Printer opnieuw stuk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-09 20:35
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een Printer?
Ik gebruik printer vooral om kleurplaten van dochter uit te printen en soms een brief. Huidige printer HP heeft zwarte kop opgeblazen. Ik wil wel een all-in-one printer.

Wat is je budget?
Ik wil tot maximaal 100 euro gaan, ik heb een hekel aan printers. Gewoon inferieure ondingen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Canon Pixma TS5150 Zwart zit ik naar te kijken. Maar ik heb 0 ervaring wat slim is.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Staat op zolder dus Wifi is een must.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Als je eigenlijk geen kleur print, waarom dan geen laserprinter?
En moet je printer ook kunnen scannen of hoeft dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
dragon2 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 17:35:
Als je eigenlijk geen kleur print, waarom dan geen laserprinter?
En moet je printer ook kunnen scannen of hoeft dat niet?
Met laserprinter zit je snel op 200 euro voordat je begonnen bent. Dat vind ik nogal wat voor kleurplaten en af en toe een kleurenprint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:43
Iets boven je budget, maar ik zat in hetzelfde schuitje. Telkens gezeik met die inkjet printers.
Soms print ik weken, maanden, niks en soms 20 kleurplaten in een week (kids van 5 en 7)
Daarom deze gekocht, en nooit geen gezeik mee. Verbonden via wifi dus ik zoek snel een kleutplaat op mijn telefoon en stuur de kids zelf naar zolder om hem daar uit de printer te halen. Ideaal.

uitvoering: Brother HL-L2350DW

Toners zijn gewoon te koop bij 1-2-3 inkt dus daar hoef je ook niet krom voor te liggen.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:43
FitzChevalric. schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 17:38:
[...]

Met laserprinter zit je snel op 200 euro voordat je begonnen bent. Dat vind ik nogal wat voor kleurplaten en af en toe een kleurenprint.
Ik snap je punt, maar elke keer verstopte of uitgedroogde inkjet cardridges kost je uiteindelijk veel en veel meer. Dit ding droogt niet uit en kan ik rustig maanden niet gebruiken.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
DonJunior schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 17:39:
Iets boven je budget, maar ik zat in hetzelfde schuitje. Telkens gezeik met die inkjet printers.
Soms print ik weken, maanden, niks en soms 20 kleurplaten in een week (kids van 5 en 7)
Daarom deze gekocht, en nooit geen gezeik mee. Verbonden via wifi dus ik zoek snel een kleutplaat op mijn telefoon en stuur de kids zelf naar zolder om hem daar uit de printer te halen. Ideaal.

uitvoering: Brother HL-L2350DW

Toners zijn gewoon te koop bij 1-2-3 inkt dus daar hoef je ook niet krom voor te liggen.
Waarom zijn ze nu zo duur als ik zie dat ze in 2020 voor 100 euro gingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickname55
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 13:24
FitzChevalric. schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 17:31:
Wat is je budget?
Ik wil tot maximaal 100 euro gaan, ik heb een hekel aan printers. Gewoon inferieure ondingen.
Voor max 100 euro krijg je inderdaad een inferieur onding...

Wij hebben een Canon Pixma TS7400. Die doet het aardig. Maar duurt lang als die uit staat en je wilt ff wat printen. Scannen wil vaak niet lukken met de software van Canon. Maar met scanprogramma van Microsoft wel. Volgens mij een firewall probleem.

