Phishing? booking.com login mails

Pagina: 1
Acties:

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:37
Ik krijg sinds een tijdje regelmatig mails van booking.com om in te loggen. Dat gaat kennelijk tegenwoordig via email (password less inloggen). Lijkt me een enorm makkelijke manier om te phishen. Ik heb nooit op de url geklikt. Hebben meer mensen hier last van? En hoe stop ik dit?

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:02
Yea, same. 2x per maand. Ik heb mijn account verwijderd en sindsdien is het gestopt.

Je hebt alleen iemand zijn email nodig, dus dat is alles wat je kan doen.

Heel irritant.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• TweakerVincent
Bschnitz schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 21:11:
Yea, same. 2x per maand. Ik heb mijn account verwijderd en sindsdien is het gestopt.

Je hebt alleen iemand zijn email nodig, dus dat is alles wat je kan doen.

Heel irritant.
ja bizar slecht dit toch? Password less inloggen, ja fijn :). Ik wil het ook stoppen, maar moet dan weer password loos inloggen. Vertrouw dat niet echt meer.

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:39
Zonet ook getest en ik heb dezelfde ervaring. Als ik vervolgens 2FA inschakel, werkt dit alleen met inloggen met username/password. Alsnog niet met die verificatielink.

Vervolgens kan ik nergens contact gegevens vinden om dit te melden. Alle hulp gaat over boekingen, niets over de website zelf.

• TweakerVincent
Thanks, ik heb emailadres gewijzigd EN 2 factor aangezet. Nu moet je idd gewoon inloggen. top :)