk voornamelijk sport en wil de tv ook gebruiken voor mijn PlayStation 5. De tv mag niet groter zijn dan 50" en mijn budget ligt rond de €1000. Ik kwam al snel bij de Sony Bravia XR--50S90S en de LG C3 uit.

De LG C3 is een OLED tv, maar ik dacht dat de Bravia tv handiger zou zijn voor eventuele functies met mijn PS5.

Ik kan eventueel ook wachten op de LG C4 of de nieuwe Sony tv's die in Q2 van dit jaar uit komen. Zijn er mensen met ervaringen met beide en wat raden jullie aan om te doen? Andere tv's aanraden kan natuurlijk ook 🙂

Beste antwoord (via Yannickkloren op 28-01-2024 20:49)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:49
Yannickkloren schreef op zondag 28 januari 2024 @ 19:56:
[...]

Zou jij alsnog de C3 aanraden boven de X90L? Die €100 extra zou mij dan niet zoveel uitmaken. Dan is de C3 alsnog wel een OLED en de X90L een Full Aray LED natuurlijk.

Of zou je een andere tv aanraden (samsung/philips etc) die nog niet genoemd is?
Je gaf aan dat je opzoek bent naar een 50” TV, de X90L begint vanaf 55”.

Wanneer 55” ook een optie is kun je imo beter naar de Sony A84K kijken. Dit model scoort, vergeleken met de LG C3, beter op onder andere;

- Processing
- Mindere weerspiegeling door de semi-glossy toplaag
- Betere geluidskwaliteit (voor wat het waard is)
- Fijnere OS en afstandsbediening (persoonlijk)
- Betere bouwkwaliteit
- Voet die je in 3 posities kunt gebruiken

De X90L biedt meer HDR impact, nadeel is de (beperkte)blooming. Is dus enkel interessant wanneer je vaak bij extreem veel omgevingslicht TV kijkt of een indrukwekkendere HDR weergave wenst.

Philips is enkel interessant wanneer je veel waarde hecht aan Ambilight, Samsung is in het algemeen minder accuraat en bouwkwaliteit is slechter tevens geen Dolby Vision support.

Vandaag is de laatste dag betreft aanbiedingen, vanaf morgen zullen de meeste TVs in prijs stijgen en zul je bepaalde modellen pas over een x aantal maanden voor de huidige prijzen kunnen kopen, hou hier dus rekening mee.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrorcr
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:24
Uit interesse: Welke eventuele functies van de bravia denk je dan voor je PS5 nodig te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannickkloren
Niet per se 1 die mij gelijk opvalt, ik las alleen dat Sony de Bravia XR tv's 'verkocht' als beste PlayStation 5 tv. Vandaar haha
Nitrorcr schreef op zondag 28 januari 2024 @ 11:55:
Uit interesse: Welke eventuele functies van de bravia denk je dan voor je PS5 nodig te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
De Sony X90S is overpriced, de LG C3 biedt dan meer bang for the buck.

Wachten tot de '24 modellen uitkomen heeft geen zin, deze zullen in de regel marginaal beter en overpriced zijn. Met als enige kanttekening dat mocht er een nieuwe 50'' X90 uitkomt deze aanzienlijk beter zal zijn dan de X90S.

Hou er rekening mee dat direct zonlicht op een OLED paneel permanent vlekken kan veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-09 12:15
Ik ben zelf geen voorstander van sport (voetbal) op een LG, die krijgt bij mij namelijk het beeld niet vloeiend. Betreft wel een 6 jaar oud model, dus het kan nu beter zijn. Bij Sony heb ik de beeldverwerking altijd als beter ervaren. Nu maakt dat voor gamen weer niks uit, dan wil je het beste paneel zonder beeldverwerking, en beide merken gebruiken de panelen van LG. Kwestie van uitproberen dus.
Heeft Sony een Oled model van <50 inch? LG wel in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-09 15:38
Deze is erg in prijs gedaald de laatste weken: uitvoering: TCL 50C803

Ik heb hem nu net een paar dagen in gebruik en ben tot nu toe erg tevreden. De specs op Tweakers kloppen trouwens niet, deze heeft wel degelijk 144hz @ 4K (1x hdmi). Daarnaast nog 120hz @ 4K (1x hdmi), en 2x 60hz @ 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannickkloren
Freshouttheoven schreef op zondag 28 januari 2024 @ 13:09:
De Sony X90S is overpriced, de LG C3 biedt dan meer bang for the buck.

Wachten tot de '24 modellen uitkomen heeft geen zin, deze zullen in de regel marginaal beter en overpriced zijn. Met als enige kanttekening dat mocht er een nieuwe 50'' X90 uitkomt deze aanzienlijk beter zal zijn dan de X90S.