[ Voor 13% gewijzigd door Nickname55 op 27-01-2024 17:44 ]

Euhm... \n ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 12:59
Ik heb in 2011 voor 169 euro een grote kantoor laserprinter gekocht. de Brother HL-4140CN.
De cassettes bij Brother zelf zijn onbetaalbaar, maar op Ebay koop je ze voor 20% van die prijs. Ik neem aan dat dit ook geldt voor gelijksoortige printers. De Brother doet het nog steeds fantastisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 11:39
@FitzChevalric.
Wil je geen gezeur en niet te veel uitgeven, ga voor een simpel zwart-wit ding en dan het liefst een laser-printer. Heb destijds een brother laserprinter gekocht via marktplaats voor 25 euro. Doet het al jaren perfect voor af en toe een printje.
Mijn ervaring is dat je in 99% van de gevallen enkel zwart-wit printen voldoende is.
Zelf kan ik op kantoor in kleur printen maar in veel steden/dorpen heb je nog wel een printshop waar je ook kleurenprints kan maken (in vaak veel betere kwaliteit). Ik gok dat als je echt gaat kijken wat voor kleurenprints je maakt het vaak echt niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 jaar geleden een Brother MFC-L2710DW gekocht. Beste investering ooit, op printergebied dan.
Geen gezeik meer met inktpatronen die strepen trekken of uitgedroogd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:28
hier ook al jaren een laser printer,veel beter en voordeel dat het niet uitdroogt,streept ect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
FitzChevalric. schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 17:38:
[...]

Welnee, ik zie er alleen (3 sec zoeken) op 123inkt en azerty al een rij staan voor onder de 200 euro.
Ik heb zelf 4x een laserprinter gekocht, altijd voor minder dan 100 euro. Waarvan 2x kleurenprinter en 1x all in one zw. Vervelende is dat m'n familieleden soms ineens een printer zoeken en dan de mijne meekrijgen 🤣 Ach ik kom wel weer een keer een leuke aanbieding tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:12
Rare vraag, maar waarom niet gewoon printen bij de bieb?
Als je soms weken niet print en dn ineens stuk of 5, dan zullen het er 100 per jaar zijn dat je print?
Dat kost je 5 euro per jaar...

Alleen al voor je de aanschafkosten terug hebt ben je meer dan 10 jaar verder.

*Vergt wel enig plannen, dat eer altijd kleurplaten op voorhand zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door 99ruud99 op 27-01-2024 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
99ruud99 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 21:17:
Rare vraag, maar waarom niet gewoon printen bij de bieb?
Als je soms weken niet print en dn ineens stuk of 5, dan zullen het er 100 per jaar zijn dat je print?
Dat kost je 5 euro per jaar...

Alleen al voor je de aanschafkosten terug hebt ben je meer dan 10 jaar verder.

*Vergt wel enig plannen, dat eer altijd kleurplaten op voorhand zijn.
Niet iedereen woont in de stad met alle faciliteiten om de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:12
True that, maar ik neem wel aan dat er een bieb is waar je 1x per week heen gaat?
Of een school waar je kind heen gaat (meeste scholen vragen ook 5 ct).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:48
Ik heb de Canon TS 5150
Prima apparaat.
Heb die van mij een tijd geleden zgan op marktplaats gekocht met cartridges er nog in (beetje milieu reden).

Ook zijn de cartridges betaalbaar en kan je er ook andere merken in doen dan alleen Canon. Let daar op. In mijn (misschien niet zo actuele) ervaring is bijvoorbeeld HP extreem duur in cartridges.

Ik heb alle faciliteiten letterlijk om de hoek maar een eigen printer is wel het fijnst. Ik druk ook naast papier af op fotopapier.

Print je vanuit Photoshop? Dan heb ik nog een tip voor je.

[ Voor 23% gewijzigd door Harribo op 27-01-2024 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:17
Hier ook Brother, een wat oudere, zelf ooit de printkop vervangen omdat de inkt cassettes zo enorm goedkoop op Ebay Duitsland te koop zijn 3 sets voor 15 euro oid. Deze koop ik altijd: https://www.ebay.de/itm/162738576119 Dat is dus 13 euro voor 3 sets.

Vervangings printkop via Ali en instructies op Youtube. Was even knooien maar ik kan weer goedkoop printen. Met jonge kinderen scheelt dat best veel aan printkosten. En scheelde natuurlijk een printer afschrijven.

