Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
Wat V&A (en trouwens ook via de pricewatch) willen sommige mensen gewoon geen gedoe, dus sluiten ze mensen of winkels uit vanwege enkele of meerdere slechte beoordelingen.
[ Voor 7% gewijzigd door 5pë©ïàál_Tèkén op 28-01-2024 01:51 ]
Team anti-scalp - wauw..
Dat is niet toegestaan (zie lid 3.6)5pë©ïàál_Tèkén' schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 22:46:
Mensen kunnen ook een nieuw account aanmaken.
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Verkoop een keer iets dat goedkoper is zodat het aantrekkelijk is, verkoop met betaling achteraf of alleen ophalen, koop zelf een paar items en je hebt zo een betere, recente score.
Die voorwaarden zijn lekker warrig.
Als je het oude account niet meer 'beheerd' is het goed?
Dus oude account naar een emailadres wat vervalt/opgeheven/niet toegankelijk is en de weg is vrij voor een nieuw account volgens die voorwaarden, toch?
Nee een nieuw account is niet zo maar toegestaan. Wanneer je geen toegang meer hebt tot jouw account kan je contact zoeken zodat we kunnen helpen. Het aanmaken van een nieuw account met als doel het ontwijken van V&A feedback zien we als misbruik en levert onherroepelijk een ban op.TheGhostInc schreef op zondag 28 januari 2024 @ 09:06:
[...]
Die voorwaarden zijn lekker warrig.
Als je het oude account niet meer 'beheerd' is het goed?
Dus oude account naar een emailadres wat vervalt/opgeheven/niet toegankelijk is en de weg is vrij voor een nieuw account volgens die voorwaarden, toch?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik verkoop zo weinig dat dat bij mij niet zou werken. Ik ben een particulier, geen handelaar. Daarmee is een enkele review, positief of negatief, ontzettend van invloed op mijn totaalscore. Daar zal ik de enige niet in zijn.Dagion schreef op zondag 28 januari 2024 @ 08:36:
Als gebruikers die feedback belangrijk vinden dan kun je ook (een heel klein beetje) moeite doen om die te verbeteren. Waardoor je, zoals @Tk55 inderdaad zegt, het verloop gaat zien.
Verkoop een keer iets dat goedkoper is zodat het aantrekkelijk is, verkoop met betaling achteraf of alleen ophalen, koop zelf een paar items en je hebt zo een betere, recente score.
Vanuit mij geen discussie over de inhoud, dit is volstrekt duidelijk en terecht.
Alleen als er verwezen wordt naar de algemene voorwaarden, dan is het wel handig als het daar ook instaat.
Een goed motto daar is "there is never a second chance to make a first impression".Milmoor schreef op zondag 28 januari 2024 @ 12:52:
Ik verkoop zo weinig dat dat bij mij niet zou werken. Ik ben een particulier, geen handelaar. Daarmee is een enkele review, positief of negatief, ontzettend van invloed op mijn totaalscore. Daar zal ik de enige niet in zijn.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Als je oude feedback niet belangrijk vind kun je deze toch negeren?Milmoor schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 20:35:
Hoe lang is feedback nog relevant? Ik bekeek de advertentie van iemand die 1x feedback had gehad van 1 ster in 2014. Dat zal toen vast geklopt hebben, maar is dat nu nog steeds relevant om te weten? Ik kan mij voorstellen dat feedback na X tijd vervalt. Mensen veranderen, positief en negatief.
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Dat staat gewoon onder 3.6.TheGhostInc schreef op zondag 28 januari 2024 @ 14:00:
[...]
Vanuit mij geen discussie over de inhoud, dit is volstrekt duidelijk en terecht.
Alleen als er verwezen wordt naar de algemene voorwaarden, dan is het wel handig als het daar ook instaat.
3.6 Het is een Lid niet toegestaan meer dan één (1) Account aan te vragen of te beheren.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Denk dat TS de andere kant bedoeld, als hij (of iemand anders) een 1* review gekregen heeft door wat voor reden dan ook en na 8 jaar weer iets wil verkopen (8 jaar gegroeit, dus ander persoon in essentie, dat is de hoop iig) dan staat dat negatief als score voor je toekomstige verkopen na al die tijd.MarcelGo schreef op zondag 28 januari 2024 @ 14:46:
[...]
Als je oude feedback niet belangrijk vind kun je deze toch negeren?
Ik kan mij wel voorstellen dat als iemand met 1* V&A score iets wil verkopen op de marktplaats, dat die een verkoop missen gaat door de score, ongeacht hoe oud deze score is.
Ik ben bijvoorbeeld meer het persoon die dus niet het positieve in mensen ziet en er ook niet echt in geloof dat mensen echt veranderen (dit door eigen ervaring met andere mensen, aard van het beestje enzo) en de verkoper die met die 1* review rondloopt stoot daar tegen aan (potentiele kopers die liever niet van 1* mensen koopt).
Ik snap de redenering wel en zeker kunnen mensen veranderen door de jaren heen, maar ik kan niet zien hoe oud die persoon was toen de review geschreven was en kan dus ook niet beoordelen of deze persoon ook persoonlijke groei heeft meeegemaakt.
Overigens maakt het mij wel uit WAAROM er een 1* review gegeven is.
Is het "1* omdat meneer/mevrouw niet meer reageerd na 1 reactie" dan neem ik deze minder serieus dan "geen product onvangen, maar wel betaald" 1* reviews.
De ernst van de review maakt voor vele wel de doorslag om toch te proberen of niet, zeker als de review van een oudere tijd was. Is het iets "minor" (niet reageren oid) dan denk ik niet dat hier heel veel schade van zal komen als deze van 8 jaar geleden is ofzo (recentere reviews met niet reageren is dan wel weer een ontwijk factor)
Verder ben ik het eens dat de review moeten blijven staan, dit om een zo eerlijk mogelijk speelveld te behouden.
De intentie is duidelijk, ik denk dat 3.6 nog iets nauwkeuriger kan:
3.6 Het is een Lid niet toegestaan meer dan één (1) Account aan te vragen of te beheren. Het is een (voormalig) Lid verder niet toegestaan (opnieuw) een Account aan te vragen of te beheren nadat Tweakers de aanvraag van een (aspirant-) Lid voor een Account heeft geweigerd of een Account van het (voormalig) Lid na registratie heeft opgeheven.
Na opheffing ben je immers geen Lid meer.
Good taste is for people who can’t afford sapphires