Betrouwbaarheid NUC voor home assistant

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:35
Ik weet niet zeker of dit het goede subforum is. Ik ben op zoek naar een intel NUC om home assistant op te draaien. Dat wordt vaak aangeraden omdat het sneller is dan bijvoorbeeld een raspberry pi en 2dehands met zo duur. Ik wil later mogelijk nog meer functionaliteit toevoegen dus ik ben wel gecharmeerd van het idee dat ik veel ruimte overheb in prestaties.

Nu ben ik zo voor en na wat rond aan het kijken en kwam ik op de reviews uit van dit type.
uitvoering: Intel NUC Kit NUC7i5BNH

Kort samengevat lijkt deze voor veel van de reviewers nauwelijks bruikbaar te zijn door stabiliteitsissues. Nu vraag ik me af, is dit specifiek voor dit type, voor een bepaalde generatie NUC's of geven deze reviews een verkeerd beeld?

Alle reacties

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:40
Ik een tijdje op een nuc gedraaid. Werke prima, geen issues mee gehad. Daarna overgestapt op een oude thinkpad, omdat ik daar goedkoop aan kon komen. Draait ook stabiel. Heb ook op een pi gedraaid, was ook stabiel. En op een vm, was ook stabiel.

Maar ik ben wel voorbereid op hardware defecten. Ik heb goede backups, hardware paraat (ook deconz stick) en een gedocumenteerd en getest recovery plan. Mocht mijn homeassistant ‘uitfikken’ ben ik met een paar uurtjes weer online.

https://f1nerd.nl

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:33
Home assistant draait op Linux, dus van de gebrekkige Windows drivers die een aantal mensen noemen uit overigens behoorlijk oude reviews zul je geen last hebben. Ook ben ik nog weinig hardware tegen gekomen waar Linux de beschreven problemen op heeft, alleen met fonkelnieuwe hardware kan het gebeuren dat er nog geen hardware ondersteuning in de kernel is, maar dat is meestal snel na introductie van deze hardware opgelost.
Let wel dat het een zeven jaar oude NUC is, meestal zit het grootste deel van het leven van computers er dan op ....

[ Voor 14% gewijzigd door martyw op 27-01-2024 23:57 ]

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier draait home assistant ook al jaren prima op een NUC. Ook bij mijn moeder ligt een NUC met Home Assistant.
Beide een minder krachtige versie dan jij linkt.

Op beide nucs staat Proxmox met daarop een virtual machine met Home Assistant OS. Op de mijne staat daarnaast ook een vm met Ubuntu voor verschillende docker containers.

Tot nu toe vlekkeloos. Backups zijn er natuurlijk ook.

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-12 20:09
ik heb hier HA op een nuc draaien (Intel NUC BXNUC10I3FNH1) (OMV en plex/HA in docker), en dat draait heel stabiel, nog geen enkele issue gehad over de laatste maanden.

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:35
Ok bedankt allemaal, dan heb ik er vertrouwen in dat het wel goedkomt.
Pagina: 1