AEG vaatwasserdeur maakt knakkend geluid bij sluiten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 18:18
Mijn vraag
Ik heb een AEG vaatwasser (FSE63600P) welke al enige tijd een knakkend geluid maakt als de deur ervan gesloten wordt.
Je voelt een lichte weerstand, maar als je doordrukt (niet heel zwaar) voor het sluiten (gebeurt op ongeveer 45 graden) hoor je een harde knak. Ik heb al eerder gehad dat uit deze deur een stuk met zwart isolatiemateriaal kwam (ongeveer 3x3 cm). Daarna was het probleem even over, maar het is weer terug.

Blijkbaar is het een bekend probleem bij AEG, want er is zelfs een pagina over ingericht.

In dit artikel staat alleen dat je contact op moet nemen met de servicedienst voor een afspraak.
Pas later, tijdens het boeken kwam ik er achter dat dit standaard 229 euro kost...
Ik vind dit veel te veel geld en eigenlijk een slechte service van AEG, dat er geen oplossing / onderdelen / stappenplan staat om het zelf aan te pakken.

Hoewel het geen bijwerkingen heeft op de hoofdwerking (schone vaat), wil ik het probleem toch graag begrijpen waar het in zit en mogelijk oplossen. Zit het probleem in de deur, de scharnieren, het isolatiemateriaal wat los laat en op onbekende wijze de knak veroorzaakt.
Ik ben benieuwd of er hier, zeker omdat er een bekend artikel van AEG zelf is, mensen zijn die een zelfde probleem hadden en weten wat de oorzaak is en de oplossing / onderdelen weten die het kunnen oplossen.

De AEG pagina de deur van de vaatwasser maakt een knakkend geluid, gaat over een te zwaar panneel of aanlopen bij de kastjes. Dit is beide niet het geval. Mijn vaatwasser heeft 4 jaar zonder problemen van een knakkend geluid de deur kunnen sluiten. Pas toen er zwart materiaal uitkwam, kwam de knak.

[ Voor 14% gewijzigd door joostman op 27-01-2024 23:37 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:44
4 jaar oud, zit er geen 5 jaar garantie op?
Je kunt vragen om coulance van AEG omdat je mag verwachten van een vaatwasser dat deze langer als 4 jaar meegaat.

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 18:18
Nee, de vaatwasser is ouder, ik denk een jaar of 7 jaar.
De eerste 3 jaren waren probleemloos zonder knakkend geluid. Daarna begon dit, waarbij in eerste instantie eerst een zwart stuk isolatie na een paar weken tussen uit de deur viel. Daarna was het probleem weer een jaar weg. Maar nu houdt het dus constant aan en is de garantie voorbij.

Helaas is AEG niet coulant, want 7 jaar geleden hadden wij ook een koel/vriescombinatie gekocht, waarbij de plastic vriesbakken binnen 4 jaar al scheuren gingen vertonen. Nieuwe bakken (3 stuks nodig) waren 45 euro per stuk. Ondanks mijn uitleg dat mijn idee was dat deze langer mee moesten gaan, was coulance of korting niet aan de orde...
Een beetje slechte ervaring dus met coulance helaas.