Export van iPhone naar Windows 11 gaat niet lekker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het exporteren van foto en video vanaf iPhone naar Windows via de (oudere) foto’s app van Microsoft gaat niet helemaal lekker.

De software blijft hangen als deze namelijk opzoek gaat naar de foto’s op mijn iPhone.

Na ongeveer 42566 gevonden items, verwacht ik een popup met media die ik kan selecteren om te exporteren. Echter blijft de software hangen.

Op mijn tweede laptop gaat dit wel keer op keer goed.

- Beide laptops krijgen een “trust” popup na aansluiten van de iPhone, die ik iedere keer ook toestemming geef.
- Beide laptops laten de iPhone inhoud ook zien in Windows Explorer
- Beide laptops hebben Windows 11 en de oudere versie van de Foto’s app

Ik heb het een en ander al uitgesloten.
- Alle USB poorten gebruikt. Andere kabel geprobeerd, drivers nagelopen.

Ik weet het even niet meer en kan hier ook weinig op internet over vinden.

Wie kan mij helpen?

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusz
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:22
Die oudere Photos app op Windows is notoir brak, op interweb zijn er veel van dit soort problemen te vinden.
Mijn oplossing (niet noodzakelijk de beste, maar het werkte voor mij prima) was om PhotoSync te gebruiken: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:30
Zakkenwasser schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 22:28:
Het exporteren van foto en video vanaf iPhone naar Windows via de (oudere) foto’s app van Microsoft gaat niet helemaal lekker.

De software blijft hangen als deze namelijk opzoek gaat naar de foto’s op mijn iPhone.

Na ongeveer 42566 gevonden items, verwacht ik een popup met media die ik kan selecteren om te exporteren. Echter blijft de software hangen.

Op mijn tweede laptop gaat dit wel keer op keer goed.

- Beide laptops krijgen een “trust” popup na aansluiten van de iPhone, die ik iedere keer ook toestemming geef.
- Beide laptops laten de iPhone inhoud ook zien in Windows Explorer
- Beide laptops hebben Windows 11 en de oudere versie van de Foto’s app

Ik heb het een en ander al uitgesloten.
- Alle USB poorten gebruikt. Andere kabel geprobeerd, drivers nagelopen.

Ik weet het even niet meer en kan hier ook weinig op internet over vinden.

Wie kan mij helpen?
Is er een specifieke reden dat je het niet "gewoon" via iCloud voor Windows zou doen? Die kun je koppelen aan de Windows11-Foto-app en dan verschijnen ze daar in en kan je ze eventueel kopieeren naar waar je ze maar wilt hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Dennisdn schreef op zondag 28 januari 2024 @ 07:40:
[...]

Is er een specifieke reden dat je het niet "gewoon" via iCloud voor Windows zou doen? Die kun je koppelen aan de Windows11-Foto-app en dan verschijnen ze daar in en kan je ze eventueel kopieeren naar waar je ze maar wilt hebben.
Dat past never nooit op een gratis iCloud account. Ik wil dit daarom ook liever rechtstreeks overzetten op mijn laptop.

Het geeft me zelf ook een gerust gevoel dat dit rechtstreeks is en mijn data niet via via via via weer op mijn laptop terug komt. De kortste route is nog altijd de beste ;)

Ik merk trouwens dat de export via Windows Explorer ook vastloopt.

[ Voor 17% gewijzigd door Zakkenwasser op 28-01-2024 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Ik heb een betere manier gevonden voor exporteren:

Alleen exporteer ik eerst de ”unmodified originals” naar een map op mijn iPhone, compress die folder en upload de ZIP naar mijn Laptop shared folder.
Als de data transfer (deels) fout is gegaan dat zou de ZIP niet kunnen uitpakken en zo weet ik gelijk dat mijn bestanden goed overkomen via WIFI :)