Prob: Internet Delen & Printer met ozon

Pagina: 1
Acties:

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 18:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Ik een netwerkje van 10 Mbs met (zo nu en dan :P) 4 computers. 2 daarvan zijn 450/475 Mhz en de andere 468-ers. Het internet komt 'binnen' op mijn kamer en wordt dan gedeeld voor de rest van de computers, al hoewel het internetten op een 468-er niet veel zin heeft...

Maar nu, ik ga dus door de weeks slapen, en dan wil mijn moeder nog 'even' internetbankieren. dar heb ik geen zin in want aangezien de snelheid van haar duurd dat soms wel een uur (!). En als ik dan op 10 uur wil gaan slapen dan komt dat soms niet goed uit.

We hebben nu ook een oud bakbeest van een printer kunnen vinden 'LaserJet III'. Het beestje is vrij fors met z'n afmetingingen van 70 x 50 x 40 (!). Maar een probleem: hij stinkt... Als hij een kwatiertje loopt te draaien dan spugt hij de lucht vol met (volgens mijn moeder is het ozon) met onaangename lucht. Je moet dan het raam open zetten zodat het weg trekt. Aangezien die kamer maar 1 hoog Vulux (zo schrijf je dat toch? (ZSJDT)) heeft is dit vrij moeilijk en teveel werk om dit na elke print te doen.

De oplossing: Een computer die het internet deelt (in het washok) en tegelijk de printer beschikbaar stelt. Maar ik ben vrij zuinig en om daar nu 200 watt aan te besteden, vind ik eigenlijk niet zo fijn... Bovendien slurpt ons bakje stand by 135 watt en als hij aan het werk is 850 watt. Maar de prints die uit het beestje rollen zijn van topkwaliteit!

De printer kan ik via de computer in en uit laten schakelen. Maar de computer moet altijd aan blijven denk ik zo. Of hij moet wakker worden als hij wordt geroepen, maar het is een 468-er dus ik weet niet of hij de WOL-functie kent...

Hebben mensen dit zelfde probleem? En zijn er mensen met ervaring? Reageer! bvd

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!