Hou er rekening mee dat direct zonlicht op een OLED paneel permanent vlekken kan veroorzaken.
Dat laatste is goed om te weten, aangezien ik best veel daglicht in mijn kamer heb. Waarom vind jij de X90S overpriced?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannickkloren
mathelicious schreef op zondag 28 januari 2024 @ 13:25:
Ik ben zelf geen voorstander van sport (voetbal) op een LG, die krijgt bij mij namelijk het beeld niet vloeiend. Betreft wel een 6 jaar oud model, dus het kan nu beter zijn. Bij Sony heb ik de beeldverwerking altijd als beter ervaren. Nu maakt dat voor gamen weer niks uit, dan wil je het beste paneel zonder beeldverwerking, en beide merken gebruiken de panelen van LG. Kwestie van uitproberen dus.
Heeft Sony een Oled model van <50 inch? LG wel in ieder geval.
Ik hoorde dat LG de laatste tijd veel is verbeterd qua vloeiende beelden. Ik hoor nog steeds dat Sony hier wel op voorloploopt. Sony's eerste OLED (qua formaat is 55 inch, dus dat kan al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannickkloren
Jesserr schreef op zondag 28 januari 2024 @ 13:45:
Deze is erg in prijs gedaald de laatste weken: uitvoering: TCL 50C803

Ik heb hem nu net een paar dagen in gebruik en ben tot nu toe erg tevreden. De specs op Tweakers kloppen trouwens niet, deze heeft wel degelijk 144hz @ 4K (1x hdmi). Daarnaast nog 120hz @ 4K (1x hdmi), en 2x 60hz @ 4K.
Ik heb dat merk nog nooit gehoord, ik ga op onderzoek uit! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Yannickkloren schreef op zondag 28 januari 2024 @ 18:15:
[...]

Dat laatste is goed om te weten, aangezien ik best veel daglicht in mijn kamer heb. Waarom vind jij de X90S overpriced?
Het gaat hier om direct zonnestralen/ UV licht dat op het paneel schijnt, niet om veel daglicht.

Overpriced qua bang for the buck, nu is Sony in het algemeen vaak duurder dan de concurrenten echter biedt de X90S geen premium afwerking, zijn de zones zeer beperkt en is de beeldkwaliteit voor het geld niet meer dan OK. Afgelopen jaar heeft Sony met de X90L serie meerdere zaken aangepakt en krijg je nu meer waar voor je geld.

Begrijp me niet verkeerd, de X90S is zeker geen verkeerde TV en is € 900 acceptabel maar niet meer dan dat.

Je hebt ook een 48'' Sony OLED TV; dit is A90K. Dit is de definitie van overpriced ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannickkloren
Freshouttheoven schreef op zondag 28 januari 2024 @ 18:47:
[...]

Het gaat hier om direct zonnestralen/ UV licht dat op het paneel schijnt, niet om veel daglicht.

Overpriced qua bang for the buck, nu is Sony in het algemeen vaak duurder dan de concurrenten echter biedt de X90S geen premium afwerking, zijn de zones zeer beperkt en is de beeldkwaliteit voor het geld niet meer dan OK. Afgelopen jaar heeft Sony met de X90L serie meerdere zaken aangepakt en krijg je nu meer waar voor je geld.

Begrijp me niet verkeerd, de X90S is zeker geen verkeerde TV en is € 900 acceptabel maar niet meer dan dat.

Je hebt ook een 48'' Sony OLED TV; dit is A90K. Dit is de definitie van overpriced ;)
Zou jij alsnog de C3 aanraden boven de X90L? Die €100 extra zou mij dan niet zoveel uitmaken. Dan is de C3 alsnog wel een OLED en de X90L een Full Aray LED natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Yannickkloren op 28-01-2024 20:13 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Yannickkloren schreef op zondag 28 januari 2024 @ 19:56:
[...]

Wanneer 55” ook een optie is kun je imo beter naar de Sony A84K kijken. Dit model scoort, vergeleken met de LG C3, beter op onder andere;

- Processing
- Betere bouwkwaliteit

De X90L biedt meer HDR impact, nadeel is de (beperkte)blooming. Is dus enkel interessant wanneer je vaak bij extreem veel omgevingslicht TV kijkt of een indrukwekkendere HDR weergave wenst.

Philips is enkel interessant wanneer je veel waarde hecht aan Ambilight, Samsung is in het algemeen minder accuraat en bouwkwaliteit is slechter tevens geen Dolby Vision support.

Vandaag is de laatste dag betreft aanbiedingen, vanaf morgen zullen de meeste TVs in prijs stijgen en zul je bepaalde modellen pas over een x aantal maanden voor de huidige prijzen kunnen kopen, hou hier dus rekening mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yannickkloren
Freshouttheoven schreef op zondag 28 januari 2024 @ 20:27:
[...]

- Processing
- Betere bouwkwaliteit

Hartelijk bedankt voor je hulp! Ik waardeer het enorm :)
Pagina: 1