Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirac
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21-06 17:46
Mijn vraag:

Na verwijderen blijven contacten terugkomen. Gaat soms een weekje goed en dan zijn verwijderde contacten toch weer terug.

Ik heb twee telefoons die dezelfde iCloud gebruiken. Het moet haast wel dat de telefoon synchroniseert met één of ander bluetooth apparaat of met één of andere Cloud-dienst en telkens weer de contacten terug downloadt, want zelfs een compleet nieuwe iCloud waarbij niets werd mee gekopieerd hielp niet.

Heeft iemand een idee langs welke weg telkens de ongewenste contacten weer teruggezet worden?

Relevante software en hardware die ik gebruik:

2x iPhone 13 mini, laatste iOS

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Compleet nieuwe blanco iCloud nemen.

[ Voor 0% gewijzigd door Dirac op 28-01-2024 16:11 . Reden: typo ]

Beste antwoord (via Dirac op 29-01-2024 14:03)

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:44
Doe jezelf een plezier en bel eens met de Apple helpdesk hierover. Zie https://support.apple.com/nl-nl

Op zich kan ik ook wel wat zaken bedenken die dit kunnen veroorzaken maar ik lees niet genoeg informatie in je startpost om daar een volledig beeld van te kunnen krijgen. Daarnaast gok ik dat je zelf geen compleet overzicht hebt van de relevante issues (excuus als ik nu op tenen trap), dus het kan een lange wedstrijd worden om dat hier uit te gaan zoeken.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
Doe jezelf een plezier en bel eens met de Apple helpdesk hierover. Zie https://support.apple.com/nl-nl

Op zich kan ik ook wel wat zaken bedenken die dit kunnen veroorzaken maar ik lees niet genoeg informatie in je startpost om daar een volledig beeld van te kunnen krijgen. Daarnaast gok ik dat je zelf geen compleet overzicht hebt van de relevante issues (excuus als ik nu op tenen trap), dus het kan een lange wedstrijd worden om dat hier uit te gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:41
Eigenlijk wel mee eens dat het te weinig is om echt wat mee te kunnen helpen.
Eén poging: zitten de terugkomende contacten misschien in een Exchangeserver? (ingestelde werkemail)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
Dat kan inderdaad, dat zou je moeten kunnen zien als je vanuit contacten linksboven terug gaat naar lijsten. Of in je instellingen, door te kijken of vanuit dat werkaccount ook contacten gesynchroniseerd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirac
Thanks guys, ik ga inderdaad Apple helpdesk bellen.
  • Er is geen Exchange server in het spel
  • Ik zie auto's en speakers die contacten synchroniseren via bluetooth als mogelijkheid
  • Ik ben niet op mijn tenen getrapt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
Auto's en speakers krijgen normaal alleen toegang tot je contacten, dus om ze te kunnen inzien, maar dat betekent niet dat ze zelf een lijst bijhouden volgens mij... 100% zeker weet ik het echter niet. Laat maar even horen wat er uit komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirac
Apple Support gebeld, zij hebben samen met mij geverifieerd dat het ongewenste contact niet op een van mijn twee telefoons aanwezig is én niet in iCloud staat.

Het nummer komt niet in berichten voor. Nergens op mijn telefoon.

Daarna verzekerden ze mij dat het ook niet meer terug zal komen.

Het gekke is dus dat zelfs na het nemen van een compleet blanco iCloud het toch nog is voorgekomen. Dit konden zij niet verklaren.
Pagina: 1