Vanmorgen PC in slaapstand gezet. Normaliter moet ik bij ontwaken PC eerst mijn vingerafdruk scannen voordat ik bureaublad zie. Maar bij ontwaken vanmiddag kreeg ik direct bureaublad te zien (...). En bleek hij een update gedraaid te hebben die verdacht veel lijkt op de laatste Insider Preview. Ook bijzonder omdat ik niet ben aangemeld bij dat project en die optie op UIT staat in mijn instellingen.
Verder was ik eigen werkbalk kwijt, snelkoppelingen, Razer tobo en muis werkten niet, en een lading aan Microsoft bloatware die ik niet wil gebruiken. Lekker dan.
PC herstart, geen soelaas. Een simpele USB muis en tobo aangesloten en terug naar herstelpunt van vanmorgen. Alles gelukkig weer bij het oude.
Vanmiddag kreeg ik een vreemde e-mail van Eset AV "Anti-Theft: Suspicious behavior detected on your device". Ik dacht vanmiddag nog dat dit spam o.i.d. was. Maar nu snap ik dat.
1. Lekker dat Windows gewoon om mijn fysieke beveiliging heen kan. Als er ongewenste indringers waren binnen geweest, hadden die zonder enig probleem theoretisch bij mijn data gekund.
2. Hoe kan ik een Insider Preview update krijgen als ik daar niet aan mee doe?
3. Meer gebruikers die iets dergelijks hebben gehad>
Verder was ik eigen werkbalk kwijt, snelkoppelingen, Razer tobo en muis werkten niet, en een lading aan Microsoft bloatware die ik niet wil gebruiken. Lekker dan.
PC herstart, geen soelaas. Een simpele USB muis en tobo aangesloten en terug naar herstelpunt van vanmorgen. Alles gelukkig weer bij het oude.
Vanmiddag kreeg ik een vreemde e-mail van Eset AV "Anti-Theft: Suspicious behavior detected on your device". Ik dacht vanmiddag nog dat dit spam o.i.d. was. Maar nu snap ik dat.
1. Lekker dat Windows gewoon om mijn fysieke beveiliging heen kan. Als er ongewenste indringers waren binnen geweest, hadden die zonder enig probleem theoretisch bij mijn data gekund.
2. Hoe kan ik een Insider Preview update krijgen als ik daar niet aan mee doe?
3. Meer gebruikers die iets dergelijks hebben gehad>
Samsung S23 Ultra 256GB