Welke broodbakmachine?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JonasV91
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 03-07 23:36
Welke broodbackmachine zou ik kopen?

Budget is maximaal €200 maar er zijn solden in België dus dat zorgt mogelijks nog voor wat mogelijkheden.

Dit toestel is een mogelijkheid. Lage prijs met toch vele mogelijkheden dus mogelijks heel goed in functie van prijs-kwaliteit. Alleen weet het internet mij niet veel te vertellen over dit toestel...
https://www.vandenborre.be/broodbakmachine/ciro-cbm2012

Andere gekende merken zijn ook een optie maar zoveel keuze en ik ben nog groen achter m'n bakoren dus kunnen jullie hier helpen?

Beste antwoord (via JonasV91 op 18-02-2024 03:16)

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-07 08:26
JonasV91 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 00:08:

Budget is maximaal €200 maar er zijn solden in België dus dat zorgt mogelijks nog voor wat mogelijkheden.

Dit toestel is een mogelijkheid. Lage prijs met toch vele mogelijkheden dus mogelijks heel goed in functie van prijs-kwaliteit. Alleen weet het internet mij niet veel te vertellen over dit toestel...

Andere gekende merken zijn ook een optie maar zoveel keuze en ik ben nog groen achter m'n bakoren dus kunnen jullie hier helpen?
De Panasonic broodbakmachines zijn erg goed. Komen goed uit de testen. Familie van ons hebben een Panasonic en zijn er zeer tevreden over. Wij hebben een tijd een broodbakmachine gebruikt van de Welkoop. Viel tegen. Die van Panasonic maakt echt goed brood, zit een groot verschil tussen deze machines.
Zou gaan kijken voor een Panasonic, dit is wel een goede en in jullie prijsklasse: Panasonic SD-YR2550SXE Rvs

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 21:13
Ik bak al sinds 1998 met een broodbak-machine..., ik begon met een Inventum, en die 15 jaar geleden vervangen door wéér een Inventum, die draaide echter te snel en was daarom niet krachtig genoeg.
met de aandrijving van de oude machine in de nieuwe gezet draaide die nu langzamer en is krachtiger.
Draai-snelheid is ongeveer 1.5 omwentelingen per seconde, te snel is ook niet goed voor het deeg.
Volgende keer wéér een inventum? ja als deze niet te snel draait.

Ik gebruik al 9 jaar meel van 'Soezie'..altijd goed meel, ik gebruik 'droge' gist korrels.
Kneed spatel haal ik vóór het eigenlijke bakken eruit.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• nodri2000
JonasV91 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 00:08:

De Panasonic broodbakmachines zijn erg goed. Komen goed uit de testen. Familie van ons hebben een Panasonic en zijn er zeer tevreden over. Wij hebben een tijd een broodbakmachine gebruikt van de Welkoop. Viel tegen. Die van Panasonic maakt echt goed brood, zit een groot verschil tussen deze machines.
Zou gaan kijken voor een Panasonic, dit is wel een goede en in jullie prijsklasse: Panasonic SD-YR2550SXE Rvs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:14
wij hebben ook een Panasonic...dik tevreden mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:30
Wij hebben een jaar geleden na aanraden van een Tweaker ook een Panasonic SD-YR2550SXE gekocht. Deze bevalt echt goed! We gebruiken hem minimaal 1x in de week. Veel programma's en aparte vakjes voor gist en andere ingredienten. Ik vul hem altijd voor het slapen gaan stel de timer in dat hij 's nachts lekker aan de gang gaat. 's ochtends ruikt het huis heerlijk naar vers gebakken brood.

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:46

bert pit

asdasd

Wij hebben ook 15 jaar geleden een Panasonic gekocht. Na eerst een ander merk te hebben gehad. De Panasonic is betrouwbaar gebleken, bakt goed en kneed ook zeer zwaar (pasta) deeg zonder moeite.

Type nummer heb ik niet ij de hand maar die zal ongetwijfeld niet meer te koop zijn.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 13:22
Hier ook een Panasonic fan. 10 jaar een 2e hands machine gebruikt, daar begon toen de antiaanbaklaag van los te laten. Gezien de leeftijd van de machine toen een nieuwe gekocht, wederom een Panasonic, en die draait ook alweer heel wat jaartjes (bijna dagelijks).

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:53

Esumontere

Floep, banaan.

Ik gebruik nu 2 jaar mijn Panasonic SD-B2510WXE voor 2 - 3 broden per week. Hele fijne machine, doet zijn werk goed en betrouwbaar zonder enig probleem.

Zodra je gaat bakken: meelkwaliteit is van heel groot belang! Ik bestel mijn meel altijd uit Heerlen, bij www.limburgsbakwinkeltje.nl. Heel veel keuze en goede kwaliteit :)

[ Voor 36% gewijzigd door Esumontere op 31-01-2024 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:11
Ik volg deze even. Het is in de supermarkt telkens misgrijpen op de koolhydraat "arme" broden wat ze overigens eiwitrijk moeten noemen tegenwoordig. Heeft iemand hier specifiek ook ervaringen mee met het bakken van koolhydraatarm brood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Het begint saai te worden, maar hier ook een Panasonic (SD-ZB2512) die al jarenlang trouw heerlijk brood bakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
BurnerT schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:43:
Ik volg deze even. Het is in de supermarkt telkens misgrijpen op de koolhydraat "arme" broden wat ze overigens eiwitrijk moeten noemen tegenwoordig. Heeft iemand hier specifiek ook ervaringen mee met het bakken van koolhydraatarm brood?
Er zijn gerechten zat te vinden op het interweb over koolhydraatarm brood in de broodbakmachine. Probeer ze eens uit. Ik zelf zit ook aan het koolhydraatarme brood en wil dat binnenkort ook gaan uit proberen in de broodbakmachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:55
Ik zorg dat het saai blijft: ook hier erg tevreden over Panasonic. Inmiddels 10 jaar ofzo bijna dagelijks in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:20

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Nog 1 voor team Panasonic. :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JonasV91
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 03-07 23:36
Beste ervaringsdeskundigen

excuses voor het late antwoord, ik was dit even uit het oog verloren.

Anderzijds merk ik dat er toch heel wat antwoord gepost werden waarvoor dank.
Nu weet ik al zeker naar welk merk ik moet uitkijken.

Bedankt voor de input!
Pagina: 1