Goedemorgen allemaal,
Mijn huidige Alienware is aan vervanging toe, ik wil inmiddels zelf een PC bouwen, het bouwen aanzich kan ik zeker wel alleen of alle onderdelen compatibel zijn vind ik moeilijker in te schatten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Ik speel eigenlijk van alles. Van Hogwarts Legacy, RRD2 tot aan Cities Skylines. Waarbij ik graag een fijne preformance wil.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de € 2500,- ietsje minder is fijn en iets meer kan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige monitor, muis en toetsenbord behoud ik, mogelijk wel toe aan nieuwe boxen voor geluid
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Hier heb ik alleen de basis component alle adviezen zijn welkom..
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Wel een voorkeur voor bekende merken. Wil geen vage merken om ergens 10 euro te besparen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Naast een snelle game pc geen bijzonderen voorkeuren. Is het gekozen moederbord beetje toekomst proof?
Ga je overklokken?
Ik heb hier eigenlijk geen ervaring mee, vermoed dat het weinig zin heeft met de games die ik speel
Wat verwacht je van ons?
Is dit systeem compatibel? En zijn er nog upgrades die de PC iets sneller maken? En zijn er componenten die ik nog kan toevoegen? Of zijn er componenten die goedkoper kunnen?
Hieronder mijn lijst en alvast bedankt
Vermoedelijk zal ik de aankoop in 2/3 keer laten plaatsvinden.
Mijn huidige Alienware is aan vervanging toe, ik wil inmiddels zelf een PC bouwen, het bouwen aanzich kan ik zeker wel alleen of alle onderdelen compatibel zijn vind ik moeilijker in te schatten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Ik speel eigenlijk van alles. Van Hogwarts Legacy, RRD2 tot aan Cities Skylines. Waarbij ik graag een fijne preformance wil.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de € 2500,- ietsje minder is fijn en iets meer kan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige monitor, muis en toetsenbord behoud ik, mogelijk wel toe aan nieuwe boxen voor geluid
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Hier heb ik alleen de basis component alle adviezen zijn welkom..
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Wel een voorkeur voor bekende merken. Wil geen vage merken om ergens 10 euro te besparen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Naast een snelle game pc geen bijzonderen voorkeuren. Is het gekozen moederbord beetje toekomst proof?
Ga je overklokken?
Ik heb hier eigenlijk geen ervaring mee, vermoed dat het weinig zin heeft met de games die ik speel
Wat verwacht je van ons?
Is dit systeem compatibel? En zijn er nog upgrades die de PC iets sneller maken? En zijn er componenten die ik nog kan toevoegen? Of zijn er componenten die goedkoper kunnen?
Hieronder mijn lijst en alvast bedankt
Vermoedelijk zal ik de aankoop in 2/3 keer laten plaatsvinden.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i7-14700KF Boxed | € 425,97 | € 425,97 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming Z790-PLUS WIFI | € 237,- | € 237,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB GDDR6X | € 899,- | € 899,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair iCUE 5000X RGB Tempered Glass Zwart | € 189,- | € 189,- |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 84,62 | € 84,62 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Pro CP2K32G56C46U5 | € 198,99 | € 198,99 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 145,21 | € 145,21 |
| 1 | Solid state drives | WD Black SN770 2TB | € 123,25 | € 123,25 |
| Totaal | € 2.303,04 | |||