[ Voor 32% gewijzigd door pennywiser op 27-01-2024 21:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FitzChevalric.
99ruud99 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 21:23:
True that, maar ik neem wel aan dat er een bieb is waar je 1x per week heen gaat?
Of een school waar je kind heen gaat (meeste scholen vragen ook 5 ct).
Laatste keer in een bied is volgens mij 5 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
Harribo schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 21:25:
Ik heb de Canon TS 5150

Print je vanuit Photoshop? Dan heb ik nog een tip voor je.
Nu wil ik de tip natuurlijk wel weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:51

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Hier ook een brother laserprinter. uitvoering: Brother HL-1210W

Gekocht in 2016, toen nog geen €60, nu zijn zijn ze iets duurder dan 100. Ik print een paar keer per jaar en heb hem juist gekocht omdat ik het zat was om naar copyshops te moeten rennen voor een print. Laatst de toner vervangen. In 2021 zei de printer dat ik een nieuwe toner nodig ging hebben maar dat heeft dus nog meer dan 2 jaar geduurt. Een officiele toner is nog geen 40 maar zie dat ze er al vanaf 13 euro zijn als je een huismerk toner koopt.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Edit: De TS wil echt een kleurenprinter.

[ Voor 77% gewijzigd door route99 op 28-01-2024 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Edit: De TS wil echt een kleurenprinter.

[ Voor 148% gewijzigd door route99 op 28-01-2024 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Heb een HP LaserJet pro voor paar tientjes uit V&A overgenomen. Zat nagenoeg lege toner in. Was toen 5 jaar oud en dat was 10 jaar geleden. Zonder wifi maar met ethernet. Heb er paar jaar terug voor 30 euro nog nieuwe toner ingezet. Draait nog als een zonnetje. Heeft ergens nog keer update gekregen zodat je vanaf telefoon direct kan printen zonder extra app. Dat is chill.

Is gemaakt voor honderden printjes per dag, draait er misschien 25 per jaar.

[ Voor 32% gewijzigd door Sethro op 27-01-2024 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:48
FitzChevalric. schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 21:41:
[...]

Nu wil ik de tip natuurlijk wel weten!
Even zo nu uit mijn hoofd
...
In het print scherm van photoshop kies je bij rendering intent voor "Relatief colorimetrisch ".
Verder "Black Point Compensation" voor schaduw details.
En installeer printer profielen. Volgens mij selecteerde ik dan iets van "PR2". Je ziet een lijst nadat je de printer profielen hebt geïnstalleerd.

En de print wordt vaak iets donkerder dan wat je doorgaans op het scherm ziet, dus maak, als je daar tegen aan loopt, de afbeelding iets lichter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 11:39
Dit is de printer die ik destijds op MP heb gekocht voor 25 euro incl 2 toners _/-\o_
Fijne printer, snel opgewarmd en nog geen problemen mee ondervonden.

Ik zie op MP er wel een paar te koop staan voor rond de 50 euro. Aangezien de printer al vanaf 2013 op de markt is, verwacht ik dat ze regelmatig voorbij komen.

[ Voor 17% gewijzigd door chrisborst op 28-01-2024 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
Het gaat deze worden, jullie hebben mij overtuigt voor een laserprinter. Wilde minimaal Wifi zodat hij op zolder kan staan.

uitvoering: Brother DCP-1610W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname55
Hmmm... 50 watt standby? Vind ik heel wat. Ik heb er bij printers nooit op gelet, dus ik heb geen flauw idee hoe dat bij andere modellen zo is.

Euhm... \n ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FitzChevalric.
Nickname55 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 20:27:
Hmmm... 50 watt standby? Vind ik heel wat. Ik heb er bij printers nooit op gelet, dus ik heb geen flauw idee hoe dat bij andere modellen zo is.
Ik zet hem toch uit na het printen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname55
Ik vraag me af of het geen fout is. Misschien moet het 5 watt zijn ipv 50.

Euhm... \n ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:13
FitzChevalric. schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 21:21:
[...]

Niet iedereen woont in de stad met alle faciliteiten om de hoek.
School zelf heeft ook voorzieningen.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Pagina: 1